Youtube sarja: Riding with...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 12.11.2020.

  1. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    yes, ja toi "mopo " on kanssa aika makee , mutta ennen kaikkea oli kiva seurata hieno ja asiantunteva palvelu , niin Finjektor kuin Samin autopajallakin . Tuli hyvin mieleen kun liekititte sitä trabulmakeria , kuinka monesti ollut sama tilanne kun autoja herättelee kippaa bensaa ja vähän laihana niin helposti yskäisee niin heti on grilli tulilla. No kerran tuli yks Challenger copartilta mikä oli vähän opetellut uimaan , no kaveri suihkutteli reippaasti olisko ollut brakekliineriä kuivaukseksi ja tulpat veks , hätäisesti starttaamaan että vedet lentää pytyistä , no tulpanjohdot makas tietty koneen päällä ja kokko oli aika komia, no siitä se sammu kun heitti rättiä niskaan ja huiski hanskoilla . Mutta kyllä ne helposti lehahtaa.
     
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Jep, näin jälkeenpäin tulee vasta aina mieleen, et vois noita "lisärikastus" starttaus yrityksiä tehdä ehkä vähän enemmän ajan kanssa ajatus mukana, eli rauhassa... Mut käytännössä menee monesti toisin :D

    Btw. Uutta videoo taas eetterissä:
     
    Larry, chevy thunder ja esmi tykkäävät tästä.
  3. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Videosta päätelleen syylärille paremmat kannakkeet/tukia lisää.
    Jarruja vois ilmeisesti yrittää parannella, hätätilanteita varten.
    Keulimista pitäis rajoitaa, mutta oikea asenne kun ole wheelbareja... Mitäs jos tekis ns. panssaroidun vetokoukun joka rajais keulimista! Uusi innovaatio.

    Pikku hiljaa siis viat tulee esille. Toivottavasti kaikki/suurinosa ennen dragweekkiä...
    Olin teltalla töllistelemässä Vesivehmaalla kun ruuvasitte ja hyvin tuntu pelaava, paitsi
    transbrake/hypytys sähköt.
     
  4. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Saattais olla aika vaarallinen se panssaroitu vetokoukku , tarrais kiinni ja auto pyörähtäis ympäri , eikö noi wheelbarsit kuitenkin ole joustavat .
     
  5. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Tää oli kyl hyvä setti. Avas ummikolle monta uutta juttua. Vastaavia kisakoosteita ois mukava kattoa jatkossakin.
     
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Noh vetokoukku ja takapuskurihan tuossa aina hajoaa.... ja ideahan oli kait että wheelsbarseja ei käytetä, joten joku suoja ois hyvä.
     
  7. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Eikö sinun mielestä vetokoukku kuulu asentaa tukevasti auton runkoon kiinni , jos näin niin se ei jousta ja kun koukku nappaa kiinni rataan koko auton painolla niin se heilauttaa varmuudella autoa , eikä voi tietää miten se "laskeutuu" pyörilleen . Jos toinen takapyöristä nappaa voimakkaammin kiinni niin auto pyörähtää. Kun taas toi puskuri ottaa kiinni leveämmältä alalta ja ei nappaa kiinni ankkurin tavoin vaan antaa hieman anteeksi.
    Tämä on minun henkilökohtainen näkemykseni , ei varmaan absoluuttinen totuus , mutta todennäköisyys .
     
  8. Keme

    Keme Gearhead

    Mitä keulalle tapahtuu, kun tommonen ankkuri painetaan asfalttiin? Onko se vetokoukun tai puskurin hajoaminen se pahin juttu?
     
  9. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Voisin kuvitella, ettei radanpitäjä varsinaisesti ilahdu kyntömiehistä.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  10. Weijari

    Weijari Gearhead

    Jos suoja on ns. jäykkä, niin kunnolla keulimalla takarenkaat nousee irti radasta ja sen jälkeen suuntana on randomisti 180 astetta etusektorissa. Ei liene tavoitetila? Lisäksi keula tulee romahtamalla alas, jolloin jotain todennäköisesti antaa periksi.

    Olen itseasiassa ihmetellyt wheelie barseja, joissa on vain yksi rengas keskellä, eikös tällainen ole vähän huono suuntavakavuuden kannalta?

    Eikös ainakin jotkut Wheelie barsit toimi niin, että ovat ikäänkuin aktiiviset, eli painatuvat alemmas jousituksen joustaessa ylemmäs?
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pahin skenaario on, että koko auto on sen koukun varassa ja siitä lähetään sit johonkin suuntaan.
     
  12. 383

    383 Gearhead

  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Eipä kauheesti wheelbaaritkaan näköjään auttannu.... sama kuin ois ollu kyntövetokoukku!
     
  14. jarzap

    jarzap 3rd gear

    En kyllä hoksaa mistä se on "pois" jos wheelie barsit laittaa. o_O
     
  15. Keme

    Keme Gearhead

    Cooleilla jätkillä ei oo apupyöriä. Eikai siihen muita syitä ole.
     
    jarzap tykkää tästä.
  16. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Joo katuapinoiden juttuja, katuprätkässä kuuluu olla vain 2 rengasta ja katuautossa 4 rengasta...
    Mutta voihan se olla et puikissakin joskus kokeillaan noita apupyörärollaattoreita perässä?

    Uutta ei-niin-vakavaa iltaviihdettä taas tarjolla:


    ja tuollaista kisa-arvonnan tynkää tarjolla, jossa voittaja pääsee myös Buickin kyytiin:
     
    Mika.V ja chevy thunder tykkäävät tästä.
  17. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Uutta fideota...
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Bomb Boss V8 prätkä dynossa...

     
  19. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Nyt oli oikea Jannet spesial jakso, ja kyllähän ne tehot hiukan muuttui päivän edetessä. Taas nähtiin ilman soppaa ei löydy potkua.
     
    Bomber#1 tykkää tästä.
  20. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

     
    Mika.V tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!