Olds 350 tehomietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.9.2012.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Voin huomenna mitata bensalla, mulla on ruiskuja siihen.
     
    saresks tykkää tästä.
  2. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Mitä tykötarpeita olis mukana? JA mihin hintahaarukkaan asettuis omistajanvaihdosta miettiessä..? Miettinyt megaa ruokkimaan bensaa, ja hyllystä löytyy jo aluimari mihin saisi tehtyä paikat suuttimille, mutta jollain pervolla tavalla kutkuttais tommonen alkuperäinen ruiskun imari. Toki imari on verrattavissa kananhampaisiin löydettävyydeltään, niin ymmärrän jos hintaluokka on jotain muuta kuin itse viitsisi pervoilun nimissä sijoittaa :D
     
    tero79 tykkää tästä.
  3. T5

    T5 Gearhead

    Rockautossa myydään tulppia saatesanoilla "engine code R" tai "engine code P". Ja noille on siis eri tulpat. Meneekö elämä täysin pilalle, jos ostan väärän koneen koodilla tulpat omaani?
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Pistin yv
     
  5. tero79

    tero79 3rd gear

    Pistäs vaikka soitellen taikka viestiä ni katotaan mitä saadaan aikaseks.. 040-1647366 Tero
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Vieläkö kukaan näitten kanssa väsää, vai kaikki pistäny piiloon? Kovin ollu hiljasta täällä. Kellään mitään talviprojektia menoillaan?

    Ite vähän pyöritelly nyt mitä sitä tekis seuraavaks, alunperin piti läjätä 362" takasin jo tänä talvena, mutta päätin uhrata sitten ajat ja rahat alustan kunnostukseen, työkaluihin yms Buickista. Liikkuuhan tuo 3-0-laiskallakin, jotain piristystä ehkä välityksen vaihdosta tiuhempaan saaden ( 2.78 -> 3.23 ( tehtaan towing brosyyrissä on Electralle suurin sallittu vetopaino 3.23 välityksellä ja muilla towing-jutskilla 5000lbs 307:lla, voipi olla melko kiimanen kulkija ~2350kg koukussa :eek: o_O )).

    Kannet nyt ainakin tarttee vaihtaa, mihkään painavaan low-rpm cruiseriin en halua 10:1 staattista, sen vaatima nokka ei oikein palvele käyttötarkotusta. Olis yhet 8-kannet töitä vaille oottamassa, niillä tippuis tuon alakerran kanssa kansia laskematta purkka siihen 9:1 tienoille, joka olis ihan mukava. Periaatteessa kiinnostais 403:nenkin, olis helvetin hyvä omaan käyttöön, ja sen kanssa taas kävis nuo mun nykyiset 7A-kannet, silläkin kombolla tulis mukavasti puristukset 9:1 paikkeille.

    ( Vink, jos jollain on 403", voisin hieroa vaihtokauppaa tuohon 362" alakertaan, tehty hyvistä osista, aarporattu yms, yv:llä voi kysellä lisää).
     
  7. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Mikäs sulla siihen Oldsi rojektiin tuli? Kaikki hilppeet oot näyttäny pistävän myyntiin?! Eikös se 350 toiminut pirun hyvin!?
     
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei mikään. Hienosti toimi, ja vähän reilu 3000km sillä kesällä ajelinki.
    Ostettiin vaan sit neliovinen full-size vähän niinko emännän kaa yhteisenä päätöksenä, kun siihen Cutlassiin ei mahtunu koko perhe ( tai mahtu, etupenkit niin eessä ku kiskot anto myöten, polvet suussa, että turvaistuimet mahtu taakse, ja ne ei o muutamaan vuoteen lähös), eikä konttiinkaan mahtunu kaikki kamat, osa oli takapenkillä jos vklp lähti johki.

    Cutlass oli jonkun aikaa myynnissä kokonaisena, ja kun ei menny, koitin meniskö paloteltuna ilman tekniikkaa, niin meni, ja itseasiassa ei montaa tonnia o vajaa mitä siittä osina saannu tähän mennessä, kun oli viimisillään kokonaisena myynnissä, ja mulla on siittä vieläkin se moottori itelläni, mikä makso enempi ku se koko auto.

    Nyt oon tosiaan sit pallotellu että laitanko tuon 362":sen 8-kansilla, vai löytäskö jostain 403":sen, sit taas vois käyttää noi omat 7A-kannet. Apulaitteitten takia ei kiinnosta "isolohko" yhtään. Kun kaikki aputelineet on pikkulohkon dekkikorkeudelle, ja siihen on osia rakentaa käytännössä yks kokonainen 350:nenki tallissa lojuvista osista, ei taia puuttua ku jakaja jos niikseen lähtis kasaan.
     
    FeV-8 ja MosseKuski tykkäävät tästä.
  9. tero79

    tero79 3rd gear

    Kyllä mulla meni dieselin apukilkkeet suoraan isolohkoon.. remmit meni vaan uusiks
     
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Saattaa ihan hyvin olla et on semmosiakin settejä mitkä käy, mutta sellaiset ei ainakaan käy mitkä lähtee lohkosta ja kiinnittyy kanteen. Tai käy pikkumodauksin.
     
  11. evilpastori

    evilpastori Gearhead

    Onko jollekki jääny ehjää kampirautaa ja kahta veiviä?

    Toine alakerta tars tommoset, et sais ruveta niputtaan.
     
  12. Jas

    Jas Gearhead

  13. evilpastori

    evilpastori Gearhead

  14. Ihan vaan uteliasuudesta, että millainen projekti tuo on.
     
  15. evilpastori

    evilpastori Gearhead


    260 tuplaturbo
    Dellorto kaasarilla.
    Ei mitn järkee mut on erilaine ku muilla

    350 vähän vakioo tymäkämpi.

    350 +500hv

    Tommosia askartelen
     
  16. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    No nyt kuulostaa mielenkiintoiselta..
     
  17. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Olisko kellään myydä yhtä 3A kantisen 350 koneen std mäntää?

    Täälä valmistumassa isolohkon kaveriksi vähän taloudellisempi kakkos moottori.

    350 ikkuna lohko 79' , johon kairatut 6 kannet 2" ja 1.625 venttiilein, Mto 1 nokka, 71 vuoden kampura, joka hiottu uusille alikoon laakereille, performer ja peltisarjat. Tremec 600 laatikolla.

    050 5385146
     
    Muokattu: 12.2.2022
    -Skeletor- tykkää tästä.
  18. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Saako 350 mistään järkihintaan mäntiä millä puristukset 9 - 10 hujakoille?

    Taitaa kaikki jäädä parisen milliä dekkitason alle mitä on vastaan tullut. Pystyykö dekkejä laskemaan tuon verran ja maksaakohan jo erotuksen kalliimpiin mäntiin.
     
  19. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Riippuu tarvikko std koossa vai yli koossa. Jos std niin ei löydy niin helposti. Yli koossa tarjontaa paremmin.

    Itelle ehin edullisia flat toppeja, mutta vakio poraukselle en e baysta löytänyt.

    Hommasin sitten nämä:
    https://www.ebay.com/itm/8-Sealed-P...p2349624.m46890.l6249&mkrid=711-127632-2357-0
    Vajaa 200€ kotiovelle, vanhaa tuotantoa, mutta jenkki pojat kehui, että on parempaa laatua kuin uudemmat forged männät.

    Summitin laskurin mukaan, 6 kansilla(64cc) tulee likimain 9.3-9.5 riippuen minkä verran kannesta vielä pyyhkäisee pois.
     
  20. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    No eipä ole pahan hintaiset. Tasalakisia itsekin koitin etsiä mutta taitaa mennä järjestään 500€ hujakoille kaikkine kuluineen.

    Mulla on siis kolmisen vuotta sitten peruskorjattu kone .30 ylikoossa aftermarket männät isoilla upotuksilla, 307 5a kannet uusilla venttiileillä ja ohjureilla. Palotilan kokoa ei tullut mitattua.

    Koneessa performer imari, performer nokka, pitkät peltisarjat 1.75" T-yhdysputkella ja 2.5" tuplaputkilla, 600 edeli ja vakio hei jakaja.

    Koppana - 80 Delta, luistava 350 laatikko torqmaster 2000rpm turbiini ja dieselin aavikkoperä.

    Taka-akselin koitan jostain etsiä 3 alkavalla välityksellä. Nyt tulee jumissa oleva 350 tekniikkapaketti mistä saan ainakin toimivan laatikon.

    Kannet siinä tais olla 7 tai 7A. Vois koittaa itse kairata jommat kummat kannet ja mitata kunnolla palotilat niin sais kerralla puristukset kuntoon.
     

Kerro tästä muillekin!