"Kauhuskenaario" ACS Hki 2009!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja makke, 30.3.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    olen jo useampana vuotena jättänyt acsn väliin sen kaupallisuuden ja muun markkina roskan takia nyt sit viel jos noi muovihelma lintulautakuskit vallottaa sen näyttelyn ni ei varmaan tarvi jatkossakaan sinne mennä noi taitaa olla aika lukutaidotonta porukkaa noi tuuning miehet eiks toi näyttelyn nimi jo kerro et on tainnu muovihelma golffit eksyä väärään paikkaan
     
  2. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Kerran vielä. Messukeskuksessa oli/on kolme näyttelyä yhtä aikaa:

    1. American Car Show
    2. Tuning Car Show
    3. MC Heaven

    Eli samalla lipulla pääsee kaikkiin, aivan kuten vaikka Puutarha- ja muotimessut olisivat yhtä aikaa. Jos ne olisivat erillisiä niin tuskin se lipun hinta olisi edullisempi, sillä Messukeskus ei ole halpa paikka.
     
  3. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    :eek: Juu ei yhtään harmita muakaan ACShow vaikka olin siellä joka päivä torstaista lähtien... :odroll: :rotfl:
    Jos jotain pitäis purnata ninn vanhaa "wash 'n' show" luokkaa kaipais takaisin... Saimpas ruikutettua.. :rotfl:

    No ei takaisin topic:iin.
    Kyllä musta Makke ihan oikein ajattelee kun aloitti tän aiheen. Kyllä hiukan kannattaa miettiä vuosia eteenpäinkin. Vuosia, jopa vuosikymmeniä ame-autoja harrastaneista asia ei ehkä tunnu kovin relevantilta, koska oma harrastus todennäköisesti jatkuu vaikka näyttelyt kuolisivatkin. Mutta harrastuksen positiivista julkisuuskuvaa luodaan mm. näillä tapahtumilla. Lisäksi "vanhan"aktiiviharrastajan kannattaa muistaa että kun itse kiertää kesän tapahtumissa niin suomenkin jenkkikalusto alkaa käydä väkisinkin tutuksi. näin ei varmaankaan ole kaikkien näyttelyissä kävijöiden kohdalla...

    Ruikuttajia ja arvostelijoita riittää aina mutta eipä ole vielä sitä porukkaa ilmaantunut joka alkaisi vaikka kilpailemaan ACS:n kanssa. Miksiköhän?

    Herätetään vaan lisää keskustelua, yleensä se poikii jotain hyvääkin... :wink:
     
  4. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Jep, olis pitäny tarkentaa että pääkaupunkiseutu oli mielessä enemmän, ja picnicci on onneks picnicci. Sellanen jenkkityylinen ulko-sisä jonkinlaisella kategorioinnilla olis kyllä hyvä lisä, oma mielipide vaan.
     
  5. Sittana

    Sittana 1st gear

    Minulle ainakin tais olla viimenen kerta kun jaksoin takapuoleni tuonne siirtää. Jenkkiautopuoli oli vähän jotenkin lääsyn oloinen. Onneksi se kustom pilttuu sentään pelasti jotain. Tuning puolella käväsin, mut se tautinen jumputus sai kyllä jalat kääntymään takaisin. Jos messukeskus on liian kallis paikka, niin eikö sen prkl voisi siirtää halvempiin tiloihin, ettei tarvi näillä lintulauta viritelmillä täyttää sitä näyttelyä. Toivottovasti pirkkahallin näyttely lyö taas tänäkin vuonna hesan näyttelyn 10-0!
     
  6. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    En ymmärrä miksi pitää jakautua leireihin mut siihensuuntaahan sitä haluttais.Mikä olisi hienompaa kun jenkkipuolelle laitetaan kunniakuja keskelle hallia.Jenkkiharrastajat sivuille seisomaan ja sitten laitetaan thuunariharrastajat kävelemään siitä läpi ja PASKAA tulisi päälle.JA sama toiseen halliin NIINKÖ
    :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest


    Eihän tota ny kukaa oo väittäny!!! Eikös se oo sama laittaa sitte ne meikkimessutki samaan halliin, ettei perheen isännät ja emännät joutus eri leiriin? :oops: Siitä täs on ollu kyse, et eri harrastajaryhmät yritetään väkisin saada samaan paikkaan. Ulkoopäin saattaa tuuninki-datsun näyttää samalta, ku 49-Mercury (4pyörää jne), mut käytännössä ne on yhtä lähellä toisiaan, ku mämmi ja mansikkakiisseli (molemmista saatta joku tykätä)

    Mut niinku todettu jo tässä moneen kertaan, ni pelkällä jenkkinäyttelyllä fyyra ei pysty kattaa messukeskuksen kuluja ja se on fakta,et niellään nyt tällä(kin) kertaa nää jupinat keksitään jotai muuta....?
     
  8. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    toi edellinen siis minä...
     
  9. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Minä väitän edelleen päinvastoin eli harrasteautoja ne on käytännössä molemmat, vaikka tuning-harrastajan mielestä se Mercury onkin kuin eri planeetalta ja jenkkiautoharrastajan mielestä se Datsun, niin 90% tavallisesta kaduntallaajasta, messuvieraasta ja (huom!) lainsäätäjästä ja viranomaisesta pitää molempia harrasteautoina. Joten selvennä nyt hyvä nimetön mulle tyhmälle, mikä se suuri ero siinä käytännössä oikein on?

    Ei kenenkään ole pakko tykätä kaikenlaisista harrasteautoista, makuja on monia, mutta miksi sitten oikein lietsoa tuollaista eripuraa? Ehkä mä olen liian vanha tai yksinkertainen tajuamaan asiaa... Onneksi näitä kuumakalleja on vain osa harrastajista niin jenkki- kuin tuning-puolellakin ja varmaan ne äänekkäimmät tuskin itse edes mitään osaa rakennella :D

    Hienosti rakennettu auto on aina hatunnoston arvoinen, oli se tyyli mikä tahansa. Mitä tulee muihin, niin minusta se on ihan sama asia, jos lokäpöksypoika hakee Nissaniin levikkeet valmiina kaupasta ja antaa asentajasedän laittaa ne paikoilleen kun, että pilottitakki-leijonateepaitajere ostaa mattamustaa spraymaalia ja raggariruututeippiä ja vetää niitä kerrotalon parkkiksella vanhan Capricen kylkiin...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Makkepa avasi maukkaan aiheen ja muutamat vastaukset saivat aikaan sen, että menenpä ostamaan amerikan foordiin kirkkaat takavalot, jos jostain löydän. Toiseen usa-foordiin laitan Daytona/Superbird-tyyppisen lintulaudan.

    Nämä muutama "paska näyttely, en ole vuosiin käynyt" vieraat taitavat olla näitä viimeisiä 70-luvun solisalisuomen kasvatteja, joille ei mene jakeluun, ettei leipä lennä ikkunasta odottavan suuhun. Miksei Fyyra järjestä kunnon näyttelyä on samaa rutinaa kuin miksei valtio järjestä mulle töitä ja asuntoa. Ei näitä näyttelyitä teille järjestetä vaan niille, jotka ostavat lipun. Tää on aitoa amerikan meininkiä, raha puhuu. Welcome to western world, senkin kiintiöitä ja rajoituksia rakastavat piilokommarit.

    Tuohon Sittanan ansaan lankean kanssa täysin. Jokunen vuosi menin itsekin lauman mukana ja tykkäsin, että kylläpä on tuo HR&RS sitten oikea amerikanautonäyttely. Jep, sambaryhmän pillinvihellys ja rumpujen mäike on yhtä pahaa kuin Fasca paitsi, että Fasca oli eri hallissa, viimevuotinen radalle.com no kyllä te tiedätte, kun kuitenkin kävitte niitä tyttöjä katsomassa, joku Leo Laven laulaa tilassa, jossa voisi olla autoja ja päähallin seinustoilla samat metrilaku-kauppiaat kuin ACS:ssä. Eli eikös lopeteta noi turhat meidän äiti tekee teidän äidin ruuat -kinat. Minä menen molempiin ja mahdollisesti Ouluunkin. Vain osallistumalla voi voittaa.

    Mutta nimettömän Vanhan Pierun kommenttissa oli hauska pointti,
    "Hyvähän se vaan on, ettei kaikki jenkkejä rakasta. Päästään takaisin kapinahenkeen, kun voi harrastaa jotain, jolla ei ole yleistä hyväksyntää! " Suomen jenkkitouhun yksi alkujuuri oli, kun vastustettiin ajatusta, että kaikkien olisi pakko ajaa puolueen hyväksymällä Rutinoffilla. Edelleenkin kannatan ajatusta, että ajakoot ihmiset millä haluavat.
     
  11. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Alkaa muakin kyrpii toi shöw! Tuntuu jo että tyyningi on tulossa etualalle :mad: mutta sainpahan naurut kun kävin tarkastelemassa yhtä tuning-ventoa joka on ollut parina aiempana vuonnakin nyt vain eri puskureilla ja eri värillä, takapuskuri oli leivottu kuidusta ja jätetty viimeistelemättä, kuoppia ja jurmuja niin pirusti :lol: :rotfl: tekisivät edes autonsa kunnolla jos jotain sohlaavat ennen kuin tuovat näyttelyyn :mad:

    pakko sanoa mutta naisten määrä ja "laatu" (melkein kaikilla yhtä paljon pakkelia naamassa kuin poikaystävän autossa) on tullut alas päin pari vuoden takaisesta :wink: mutta onneksi joitakin poikkeuksia oli paikalla :D
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    $$$

    Lipun ostaessani siis kustansin kolmea näyttelyä, vaikka vain yhteen niistä olin menossa. Tämä on kytkykauppaa, jossa kuluttajalle tyrkytetään hänelle tarpeeton kylkiäinen ja maksatetaan hänellä myös sen hinta.
     
  13. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    Juuri näin. Mutta onko se jenkillä ajelu enää kapinaa? Eikö kapinaa ole näitten tuunareitten touhu; viittaan yhden tuunaripojan äidin vuodatukseen: "On se ihan hullua kun viikko ennen katsastusta puretaan rakennettu auto ja laitetaan se alkuperäiseksi, ja katsastuksen jälkeen taas viikko rakennetaan tuuninki osat paikoilleen". Siis eikö se ole kapinaa että ajetaan tuunatuilla autoilla joita ei tuunattuna saa leimaan..?

    Mulla ei oo käsitystä yleisellä tasolla miten me "jenkkimiehet" toimitaan. Mutta en oo kovinkaan monesta kuullut joka muuttais rakennetun jenkin orkkikses leimalle ja taas uusiks konttorilta päästyä.

    Joo okei, :soosoo: TÄÄ ON PROVO, mutta mietittävää. Enkä pidä reiluna että rakentelusääntöjä tuolla tavalla kierretään sillä se johtaa aina sääntöjen tiukentamiseen... :soosoo: Ja samat rakentelusäännökset koskevat kaikkia autoharrastajia :wink:
     
  14. Hannu_L

    Hannu_L Gearhead

    Itse olen omistanut pari jenkkiä ja tällä hetkellä omistan tuollaisen "muovipulkan", joka tuolla pääsiäisenä mattavärissään oli näytillä siellä kittikasojen puolella.

    Olisin voinut aloittaa tämän kirjoituksen tietysti haukkumalla teidät vitun tötterötukiksi, mutta onneksi olen jo tuon teini-iän ylittänyt jo kauan aikaa sitten niin en koe siihen tarvetta.

    Jotenkin tuntuu, että ne ketkä ovat uhranneet autoihinsa todella aikaa, rahaa ja hikeä eivät ole niitä kaikkein kärkkäimpiä toisen harrastuksen kritisoijia.

    Itse kävelin neljän päivän aikana useampaan kertaan kaikki hallit läpi ja totta on, että ACS-puolella näytti tyhjemmältä. Tämä saattaa johtua siitä, että FHRA:lla oli ns. näyttelyauto paikkoja enemmän eikä kerhoja ollut kauheasti.

    TCS-hallissa taas oli paljon eri kerhoja, joilla oli näytillä niin enemmän, kuin vähemmän rakennettuja laitteita. Myös yrityksiä oli runsaasti, joka kertoo että he ovat huomanneet potentiaalisen markkinaryhmän sillä puolella.

    Mielestäni Suomen harrasteautoilu/ pyöräily tarvitsee ehdottomasti tällaisen suuren näyttelyn, jossa on esillä harrastus laidasta laitaan. Tosi asia kuitenkin on, että se on sama harrastus vaikka kohteet olisivatkin erilaisia. Näin saamme tavalliselle yleisölle tietoon tämän hienon harrastuksen ja sitä kautta kattojärjestöillä on enemmän sananvaltaa mm. rakentelua koskevissa asioissa.

    Menkää nyt hyvät ihmiset välillä rakentamaan kulkupelejänne ja jättäkää turha agressioiden lietsominen pois, sillä kesä on jo nurkan takana ja silloin on mukavampi ajella auringonpaisteessa kuin mököttää ruudun ääressä.
     
  15. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    :p Oikea asenne!!
     
  16. tuomio

    tuomio 1st gear

    joo kyllä on näyttely muuttunut runsaasti muutamassa vuodessa! tosin omasta mielestä ihan mukava katsella kaikennäköisiä rakenneltuja autoja, mutta mieluiten kuitenkin niitä vanhempia. se vanha celica oli kyllä todellinen mestariteos! hatunnosto vesalle suorituksesta! hienoin japsi koko näyttelyssä. eikä se coronakaan mikään ruma ollut. itse kaipaisin enemmän näytille näitä vanhoja euroja/japseja :)
     
  17. jöbä

    jöbä 1st gear

    samaa mieltä. Pää-asia että kättentaidot tulee esille oli se sitten lasikuidusta tai valuraudasta yms... tehty
     
  18. Nappula

    Nappula Gearhead

    Minusta se tunning car show saa olla samaan aikaan kuin ACS mutta olen silti sitä mieltä että tuuning autot eivät kuulu jenkki auto näyttelyihin/tapahtumien "harrasteparkkiin" koska eihän koira näytteleyissäkään ole yleensä esillä kissoja ja molemmat otukset mahtuvat silti asusteleen täällä maapallolla kuten impala ja corolla.
     
  19. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Jos ei kukaan mene mihinkään näyttelyyn niin parin vuoden päästä ei tarvitse maksaa 15 euroa siitä, että joutuu katsomaan "kittikasoja". Eikä tarvii katsoa mitään muutakaan. Siinä säästää selvää rahaa pitkässä juoksussa.

    Motarilla vastaan tulevaa autoa ei kerkeä katsomaan niin tarkkaan, että huomais sen pari milliä vinossa olevan konepellin.

    Ja nuo virheiden etsijät ovat monesti niitä, joilla ei omaa harrastepeliä ole ollut. Tietävät kaiken jokaisesta jenkistä. Sit ku niille antaa venajosen käteen niin ne sanoo, et onpas pieni jousi. Kulkee varmaan aika matalalla.

    Eikä kaikki tötterötukat harrasta jenkkiautoja. ja jenkkiauto harrastajista suurin osa on muita kuin tötterötukkia. Tötterötukat vaan kerää sen huomion käytöksellään(tietty osa). Itsekkin olen tötterötukka, mutta törttöily ei kuulu jokapäiväisiin tapoihin. Vaikka kaikki mummut ja papat niin luulee.
     
  20. Swine

    Swine Gearhead

    Onhan niihin kuttaperkkaperkeleisiin laitettu rahaa,aikaa ja omia kädentaitoja siinä missä johonkin hot rodiin,kustomiin jne.
    Mutta silti ne ei mun mielestäni kuulu tuonne.American car show nimestä saa sellaisen mielikuvan että tuo suunnattu amerikkalaisvalmisteisille pirsseille,eikä millekään uretaanipuskurisille japanilaiskinnereille.

    Tuo tapahtuma on sen verran kaupallinen,että noita tüüning vehkeitä ei milloinkaan tulla saamaan pois sieltä.Raha ratkaisee taas kerran.Parempaan suuntaan mentäisiin,jos järjestettäisiin kaksi eri näyttelyä:
    American car show meille rock'n'roll henkisille nahkatakkimulkuille ja
    Tuning car show niille hyppyritukkaisille pappabetala hinttareille.

    Näin kaikki voittaisivat,kenenkään ei tarvitsisi itkeä täällä(kään)että ziisus kun oli paska näyttely taas,pelkkää kuttaperkkaa ja subbareita oli näytillä,säät on huonoja ja muutenkin vituttaa tai että sais noi jenkit pois silmistä tilaa viemästä ja sviduttaa tollaiset nahkatakkiset älykääpiöt meidän reviirillä.

    Tosin tämä nahkatakkinen älykääpiö on tajunnut pysytellä melko usein poissa tuosta näyttelystä,Hotrod & rock show on lähempänä.Ainakin toistaiseksi on ollut parempia vetonauloja siellä.Esim American graffitissa ollut Milnerin kolmekakkonen 8)
     

Kerro tästä muillekin!