Jääkö r134 pikku pullot tulliin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja mopar-mikko, 18.5.2019.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei hönki kunnolla ilmaa läpi, lämppäri puhaltaa kyllä mutta kylmästöinnin kautta ei, kenen vitulla ton putsaa?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Bonnevillen kennon putsasin lämppärin vastuspaketin aukosta... Pitkä pilli-tyyppisellä ratkaisulla pesuainetta, vettä ja paineilmaa. Tapauskohtasta paljonko joutuu askarteleen.
     
  3. Rannis

    Rannis 3rd gear

  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Olikohan tää topic vai toinen mutta tilattu on.

    Ekan kerran tuli viikossa, toisella kertaa meni reilu kk kun tuli varmaan ensin kiinasta tms tonne ruotsiin.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Se kun toimii käytännössä koko ajan se ramin kompura niin olen tyytyny mittaamaan sen matalapuolen paineen ja täyttäny sen mukaan mitä mittari näyttää. Se enviro tai vastaavat aineet ei tarvi niin paljon painetta mutta ohjeet lienee niissä mukana. Kerropa sitten kun on valmista että oliko siellä minkälainen vuoto eli oliko paljonkin vajaa ja nuo aineet kuinka ne sen tiivisti. Vai olisko vaan aikaa myöten järjestelmä vaan luonnollisesti vajaantunut. Itellä kun se vuotaa ilmeisesti höyrystin niin kojetaulujumppa ei ole kiinnostanut vielä. Tuumin vielä sen paikkapullon ostoa vaikka periaatteessa olen tuollaisia vastaan. Komponentin tai tiivisteen vaihto ja täyttö sitten perinteisesti ehkä kuitenkin mutta on laiskottanut.

    Tänään paitövei tuli ebaysta s.postia että myyjä korvaa ne ac oil checker ostokset täysimääräisesti eikä tartte palauttaa. Nyt on sitte näköjään ilmaiset kääkäleet ja täytyy se adapteri r134a quick lock to r12 hankkia ku se on halvin ratkaisu. Nyt on hinta-laatusuhde kohillaan.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Otin puhaltimen pois ja siitä paineilmaa. Moskaa tuli parin oravanpesän edestä paineilmalla. Pitänee vielä pestä se vedellä ja saippualla.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jaa, minä kun olen ns. vastarannan kiiski ni tilasin complete kitin easyklimalta. Vähän oli halavempi ku envirosafen setti. Tossa kun joku aika sitte muitten varaosien mukana eteläiseltä veljeskansalta tuli errecomin ac paikkaaine. Kävi niinku sille entiselle miehelle että reisille meni. Se ku ei ollu kunnolla reiäs ni ruuttasin ja liemet muualla ku venttiilin kautta järjestelmässä. Tästä luonnollisesti suivaantuneena sillä virheet ovat anteeksiantamattomia itse tehtynä, tilasin yksintein tuotepaketin. Nopia tuntuu olevan toiminta ku melkein heti tuli vahvistus että lähetetty varastolta. Muutenkin 3-5 päivää toimitusaikaa luvattu riippuen sijainnista.
     
    Karpov tykkää tästä.
  8. Laszlo

    Laszlo 1st gear

    Herätellääs tätäkin. Onko kukaan tilaillut enviro.se tai easyclima aineita. Tuleeko edes Suomeen?
     
  9. DtiJ

    DtiJ 1st gear

    Vähän hassua että vielä tälleen vuonna 2023 sai tilattua ebaystä R410:ästä, ilman että kyseltiin millään tavoin lupien/firman perään. Luvat kyllä olisi löytynyt, mutta kylmäalan firmaa en ole perustanut. Tuli perille tossa viime viikolla UPS:llä ihan hyvin. Italiasta.
     
  10. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    siihen en ota kantaa tuleeko suomeen. Mutta maahantuonti on luvanvaraista.
    Ei siis riittä että on kylmäaineluvat ja urakointiluvat.
    Tai ainakin näin minulle vastattiin tullista
     
  11. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Pitää paikkaansa, kylmäaineen maahantuontiin pitää olla maahantuontiin omat luvat koska näille on vuosittaiset tuontirajoitukset. Eri asia on mikä jää tulliin ja mikä ei, tuleehan niitä huumeitakin läpi...
     

Kerro tästä muillekin!