Holley sniper efi:n suuttimista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cnn, 12.8.2021.

  1. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Moro.
    Tässä pari vuotta holley sniperia käyttäneene törmäsin ensimmäiseen ongelmaan. Eli Afr arvot alkoi heitteleen ja syyksi paljastui pienen pohtimisen jälkeen viallinen suutin. Vaihtoehtoja oli ohjelmistovika tai viallinen suutin. Avasin kopan ja vaihdoin kahden suuttimen paikkaa keskenään ja vika seurasi suuttimen mukana toiseen paikkaan. Holley ilmoitti että lähettää laite kokonaisuudessaan heille huoltoon, kun vaihtosuuttimia ei heillä ole myynnissä. Eikä aikeissa ole alkaa niitä myymäänkään. Hieman outoa, ja melko kallista alkaa koko pakettia sinne lähettään ja oottaan sitä viikko tolkulla takas. Jonkun isomman valmistajan suuttimethan noissa varmasti on, mutta ei numeroita millä tietoa voisi löytyä. Eli onko kukaan selvittänyt mitkä suuttimet sinne mahdollisesti sopis. Yks boschin suutin numerolla 0280 158 821 oli hyvin lähellä, paitsi johtosarjan liitin oli väärää mallia. Enkä arvoista niin tiedä kuinka kohdilleen ois osunu.
     
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mun mielestä fitech käytti ls koneiden suuttimia. Kannattaa googletella niin varmasti tulee jenkkien foorumilta tietoa.
     
  3. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Aika niukasti jenkkipojillankaan tuntu olevan tietoa. Mutta ls koneen suuttimet on kyllä saman näköisiä kuin nuo sniperinkin suuttimet. Pitäis alkaa varmaan tutkiin miten niiden mitat ja muut täsmää niihin sniperin suuttimiin. Kaipa niistä sentään luulis infoa löytyvän. Sillä niitä holley ainakin myy, mutta ei suostu paljastamaan mitkä suuttimet sniperissä on o_O
     
  4. Täältä:

    I still don't know the particular manufacturer or part number of the factory Sniper injector yet. However, the connectors look to be "USCAR" connectors and the physical exterior dimensions of the injectors appear to match Bosch's EV14 (Compact) injectors.

    Ja muuta keskustelua.
     
  5. Cnn

    Cnn 3rd gear

    No tuossahan tuo näköjään mahdollisesti onkin, eli tuo EV14 suutin. Ja samassa keskustelussa mainitaankin tuo samainen Boschin toinen suutin mistä mainitsinkin tuossa avauksessa.
     
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tossa keskustelussa on suomalainen tai ainakin jukka nimeltään vaihtanut tuon boschin suuttimien minkä mainitsit ja vaihtanut sen liittimen.

    Finjectorilta kannattaa kanssa kysellä. Jostain luin noista keskusteluista että LS3 suutin mutta jotain muutettu holleylle.
     
  7. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Olinkin tänään yhteydessä finjectoriin, lähetän sinne tuon viallisen ja yhden ehjän suuttimen. Kokeilevat saako sen vielä huollettu, ja samalla tutkivat mikä olisi siihen mahdollinen korvaava vaihtoehto. Siellä on kuitenkin asiaan hieman enemmän ammattitaitoa, ettei tarvi olla vain Google hakujen tutkimisen varassa.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kerrohan sitten miten käy. Omassa on suuttimen liitin jo korjattu nippusiteellä, TPS vaihdettu, IAC odottaa vaihtoa ja ilmeisesti nyt alkanut bensanpainesäädin kettuilemaan, koska paine heitteli eilen sen mukaan, mitä antoi kaasua. Ei laskenut alle 5:n mutta nousi sitä mukaa, kun polki. Eli osia saanee vaihtaa urakalla..

    -Jake-
     
  9. Olikos sulla se bensasysteemi tehty jotenkin näin erillisillä palikoilla:

    [​IMG]
    Vai sillä Holleyn purkilla?
     
  10. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Mie ilmottelen miten käy. Eiköhän se ens viikon aikana jotain selviä finjectoriltakin. Ja jos tuo ulkomaiden foorumien läpikäyminen tuottaa tulosta niin pitää ilmoitella tänne infoa
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jotkut ilmeisesti LS moottorin suuttimet, pari kpl, joita sovittelin V2 ilmajäähyyn, ei toiminut mulla laisinkaan. Niissä oli erikoinen aukeamisviiveominaisuus ja sumu oli suunnattu vahvasti keskilinjalta sivulle. Ei välttämättä liity tähän mitenkään, mut voihan se Sniper aika erilaisena toteutuksena ollut saanut omanmoisensa suuttimet, joissa on yleismalleja erikoisemmat ominaisuudet.
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Itse asiassa Facebookin Holley Sniper Owners tai Holley Sniper efi owners and tech -palstalla joku kehui vaihtaneensa isompia suuttimia vakioiden tilalle ja oli myymässä alkuperäisiä. Mut siitä on aikaa. Kannattaa ainakin kysellä noilla palstoilla.
     
    Cnn tykkää tästä.
  13. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Muokattu: 13.8.2021
  14. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Ihan mielenkiinnosta....mitä tuo IAC ongelma teki? Jäikö tyhjäkäynti ulvomaan vai sekoiliko miten?
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Suhistaa välillä ja nostaa kierroksia muutaman satasen. Tämä n. 800-1000rpm. kohdalla. Tosin IACia en ole vielä vaihtanut, kun karttoja tasoittelemalla olen saanut vian lähes häviämään.
     
    jpalvima tykkää tästä.
  16. rotax

    rotax 2nd gear

    Ei hyvältä vaikuta, oma sniper setti bensapumpulla ostettu Texasista n: 3 vuotta sitten ku kaveri kävi reissussa. Onks nää kuraa vai huonon asennustyön seurausta. Oma setti vielä asentamatta,,,,ei kiirettä
     
  17. Tähän kysymykseen varsinaisesti vastaamatta, tuli mieleen tämä jenkkien Mopar-foorumin ketju, jota lueskelin yks päivä:

    [​IMG]
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tais tulla jo jossakin aiemmassa Sniperijutustelussa, mut kysäisen kertauksena. Onko tuossa ns ensiö ja toisioläpät, eli aukeaa vaiheittain. On nuo suuttimet aika suuret ja funtsin, millä tommonen saa pienellä tyhjäkäynnillä pientä, just sopivaa ja oikein ajoitettua soppaa matkaan. Voi olla just siks aika kranttu säädöille, ettei tyhjäkäynti seilaa.
     
  19. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Ja kun tutkii noitten suuttimien myynti-ilmoituksia niin sieltä löytyy teksti:

    "Please note Bosch does not warranty the injector if used in non CNG situations.
    These injectors are NOT compatible with gas/petrol with MTBE Oxygenate"

    Että omalla vastuulla ja silleen.
    Toiset kehuu ettei mitään ongelmia E85 tai bensalla, joillain hajonnu muutamassa kuukaudessa.
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Suutinvalinta päätyen MTBE kestämättömiin malleihin ei ole ongelma laitteen kotimaassa, koska kyseinen happilisuke on siellä kielletty saastuttavuutensa vuoksi. Suomessahan ainetta käsitellään edelleen ja kai sitä bensaankin laitetaan. Jokunen vuosi sitten kokonainen junavaunullinen ainetta meni Kinnin seisakkeella ojaan ja edelleen Vuohijärveen. Olivat alueen taloudet muualta kuskatun veden varassa aika pitkään samoin kuin Woikoski Oy:n kaasutehdas.
     

Kerro tästä muillekin!