TH700R4 vaihteistolle rakentajaa/ valmiita vaihteistoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Risse, 27.11.2021.

  1. Risse

    Risse 1st gear

    Terve.

    Haussa 700r4 vaihteisto noin 600 hevosvoimalle, loota tulossa 81 Cutlakseen. Tällä hetkellä autossa Th350 joka kestää näköjään aika kovaa käsittelyä ja joka vaihteella jää mustaa viivaa mutta jotenkin vaan se yksi vaihde lisää olis aika jees.

    En ole suomesta löytänyt vaihteiston tekijää kun olen hieman "uusi" harrastaja näiden v8 vehkeitten kanssa ja en tunne vielä kenttää.. Tietoja kotimaisista laatikkopajoista olisi mukava saada, kuka tekee näitä lootia ja missä? Tai jos jollain on valmis laatikko ylimääräisenä varastossa?

    Voi olla että pitää ostokset tehdä ruotsista jos kotimaasta ei tekijää löydy (esim non stop transmission?), mutta mieluummin kuitenkin sen hankkisin täältä jos alkaa ilmestymään jotain epätoivottuja jälkioireita..

    Kiitos.
     
  2. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Kokemuksesta voin kertoa että ÄLÄ ainakaan tuolta non stopista osta mitään! Ensimmäisen Th700r4 lootan teetin Rymättylän Mudracerilla 2015, kesti Moparin 500 cid persiissä 5 kesää sikaa ja ainaki 25 000-35 000km. Varttimaili 11,02s.
    Laitoin samalle kaverille lodjun freesiin ja lisävahvistukseen nyt 2021 keväällä ja ostin sillävälin sit tuolta hurrilta Stage IV vastaavan lootan. Eka loota mikä tuli, mikään ei toiminu, vuoti öljyä yms. Lähetin takas ja sain uuden tilalle, huomattavasti parempi mut silti täyskaasulla puhaltaa öljyä huohotinputkesta pihalle. Päätin unohtaa koko drag race ”ammattimiehen” ja laitan jossain välissä tämän hurrin lootan kans tonne Rymättylän miehelle. Onpahan sit varalootaki itellä. Mut ainakaan mulla ei oo huonoa sanaa tästä Mudracerista. Ei vaikuta enää tällä foorumilla, Kellarissa nykyään. Laita YV niin jatketaan siellä vaikka tarkemmin.
     
    Muokattu: 27.11.2021
    Gary Grand ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Rymättylään, Rymättylään loora….
     
  4. 67_Camaro

    67_Camaro 2nd gear

    Äläkä osta Monster Transmissionilta askia. Täyttä paskaa nimimerkillä "kokemusta on".

    Tässä meikän rakentaman askin speksiä :

    [​IMG]
     
  5. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Minulla on 72:ssa Camarossa ed omistajan toimesta Mudracerilla
    teetetty loota ja hyvin pelaa.....on siis pelannut useamman vuoden ja takarenkaitakin on mennyt.
    Kyseessä juurikin th700r4....
    Eli Matille pisteet.
     
    Gary Grand, Kustom STW ja Poni -69 tykkäävät tästä.
  6. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Cutlassiin saattas olla myös GM TH-200-4R vahvistettuna varsin hyvä vaihtoehto?

    Rymättylän suunnalla varmaan tuostakin vaihtoehdosta saa jotain parempaa tietoa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    200-4r ja 700-r4 lootan pystyy vahvistaan noille tehoille, vaan ei se halpaa ole. Taitaa olla yhtä kalliita tehdä, jos alkaa kovia osia vaihtamaan kestävempiin. Ehkä 200-4r kalliimpi. Juuri tein 200-4r mihin tuli billet forward drum. 620€ maksoi silloin ;)
     
  8. Risse

    Risse 1st gear

    No niin, kiitoksia osallistuneille, täällähän on aktiivista ryhmää näköjään..hyvä homma

    Hyvää informaatiota tuli juurikin näistä mestoista joita olen silmäillyt.

    Th2004r laatikko oli ensin suunnitelmissa, vissiin menisi kardaania muokkaamatta 350:sen tilalle, mutta jotenkin korviin kantautui että kalliimpi tehdä ja ilmeisesti harvinaisempi kampe muutenkin..ja rälläkkä löytyy joten osien pilkkominen onnistuu. Sain juuri tänään Jenkeistä tilatut 24" vanteet tallille, koesovituksen jälkeen näyttää että kaikki sisäpellit pitää irroitella peräkontista ja runkoa hieman kaventaa joten tuo laatikon sovitus alkoi tuntua ihan pikku jutulta..

    Koitan kalastella Poni-69:tä koordinaatit Rymättylän vaihteistopajalle.
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ihan semmonen kysymys, kerta Cutlass, mikä kone? Meinaan TH700r4 ei ole BOP-kaavelilla olemassa, vaatii välilaipan. Tarttis olla Chevyä pellin alla, muuten lie se TH2004r helpompi.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. Risse

    Risse 1st gear

    Oldsin 455. Adapteri ei ongelma.
    Mullahan ei ole mitään perusteluja kumpi loota tarttis olla, kunhan vaan nelivaihteinen laatikko josta ei heti lennä osat ulos. Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan että 3-4t€ hintaluokassa mennään? Vai onks nää jotain Ameriikan/ Non stop in hintoja?
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Laatikon valintaan tai kestoihin en ota mitään kantaa kun ei ole kokemusta,
    mutta kannattaa ottaa seuraavat asiat huomioon:

    - TV-cable asennus, oli sitten 200- tai 700-fjöösa
    - Vaihteistopalkkia varmaankin ainakin 700:sen kanssa joutuu muokkaamaan
    - Mahtuuko tunneliin ilman muokkausta?
    - Kardaanin lyhennys?
    - Uusi shifteri jos haluaa käyttää kaikkia pakkovaihteita, onko 350- ja 700-fjöösissa sama liikerata vivustoissa muuten?
    - Se välilaippa jos 700

    Tuossa nyt äkkiseltään pohtien mitä tuli mieleen. Nää hommat aina vähän paisuu, ei ole niin helppoa/ halpaa kuin "vaihdanpa askin".
     
  12. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    200-4r osiin löytyy Ck performance, extreme automatics sivuilta hintoja. On myös muita tarjoajia, joista ei kylläkään ihan kaikkea saa. 600hp kestävään lootaan saa mätätä ihan reilusti rahaa osiin.
    700r4 vakio osien kestosta ei itsellä ole faktaa, mut input drummin Reinforcement kitin laittaa, niin ei rumpu korkkaa. Planeetat 5 pinnisiin. 3/4 lisää kitkoja jne..
     
  13. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Pari tonnia meni osiin rahaa kun 7satkun tein tohon retkivaniin. Kytkimet ja panta kun alkoi kestää niin rupes menee turbiinit ja perät ja lootan kovat osat alkoi pettää ja tuli sieltä kerran kuorestakin tavaraa ulos. Tietty pitää muistaa että kyseessä on g30 alustainen 8 hengen kuorkki 750nm 454:lla niin ei se loota helpolla oo päässy kun takakumejakin kuluu muutama pari kesässä.vakioita lootiakin siinä ehittiin sulattaa jokunen ja nopein tais mennä ihan 10 minuutis :lol: .
    [​IMG]
     
    Gary Grand, juko7, Kustom STW ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Roger that

    Roger that 1st gear Bannattu

    Eikö se Jaakko Husso ollut erikoistunut th-700 laatikoiden vahvistukseen? Muistanko väärin? Helsinki Automatic Center Oy.
     
  15. Risse

    Risse 1st gear


    - TV-cable kuvio opiskeltu juuri internetistä, uutena asiana tuli tuokin. Juuri saapui Holley sniper setti sytkineen ja polttoainekamoineen. Tuohon satsiin saatavilla valmista vivustoa kaapelille. Olisin tilannut sen samaan läjään mutta enpä tiennyt tuosta silloin.

    - laatikon pitäisi mahtua tunneliin, sen vuoksi 200:nen vaihtui suunnitelmissa 700:seen, vaihteistopalkki pitäisi syntyä omassa pajassa ja kardaanin lyhennys jonkun ammattilaisen hommaksi.

    - nyt shifter rattiputkessa, ei toimi hyvin kun vetää oikein näyttäviä lähtöjä, pari kertaa tyylikkäästi vapaalle ja kierrokset tappiin.. Eli lattiashifteri pitäisi löytää ja mielellään sellainen missä jonkinlainen lukitus vapaalle mentäessä? Jos sellaisia ei ole niin pitää sitten tehdä itse joku porrasviritys.

    Youtubessa joku rasvaletti käy mielestäni aika kattavasti hipo-laatikon osat läpi, alkoi jopa tuntua että ymmärrän nyt asian päälle jotain? :)



    Ja eikös näihin vehkeisiin kannata laittaa kaikki rahansa kiinni?
     
    tooke ja Väpsy tykkäävät tästä.
  16. Isamu

    Isamu 3rd gear

    https://www.youtube.com/c/PrecisionTransmission

    Siinä loistava kanava vaihteistoasiaan.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  17. Anza

    Anza Gearhead

  18. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Jenkeissä ainaki mainostavat melko miehekkäästi tehonkestoa..toki hintaa tulee. Omasta Chargerista ei oo tehoja mitattu mutta 1/4-mailiaika viittaa sinne 600 kaakin tuntumaan ja kuten kirjotin aiemmin, 5 kesää ja kymmeniä tuhansia kilsoja ennen freesausta. Talvella kattila vaihtuu vielä isompaan, sittenpä näkee onko sulake missä vai onko missään.
    https://www.performabuilt.com/product/level-3-invincible-700r4/
    https://www.performabuilt.com/product/black-edition-700r4/
     
    Kustom STW ja CCZ28 tykkäävät tästä.
  19. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    ^ Joo muistelenkin lukeneeni sinun laatikko juttua joskus.....on jo hintaa laatikolla, mut jos se kestää niin ei se ole silloin kallis.
     
    Poni -69 tykkää tästä.
  20. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Tmi Carmatic / Kiuruvesi. Kannattaa ainakin kysyä mittee Hannu mieltä, eli tekisikö noille hevosvoimille sopivan laatikon ja mihin hintaan.
     

Kerro tästä muillekin!