Edelbrock kaasari-kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Hellfirebird, 22.7.2021.

  1. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    Äkkiseltää en ole vielä löytäny arvausta mikä tekis moisessa (600vac) sen että kylmänä käynnistyy laakista ilman ryppyäki mut lämpösenä käynnistyy laakista vain täyskaasulla. Joku vuoto? Imaria vasten on n. Tuumanen amuliinilaippa.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kuumana vähän aikaa seistyään jälkilämpö keittää kaasaria kastellen koneen, jolloin käynnistyy paremmin kaasu pohjassa.
    Laita sen alumiinilaipan tilalle joku paremmin lämpöä eristävä palikka ja vaikka lisäksi vähän leveämpi pelti estämään lämpösäteilyä moottorista kaasariin.

    Asiaa voi pahentaa myös liian korkealla oleva bensapinta.
     
  3. Eikös noita palikoita ole joku pellepeloton veistellyt puustakin..Netistä saa muovisia.
     
  4. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    Vähä tällästä pähkäilin itekki... Pitää kokeilla "bakeliittia" rnneku kajoaa pintoihi(ei se ford)
     
  5. -tl-

    -tl- Gearhead

    Saa liikaa polttoainetta. Tarkista ensin bensapinnan korkeus.
     
  6. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Jep, Eemeli ja muutkin AFB kloonit on kyllä herkkiä keittämään bensaa siten että koneessa on niin paksut huurut ettei syty millään.
    Hollikassa on kohokammiot paremmassa paikassa lämpöä ajatellen ja niissä on isompi tilavuus jolloin ei keitä ihan niin herkästi . Nykybensakin taitaa olla herkemmin kiehuvaa etanolista johtuen.

    Jos on mekaaninen bensapumppu niin pitää vielä pyörittää konetta sen verran että kohokammioihin tuoretta bensaa….61Tbirdissä auttoi tosiaan kun laittoi 1” muovisen spacerin ja samaan polttoainelinjaan pienen sähköpumpun jolla sai täytettyä kaasarin kätevästi. Imusarjan/kaasarin vaarnoihin tiivistemateriaalista tehdyt ”prikat” mutterin ja kaasarin rungon väliin rajoittamaan lämpenemistä niin jo rupesi toimimaan.

    Mutta kyllä pölähti komeasti kun kuuma kone oli ollut 15min seis, oli kun lentomoottoria olisi käynnistellyt.
    Köhhköhöhökköh:odeek:
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!