4032 takomäntä - piston slap?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vwg4, 31.10.2021.

  1. vwg4

    vwg4 1st gear

    Mites tää heikompi (alu 4032) takomäntä, pienemmät välykset - onko piston slap käynnistyksessä poissa?

    Vai onko takomäntien kanssa aina hyväksyttävä piston slap...

    LS/truck LY6 Iron block, 4.005" poraus - jos sillä merkitystä
     
  2. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

  3. El 60

    El 60 Gearhead

    Muokattu: 1.11.2021
  4. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    0,07

    Tuolla on kait ajettu nyt kohta 60 tkm E85:llä eikä ääni ole muuttunut joten en olisi kovinkaan huolissani:

    Edit: 3.76 isku ja 6.125 veivi
     
    Muokattu: 1.11.2021
  5. El 60

    El 60 Gearhead

    Ja kysyjällä pienempi poraus sekä suotuisampi rod ratio.. tuskin ongelmaa jos hierasee välykset vaan kohilleen.
     
  6. janihei

    janihei Gearhead

    Välys välmistajan suositusten mukaan. Ennemmin liikaa kuin liian vähän. Kyllä noi takoset aina keinuu porauksessa, varsinkin kylmänä ja näin sen kuuluukin tehdä.
     
  7. 67_Camaro

    67_Camaro 2nd gear

    Itsellä mosassa kiinni SRP pro series 4032 männät, 4.155" poraus, 1.125" puristuskorkeus, 6" veivi, 3.75" isku. Ei släppiä.

    [​IMG]
     
    vwg4 ja Vermilion tykkäävät tästä.
  8. vwg4

    vwg4 1st gear

    Joo taisit rivien välistä lukea. Vakio LS, vain männät vaihtoon.
    3.622"/6.098"/0.943"

    Noita vakio con rod:lle passeleita 4032 mäntiä ei loppupelissä montaa ole tullut vastaan.
    DSS SX
    DSS FX
    Icon

    Loput on sitten joko/tai 2316 tai mitat ei pidä - vähintään männäntappi eri.

    Esim noi SRP pro series on 0.927" männäntapille. Tai esim wiseco pro tru series pattimäntä on 0.925" männäntapille.


    Mut ok, 4032 männillä on toiveita saada suht hiljainen.
     
  9. janihei

    janihei Gearhead

    Materiaalin suhteen toi 4032 on kyllä mun mielestä hyvä vaihtoehto, ja tuollaiset 4032 wisecot onkin jo hankittuna rakenteilla olevaan sbc 350 moottoriin. Rakensin viime talvena veneeseeni bbc 509 moottorin johon tuli mahlen 2618 takoset, välykset asetettiin valmistajan taulukon suurimpaan 0.16mm, lukemaan koska näin kuulemma kuulu toimia marine käytössä, hurjalta se tuntui ja mäntiä asentaessa ajattelin että mahtaa tää käydä kylmänä rumasti, mutta paskanmarjat! Moottori kävi pirun nätisti, ei mitään kolinoita tai muuta vastaavaa. Eli en pelkäisi 2618 valua ja suurta välystä. Nii ja rod ratio ko moottorissa oli 1.6.
     
    Muokattu: 1.11.2021

Kerro tästä muillekin!