th-727 pakki hävisi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja anbazone, 3.7.2021.

  1. anbazone

    anbazone Gearhead

    Moi,

    Th-727 hävitti pakin Chargerista.
    Autossa oli vastaava ongelma muutava vuosi sitten jolloin vikana oli takimmaisen servon mäntä eli se oli halki.
    Vaihdoin silloin billetti männän tilalle.

    Nyt mäntä kunnossa, mutta pakki ei toimi.
    Säätöön en ole koskenut, mutta näyttää, että säätöpultti on aikalailla pohjassa ja kiristetty mutterilla.

    Myös vaihteenvalitsin vivusto laatikon kyljessa pelittää normaalisti.

    Missä vika? Onko takapanta poikki? Näkyykö se alakautta katsomalla?

    -Antti
     
  2. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Meneekö eteenpäin? Muistaakseni 1 ja pakki käyttää samaa pantaa, korjatkaa jos olen väärässä
     
  3. anbazone

    anbazone Gearhead

    Joo menee. Katsoin noita säätövideoita youtubesta. Ehkä mulla on pannansäätö löystynyt ja se ei siksi kytke pakkia. Täytyy kokeilla ens viikonloppuna säätää
     
  4. pptalo

    pptalo Gearhead

    Jos panta on poikki ei kulje taaksepäin, mutta eteenpäin kulkee. Olikohan niin ettei tällöin ole moottorijarrua? Ja jokin osa ottaa 2x kierroksia joten ei kannata ajella ettei hajoa lisää.
     
  5. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Jos liikkuu eteenpäin, lähtee liikkeelle 2 vaihteella, jos panta on poikki.
     
  6. Duster440

    Duster440 Gearhead

    Mulla katkes joskus lattarauta joka pitää panta
     
  7. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Tuliko kuoresta läpi? Meillä katkes pannan lukitus ja se tuli kyljestä ulos. Kulki kyllä eteenpäin mutta, vain pakko kakkosvaihteella
     
  8. Duster440

    Duster440 Gearhead

    Ei tullu, kiltisti oli kahtena palana öljypohjas.
     
  9. anbazone

    anbazone Gearhead

    Moi,

    No niin sain takaservon paikoilleen ja rupesin katselemaan takapannan säätöä.
    Alla kuvia. Pitäs näkyä kun laittaa selaimen osoite kenttään.

    https://ibb.co/rp9hCxs
    https://ibb.co/4gRGqhQ
    https://ibb.co/N9BDDR7

    Tuo pannan sääto ei toimi, kos;ka pultin voi vääntää vaikka pohjaa, mutta vastakappale (jota osoitan kolmannesssa kuvassa ruuvimeisselillä) vaan pakenee. Eli pannan kireys ei säädy.
    (Säätopultista puutttu lukitusmutteri kuvissa)

    Neuvokaa pliis noviisia :) Mikähän lie ongelma?

    Antti
     
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Rakenne on tällainen.
    [​IMG]

    Joko strutsi on pudonnut, tai linkki&ankkuri ei ole paikoillaan.
    Tai voihan pantakin olla rikki.
     
  11. anbazone

    anbazone Gearhead

    tsekkasin öljyt. Alla olevat palaset loytyi öljypohjasta.
    https://ibb.co/cw7hrpP

    Taitaa olla pannan palaset eli laatikkko pois ja eteenpain alan asiantuntijalle ? Ei päässy tänä(kään) kesänä cruisingeihin :)
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Eihän toi ole pahakaan.
    Strutsi rikki.
    Ehjä strutsi vaan jostain purkulaatikosta ja paikalleen. Onnistuu alta tehtynä.
     
  13. anbazone

    anbazone Gearhead

    Okei, kiitos paljon infosta. Mun pitas saada talliin nosturi pari viikon sisällä. Yritän sitte.
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    Vähän ihmetyttää mität tinaa toi strutsi on?
    Mulla ne on yleensä ollu kirkkaita, toi on musta.
    Murtopinta on ihan kun se ei olisi taipunut yhtään, vaan heti poikki.
     
  15. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Melko rapian oloosta tavaraa jos noin katkee kun eihän tuohon mitään taivutusta kohdistu
     
  16. anbazone

    anbazone Gearhead

    Moi,miten tuo strutsin vaihto alakautta muuten tehdään? Venttiilikoneisto varmaan ensin pois, mutta mitäs sitten? :)
    Onko hankalakin homma?
    Kiitos jo etukäteen

    Antti
     
  17. Duster440

    Duster440 Gearhead

    Koneisto pois, pannan säätö löysälle ja uus latta tilalle. Sit kasaan, pannan säätö ja kovaan ajoon.
    Muistaakseni vähän sormi näppäryyttä vaati mutta ei mitenkään tosi hankala
     

Kerro tästä muillekin!