Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Pitäs vaihtaa öljynjäähdyttimen tiivisteet. Onkohan niihin pultteihin joku momentti? Näkeekö niitä mistään?

    Muutenki kelpaisi linkki missä olisi ohjeistusta.
     
  2. Janne76

    Janne76 3rd gear

    F_Excu tykkää tästä.
  3. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Kiitos, hyviä ohjeita.

    Ei tainut olla itse oilcooler housing ohjetta.
     
    Muokattu: 28.4.2021
  4. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Edellisten linkkien ”coffeetable bookin” lopussa on ne kiristysmomentit, mutta tästä videosta löytyy kaikki oilcoolerin vaihtoon ja asennukseen.
    https://youtu.be/y8Ba7A08VNo
     
    F_Excu tykkää tästä.
  5. Eetzii

    Eetzii 1st gear

    Morjesta. voiskohann jollain olla jotain ideoita mikä o7vm powerstrokea mättäs... koneremppa tehty missä vaihdoin männät, laakerit, kaikki tiivisteet.uudet suuttimet ymsyms. starttaa hyvin mutta ei hörähdä tulille. tarviiko uusia suuttimia koodailla noihin vai mikäköhän vois mättää?
     
  6. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Öljyn paineen nousu suuttimien avaukseen kestää aluksi melko kauan kun on oilrailit ym tyhjinä rempan jälkeen. Paineen nousua kannattaa tehdä pyörittämällä starttia moottoritilasta "keltaisella" johdolla eikä avaimesta, niin tällöin ei mene virtoja hehkuille turhaan.
    Tossa Youtube videossa jonka laitoin tohon edelliseen viestiin, näkyy kohdassa 1:35:00 kyseinen johdosta pyöritys.
     
    pimeroolis tykkää tästä.
  7. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Mistä vikaa etsimään kun auto ei starttaa joka kerta. Monesti ei inahdakkaan. Välistä taas lähtee niin nätisti käyntiin.

    Voiko starttia korjata tai käykö jokin startti minkä saa suomesta? Vai olisiko jossain muualla häikkää?
     
  8. Ivar

    Ivar 1st gear

    Kokeileppa työntää vaihdekeppiä ylöspäin samalla kun käännät avainta.
    Startin voi toki purkaa ja kattoo että pelittää.
     
  9. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Ei tunnu vaihdekepillä olevan merkitystä. Aivanko tuo lähtisi paremmin kun on seissyt pitempään. Tai sitten kuvittelen.

    Aina sen vielä käyntiin on saanut kun useamman kerran kokeilee.
     
  10. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Kyllä se startissa on vika. Saakohan tuota korjattua vai suosiolla rockautoon tilausta uudesta?

    Ilmeisesti kannattaa laittaa 6.4 litrasen startti.
     
    Muokattu: 20.5.2021
  11. Ivar

    Ivar 1st gear

    Riippuu mikä siinä on vikana, kyllä se ihan purettavissa on. Auki vaan ja tutkimaan.

    Oman startin purin, putsasin ja rasvasin.
    Tilasin kans jonku 6.4 startin rockautosta, mut se ei oikein halunnut toimia kun laitto paikalleen joten laitoin vanhan takasin.
     
  12. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Nonii, 10 vuoden käytön jälkeen sit kaupan parkiksella(legendaarista) ei suostunu enä käynistua. Eli kysessä vahnempi malli kuuslitrane, sit sillä hammaspyöra HPOP pumpulla. Noh kun kämppä lähellä kävin hakemassa tietsikan ja tutkima mika hätänä. No IPR heitti 80% ja ICP painet sellaiset pehmeät. No pitemän startin jälkeen lähti paineet nousema ja lähti käyntiin. Ok, pääsi jo kotiparkikselle. Seuraavana päivänä kylmänä laakista käynti, mutta IPR jakas sellaist 35% eli vuoto järjestlmässä. Noh ajoin mootorin kuumaks ja sama juttu, ei lähde. Ja taaskin pitempi yritys ja lähde. Eikun purkama, kovan työn takana oli turbon takimaisen kiinikepultin irroitaminen. Vasta AGAn kaikenvaltias sai motivoitu pultin liikkele. Sit tietty ilmatesti ja vika oli siinnä, 1 ja 4 sylinterin suutimien ylätiivisteistä kova tuhina. muuten hiljainen, noh HPOP kans tuhisi mut ei olnu virta IPR solenoidilla. Se sit varma suhisi läpi. Kiviauton sivusto auki ja tiivistet ja uusi pumppu tilauksen. Vaik pumppu vaikuti ehjältä, oilcoolerin scriinikin oli ehjä, päätin kuitenkin vaihta. Yli 10 vuoden olnu paikalla. Ja v.... maises paikas alka purkaa uusiks. Viikos tuli kaik tiivistet, yhdysputki, tosi jostakin syystä kolmes eri paketis??? Pumppu tule eri paikast(Accurate Diesel) ja on viellä matkalla.
    Heh jonkinsortinen epäonnistunu video https://www.dropbox.com/s/pz6tzn2sk70x8ra/oil rai leak.mp4?dl=0
     
    Muokattu: 24.8.2021
    Janne76 tykkää tästä.
  13. Lehkosuo

    Lehkosuo 1st gear

    Tervehdys! Mulla käytössä F-250 -03 nyt noin vuoden ajan. Noin 6kk sitten alkoi ihmeellinen pätkiminen ensimmäisen kerran ja se on lisääntynyt nyt koko ajan. Menee johonkin vikatilaan kesken ajon ja puottaa tyhjäkäynnille ja hehkunvaloa polttaa siinä tilanteessa,myös obd:ltä katkeaa virta hetkellisesti sillon. Vikatilan jälkeen kaasupoljin ottaa käskyn vasta kun käyttää ylhäällä ja painaa uudestaan,mutta poljin reakoi normaalia syvempää sillon. Terävään monttuun ajaissa monesti tekee ja kostealla kelillä aamulla heti käynnistyksen jälkeen,mut sitten kun moottori norm lämmös,niin harvemmin. Hankalaa tästä tekee se,kun ei mitään vikakoodia anna. Oisko kellään antaa vinkkiä mistä lähtis ehtimään vikaa? Varmaanhan se jokin liitin tai johto on,mut hankala ehtii :/
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ju oon täytäny oilrailit ja coolerin alla olevaan reservoirn öljyllä. Ja kytkeny akuille lisaks lisaakun tai boosterin, pääse vähe helpomalla.
     
  15. jaakos

    jaakos 1st gear

    Terve, täällä alkaa kyllästyttää -05 kuuslitranen, hpop vaihdettu ipr ja icp anturi vaihdettu käynnistyy aina hyvin joskus hivenen pidemmällä startilla ehkä mutta vaikka autotraileria ja maasturia vedettäessä kiihdytytyksessä/kovemmassa rasituksessa humppaa/pätkii, ja kaikki voima ei tallella mielestäni, polttoaine painettakin oli suodatin jalasta mittailtuna, mitäs tutkitaan?

    Kuinka äänekkäästi sen polttoainepumpu pumpun tms kuuluu siristä konehuoneessa kun virrat laittaa päälle?
     
    Muokattu: 26.10.2021
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    PA pumppu on sun jalkojen alla runkon välissä, sen yhteytessä on separaatori suodatin. Se on aikas hiljainen. Mootoritilas pita surina alipainenpumppu ja FICM ohja suutimia. Tartis saa live data näkyvin ajon aikana IPR prosentit, ICP voltiti ja HPOP paine. Ja PA paine ajon aikana kuormitaessa. Pitais pysyä 50-60psi n paikel. Sit ota PA suodin auki, suodin poies, Virta poies päältä ja pyöritä mootoria sillä solenoidin johdolla mika on siinnä apumiehen puolen akun vieres. suodatin jalassa olevan polttoainen ei sais tul ilmakuplia. Aineta pitais ol sen verran että peittä sen muovisen keskion. Jos tule savuvia ilmakuplia on joku suutin rikki. Ei näy vältämät vikakoodina kun on mekaaninen vika. Ainosta contribution test näytä toimivan mootorin sylinterien tasapainon ero. Jos testilaite sen mahdollista. Kokeil sellaiset ensiks.
     
    Muokattu: 2.11.2021
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ... nyt jos kuiteenki tule sinne suodatinkuppissa olevan naftan ilmakuplia, tee sillai että ruuvat sielt auki sylinterinryhmin menevat putket. Sit sitot molemman putken päähän kumihanskan sormeen ja pyörität mootoria virta poies päältä. Sit näet kummasta puolesta paineet tulee?
     
    Muokattu: 28.11.2021
  18. jaakos

    jaakos 1st gear

    Jees kiitoksia, testaillaan! Joo ei oo varmaankaan alipaine pumppu mikä sirkuttaa mutta mikä siellä suodattimen jalassa hakkaa? Kun sieltä päin kuuluu Aina se on ollut sellanen mutta mielen kiinnosta kyselen
     
    Muokattu: 14.11.2021
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

  20. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Sama juttu ilmeni täällä keväällä kun talven auto seissy. Ei tarvinu lähteä katsastaa.
    kylmänä ja puolilämpösenä laakista käyntiin. kuumana kun hetken seisoo nii todella vaikeaa.
    Minkälaisia liittimiä tarvin et pääsen varmistaa onko vuoto suuttimien yläpäissä?
    Jos up pipet vuotaa nii oliko oireet samat ?
     

Kerro tästä muillekin!