Lohkon maalaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Batman, 16.1.2003.

  1. Batman

    Batman Gearhead

    Minkälaisilla maaleilla ootte maalannu autojenne lohkoja,ja mistä niitä maaleja vois kysellä? Mun pitäis maalaa Fiat X1/9 lohko alkuperäisellä värillä. Se on joku harmaa, en tiiä vielä mitään koodia, kun ei maahantuojalta löytyny.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    ensin "liruksi" ohennettu Miranol...kun pinta on vielä nahkea päälle paksumpi kerros..toimii
     
  3. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    Ihan tavalliset automaalit pysyvät erittäin hyvin kiinni.Kokemusta on !
     
  4. Cemssu vani

    Cemssu vani 1st gear

    Miranooli kestää isältä pojalle jos vain mosa kestää...
     
  5. Karva

    Karva Gearhead

    VHT elikkäs paikalliselta automaalikauppiaalta spräytä ... pitäis olla maali kartat jotta saat lähelle, se lohko maali kestää lämmintä ja liuotinta painepesut yms, kuivuttuaan mutta pitäs vetää tärpätillä putsattuun pintaan

    Purnukka maksaa noin 1 E / kpl mutta sulle pitäis riittää yksi

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Karva 2003-01-16 22:06 ]</font>
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei ole tullut spräyllä maalattua moottoria koskaan vastaan joka olis vielä vuoden jälkeen siisti.Unhoda spräyllä sotkeminen.ainoat oikeat vaihtoehdot oikeat ruiskumaalit tai pensseli kama.tasoittuu mm valurautaan todella hyvin verrattuna ohuisiin spräy kerroksiin.
     
  7. fisu

    fisu Gearhead

    hammerite näyttäs kestävän hyvin, maalasin pioneerin lohkon sillä kun siihenkään ei löytynyt koodia, 3 eri väriä niin niistä sai sotkettua lähes alkuperäisen sävyn.
     
  8. 67

    67 1st gear

    miranol on oike3in hyvä moottori maali,ja siit saat sekotettua vaikka mitä sävyjä,ja kestää.mut kuitenkin,pojatyöt!!!!!mitä paremmin vanhat rasvat alta peset(myös kasaus/koneistus rasvat),sen paremmin pysyvät.
    valurauta o ihmeellinen?rasvan imijä,ja luovuttaja.
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mäkin sudin hammeritea kansien päälle kohta, saa nähdä pysyykö. Imusarjassa on kans.
    No itseasiassa laiskana ruiskulla vedän, mutta kumminkin.
    On se kokeiltava ainakin. :smile:
     
  10. fisu

    fisu Gearhead

  11. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Miranol on puolen vuoden jälkeen hyvässä kunnossa. Pohjatöiksi pesin mosan muutamaan kertaan milloin milläkin aineella. Peltipesu on kovaa kamaa, saa tavallisesta rautakaupasta.
     
  12. Dart GT 64

    Dart GT 64 1st gear

    Eikö se padan maalaus käy hyvin ennen kasausta vai kuinka? Taunukseen täytyy ettiä myös alkuperäis sävy, mutta taitaa olla musta joten nou hätä. :lol:
     
  13. Karva

    Karva Gearhead

    Jepuölis, ja se nolla jäipi poijjes elikkäs ostin viimeksi sitä vth kuumakestoa noin 10 E purnukka ja on hyvin kestänny, tosin mä "uitan" noi lohkot tinnerissä jotta kaikki rasva lähtee ... ja sitten pari kerrosta maalia ennen kaikkia koneistuksia yms, ja pari kolme päivää kuivaamis aikaa
    kertaakaan ei ole tarvinnu tehdä uusiksi


    Samaa kamaa saapi ruiskuun mutta se on jo snobailua purnukalla käy helpommin, vetää vaikka neljä kerrosta, kyllä kestää ...
     
  14. Mosse

    Mosse Gearhead

    Joo, olihan siinä jo se totuus, mutta vahvistetaan se vielä... Miranolissa ei mitään moitetta, ei lohkea, kun pysyy jonkin verran joustavana. Itse sudin 351 padan tummalla sinisellä, ja hyvä tuli. Vedin ihan ohentamattomalla. Ohennetulla ja kahdella kerroksella sais varmaan vielä parempaa jälkeen, mutta ei se valuraudassa kyllä erotu... Se varoituksen sana, että jos maalaa miranolilla jollain vaalealla sävyllä, niin saattaapi kellastua jonkin verran lämpösemmistä paikoista.
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    EI oo toistaseks tullut sellasta maalia vastaan, joka ei moottorissa toimis, kunhan on puhdast minkä päälle maalaa. ELi mitään sen kummempia erikoisvärejä siihe ei tarvitse. Ite oon käyttänyt ihan akrylli atuomaaleja viimeaikoina. Saa vaikka samanväriseks kun auton, jos haluaapi.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mulla on Oldsissa kone maalattu tuolla VHT:llä, mutta on mennyt imusarjan pakokaasujen keirrätyskanavan päällä mustaksi (muuten siis punainen), vaikka lämmönkestoakin on 288°C. Onkohan joku siistin näköinen maali mikä kestäis tuossakin paikassa vai onko tehtaankin maali mennyt mustaksi samassa paikassa?

    Mites muuten nuo koneet on yleensä maalattu, osina vai kokoonpantuna? Ameriikan Oldsklubin keskustelupalstalla sain vastauksen, että kokoonpantuna, jolloin siis pultit, tiivisteet, ym. saa värin päällensä. Epäilen kuitenkin hiukan. Onko jollain varmaa tietoa? Tällä on merkitystä, kun kyseessä on museoauto, niin haluaisin tehdä mahdollisimman oikeanlaista jälkeä.
     
  17. Tässä on jäänyt käsittelemättä se miten saa, vanhan jämähtäneen maalin pois, Nitromors, maalinpoistoaine on hyvä, ei saa syödä!!!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cross Stone Smoke 2003-01-18 15:30 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!