Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Swinger

    Swinger Gearhead

    Mitä helvettiä on tapahtunut suomen autoilevalle kansalle? Ennen riitti autoksi 60hp tojota ja sanottiin että kyllä sillä kerkee. Nyt on nää tavis pentit näiden sähköautojensa kanssa joka paikassa huutamassa niiden paremmuutta ja ennen kaikkea suoritus kykyä? Miksi vitussa tuolla liikenteessä saa kokoajan ohitella kaikkia uuusia autoilioita vaikka ajelenkin vanhoilla suorituskyvyttömillä diesel ja bensa autoilla. Anteeksi bensa ja diesel auto sanojen käyttö, kun nykyään pitää sanoa dinoauto
     
    Kruunusaari, Desoto57, Artsi Bunker ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. leemu

    leemu Gearhead

    Jos olisi miljoonia rahaa, niin en aamenen varmasti soisi ajatustakaan sähköautolle niin kauan kuin perinteisiä polttoaineita on saatavilla, ainakaan nykyisen tietämyksen valossa.
    En siis ole koskaan edes sähköautoa ajanut, mielenkiinnosta ajattelin kyllä käydä jossain välissä testaamassa, tietääpä sitten edes jollain tasolla mistä puhutaan.
     
  3. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Kyllähän suorituskyky on aina ainakin minulla ollut olennainen osa jenkkiharrastusta. Ei sitä muuten tulisi viritettyä moottoria ja hajoitettua laatikoita toisensa perään, mikä on valitettavaa. Joten miksi suorituskykyä ei voisi ihannoida myös sähköautoissa. Useinhan siellä jonon keulilla ajaa vanha ihminen suorituskyvyttömällä autolla, joten sinne kannattaa pyrkiä. Ohittamisessa minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa, on alla ollut sitten BMW, Audi tai joku muu premium merkki. Ja kyllähän se onnistuu ID.4:llä, vaikkei ole premium tai suorituskykyinen.
     
    Muokattu: 11.12.2021
  4. peto

    peto Gearhead

    Et sitten emännästäsi paljon välitä? :cool:
     
  5. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    En oikein osaa autoilua yhdistää välittämiseen. Kuten sanotaan: ”Vittuilu on välittämistä”. Tätä lainausta vastaan peilaten tällä palstalla on välittämistä todella paljon, mikä on tietysti hienoa samanhenkisten harrastajien kesken.
     
    f34, janiluo ja Isamu tykkäävät tästä.
  6. Jummijammi

    Jummijammi 2nd gear

    Appiukolla tämä ID4 Volkkari tällä hetkellä. Kovasti aina kyselen että mites se sähköauto pelailee näin pakkasilla. Täysillä akuilla lupailee että sen 500km pääsee ajelemaan, eihän siinä. Nyt -12 pakkasilla täysillä akuilla pääsee enää rapiat 300km.
    Ukko oli myös huomannut ettei auto lähde käyntiin aina -10 asteen pakkasilla vaikka kaikki asianmukaiset esileikit auton kanssa suoritettu. Soitti merkkiliikkeeseen, että mikä on kun ei ID inahdakkaa ja akut täynnä jne. Sanoivat, että mene pois auton kyydistä, laita ovet lukkoon ja auki muutaman kerran ja toista sama pari kertaa. Työtä käskettyä ovia remppaamaan ja autohan lähti tulille. Kuulema tyyppi vika.
    Osaampa ensi kerralla vittuilla kun vatvoo ovia
     
  7. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Sitte Volkkarit näköjään kehittyneet huomattavasti..mulla oli pari talvea sitte golf variant ajossa ja siitä ei joko tahtonut saada pakkasella ovia auki ja jos sai ne ei pysyneet ajossa kiinni.
     
  8. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    OK, hyvä tietää jos vastaava ongelma tulee vastaan. Tämä kommentti siis tuohon ID.4:n "käynnistymiseen".
     
  9. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Ai perkele, ku on hauskaa lukea tuollaisista järki-volkkareista. Olen kyllä onnellinen, et käyttiksen virkaa on vuodesta 2010 saakka hoitanut 2003 Volvo V4o ihan Classic-mallina! Eipä ole ollut murheita pahemmin ja itte pystyy tekemään jakohihnan vaihtoa myöten mitä on tarvinnut. Eikä myöskään tarvita mitään puhelinappeja sun muita, että meno jatkuu. Joko euroja setelin muodossa tai jos kortissa on Kelan jäljiltä virtaa.

    Mitä tuohon lottovoittoon tulee, niin tottahan toki siinä tapauksessa pitäisi yksi sähköautokin hankkia. Mahdollisimman törkeä sikalintta aihioksi, joku ´64 Bel Air olisi ihku ja jees. Mitä lommoisempi ja ruosteisempi koppa, niin parempi! Siihen uusi runko vaikka Art Morrisonilta tai jostain ja niin tehokas patteritekniikka kuin mahdollista. Olis se kiva ajella latauspisteille narun päähän, mitä julkisempi paikka niin parempi. Siinäpä saisi kermaperseiset paremmat kansalaiset kauhistella, kun tuollainen hirveä romu vie latauspaikan heidän eko-autoltaan.

    Vaikkei ranget pahemmin tuossa tapauksessa kiinnostaisi, niin olisihan se komiaa lähteä isolle kirkolle vetämään kunnon burniksia Eloapinoiden hurratessa hiilineutraalia kuminpolttoa. Saattaisipa joko rastapäätypy ottaa poskeenkin moisen uroteon jälkeen...

    Muuten kyllä sijoittaisin rahat mahdollisimman suuritilavuuksisiin polttomoottoreihin käyttöautoa myöden.
     
    Zejk1 tykkää tästä.
  10. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Kokeile. Itse olen päässyt ajamaan ID kolmosta, maukas vekotin ajaa. Tankkaamaan en kyllä ole joutunut, ei taida olla houkuttelevaa kuin hinnaltaan?
     
  11. J.J.

    J.J. Gearhead

    Emännän työkaveri osti just teslan, olikohan kolmonen, 560hv. On jotenkin nolo äijä, ihan kuin vegaani sen sähköautonsa kanssa, ei muusta puhukkaan. Hienosti se vääntää kyllä, ei siinä mitään, tuntuu kuin olisi enemmänkin voimaa.
    Että jos lotossa napsahtaa niin kait sen uuden sähköhummerin voisi rouvalle laittaa kauppakassiksi, ihan vaan härniksi.
    Itelle en tartte sähkäriä jos lotossa voittaa, olisi kyllä varaa tankatakkin, ja mitään parempaa ne kun ei tarjoa kuin hiilivedyillä kulkevat kotterot jos penninvenytys jätetään pois.
     
  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joo ,työnj.ajaa teslalla,sitten kun ei aja sulattelee firman hallissa vanteita ja renkaita lumesta.kyllä on vaivatonta
     
  13. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Eilen heitettiin reissu tiisselillä, 800km , aamulla tankki täyteen , meniköhän 5 minuuttia eikä tarvinnut miettiä töpseleitä matkalla ja "ranke" riitti hyvin, jäikin vielä....
     
  14. Pertura

    Pertura Gearhead

    Lottovoiton osuessa mä ainakin konvertoisin varmaankin 2 gen Ramin sähkölle. Joko lyhyt 1500 tai sitten bensakoneinen 2500 olis etsittävä konversion kohteeksi. Kelpaisi ajella sillä isolla kirkollakin, ja ostoskeskuksissakin olisi vihreällä maalattuja parkkipaikkoja. Vielä kun laittaisi vähän isommat pyörät ja alustan kuntoon, niin olisi varmaan kohtalaisen muikea ajettava kaikin puolin ja näyttäisi äkkinäisen ilmastonpelastajan silmään tarpeeksi pahalta. Sleeperi kai tavallaan tuokin.
     
    Isamu tykkää tästä.
  15. jänis2

    jänis2 3rd gear

  16. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Ei taida olla ihan uniikki vika. Kerran näin kun diesel-Mersu ei lähtenyt käyntiin ja kuski yritti ihan samaa korjauskeinoa. Ei se sillä kertaa onnistunut mutta kai se oli joskus auttanut kun kuskille kerran tuli tuollainen idea mieleen.
     
  17. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Taitaa sähköauton toiminta matka puoliintua, jos optimikeli vaihdetaan talveen ja reippaaseen pakkaseen.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Karkeasti joo, näin on. Sitten ilman lämppäriä pääsee vielä etenemään hiukan pidemmälle.
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

    Nyt on kaikki Karpot liikkeellä:
     
    Roger that tykkää tästä.
  20. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    No joo, volkkarille tuli joku into laittaa kosketusnäyttö uudempaan golffiinkin ja aika lailla kaikki arkitoiminnot sieltä kosketusnäytön kautta, lämmönsäädöt jne. Faijan auto alkoi vaatimaan ohjelmistopäivitystä ja paikalliselle volkkarin jälleenmyyjälle sitten matka kävi. Eivät suostuneet päivitystä silloin tekemään kun pihassa oli yksi golffi jonka päivitys oli mennyt ketuiksi. Sitä oli jo pari viikkoa ihmetelty, et miten saatais laitos toimimaan, kun ei kukaan suomessa tiedä mitä tehdä.

    Mut kyllä vaan tekniikka teknologisoituu, tuossa firman huoltomiehiäkin kun katselee, tuolla ne läppäri kädessä juoksee tallin pihalla että saavat linjureista webastot toimimaan ynnä muuta. Vaikkei se kalusto nyt niin uutta olekkaan.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!