1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Taitaa olla ECUn input. Tuolla se saa tiedon, että on pyyntö sammua tms.

    Edit. Juu on se. Siellä esimerkissä määritellään Digital Input 1 DIN1 ja mitä se tekee.

    Slantilla kun on taipumuksia laskea öljynsuotin tyhjäksi ja sit kestää tovin koota paineet, niin jos kytkee yhden digital inputin öljynpaineen valoon ja määrittelee sille vaikka 1500 rpm kierrosrajoittimen, niin ei kiekaise kaasu pohjassa startatessa ilman paineita ihan rajoittajalle. Mä väsäsin semmosen ja on hyvä.
     
    Muokattu: 20.12.2021
  2. Visa

    Visa Gearhead

    Noin ne pitäisi olla aina.. kaikki. Itsekkin unelmoin, että rikastuisi tuon verran.
     
    Make500 tykkää tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tämä on hyvä. Kasvunvaraa kun muistaa jättää, niin ei tartte purkaa ihan kokonaan. Kuitenkin tulee heti rakennettua ilmi, että jos ...
     
    Make500 tykkää tästä.
  4. Make500

    Make500 Gearhead

    Noi liittimet on kyllä hyvä idea.. Nopsaan kun katoin niin en löytänyt kuin jotain pikkuliittimiä Deutsch nimellä?
    Noihan olis hyvä asentaa sitten kun johtosarja valmis ja napsauttaa sen poikki sopivasta kohtaa, niin ei mee pinnit niin helposti sekasin.
     
  5. Tässä on semmoisia kotimaasta:

    https://ttspeed.fi/deutsch-hdp20-47pin-liitinpari

    Hiukan arvokkaita kylläkin.
     
    Make500 tykkää tästä.
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Arvokkaat liittimet ja vaativat myös arvokkaat pihdit. Ihan yhden johtosarjan takia ei välttämättä kannata hommata.
     
    Make500 tykkää tästä.
  7. Mä en näistä tiedä, mutta juttelin tänään kaverin kanssa, joka näistä tietää enemmän. Niin jotkut Deutch -liittimet on juotettavavia ja jotkut vaatiin ne sikakalliit pihdit.

    Näihin on olemassa myös vaihtoehto made by Ryssiä. Kaverin mielestä ne on juotettavia.
     
    Make500 tykkää tästä.
  8. Timestone

    Timestone Gearhead

    Deutschit kyllä hyviä, mutta hivenen arvokkaita. Ja tällä hetkellä ovat kortilla, kun teollisuudessa noita menee melkoisia määriä... Allied pinnit taitaa käydä ristiin Deutsch runkoihin, vaan ei taida älytöntä hintaeroa olla. Mutta itse käyttänyt niitä Deutschin kalliita omia pihtejä sekä halppis kopiopihtejä, niin molemmilla onnistuu pinnien puristus varsin mallikkaasti varsinkin harrastehommissa. Jos mulla on kopiopihdit tallessa, niin ne voisi joutaa vaikka lainaankin, ihan siitä ilosta että on saanut aina ohikulkiessaan tuota Pioneeria ihastella :)
     
    Make500 tykkää tästä.
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Muistaakseni Finnegan teki veneeseensä noilla liittimillä ja meinasin lentää perseelleen kun se sano hinnat niille pihdeille yms.
     
    Rock N Roller tykkää tästä.
  10. Rock N Roller

    Rock N Roller 1st gear Bannattu

    Elävät "Hot Rod-legendat" David Freiburger ja Mike Finnegan totesivat eräässä haastattelussa olevansa autoharrastuksensa puolesta "kuolevia dinosauruksia". Muistaakseni se oli aussien tekemä haastattelu jossa he näin nuivan rehellisesti lajitulevaisuuden itse näkivät. Haastattelu löytyy YouTubesta pienellä vaivalla jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.

    Kannattaa satsata tähän lajiin ja liittimiin enää suunnilleen saman verran rahaa kuin on valmis häviämään. Profiittia ei ole liittimiin eikä lajiin satsaamisesta tiedossa kuin hyvin harvoille ja valituille...jos edes heille.
     
    Muokattu: 25.12.2021
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä tein omaani läpiviennin, josta saa isompia ja pienempiä liittimiä läpi tulipellistä kiitos kumisen reiän täyttävän tilkkeen. Kuivalla puolella hytissä liittimien ei tarvitse olla militäärilaatua. Originaalit tulipellin piuhat jatkoin eristetyillä abikoilla 1-1 merkkaamalla tarralla A-Z liittimien molemmat puoliskot alkuperäisen johdotuskaavion mukaisesti. On "helppo" löytää mikä tahansa niistä siitä nipusta, mikä kojelaudan alla nyt lymyilee. Konehuoneen puoli meni muutenkin ruiskuhommissa uusiksi. ECU:n johdot olen pääsääntöisesti tehnyt yhtenäisinä ECU:n liittimeltä käyttökohteeseen. Maxxecun johdot tukevat tätä - jokaisessa piuhassa lukee, mikä se on. Esimerkki. IGN1, IGN2, IGN3, INJ1, INJ2, INJ3, INJ4, INJ5, INJ6. Ei ollut vaikeuksia tehdä johtosarjaa autossa paikallaan valmiiksi, kun piuha itsessään kertoi, mihin liittimeen se on menossa. Tapoja on monia, kuten kissalla pöydän pyyhkiminen.
     
    Make500 ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Siis?!?o_O

    Ymmärtäisin jotenkin jos kyse on ammatinharjoittamisesta..
    Mutta harrastus?!?

    Ei kai harrastukseen meneviä rahoja kukaan odota saavansa takasin?:confused:

    Muuten kuin mielihyvänä/vtutuksena/ kuminkärynä/rikottuina rystysinä/ jne...
     
    teippi-mikko, Inlinee, Seevu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Make500

    Make500 Gearhead

    Ja toi on vasta naarasliitin.. Uros siihen vielä 96 € päälle:rotfl:

    Katotaan ny mikä liitin siihen ajan saatossa muotoutuu.

    Joo, en muista ainakaan yhdelläkään omistamistani harrasteautoista tehneeni voittoa.
    Ja niitä on ollut melko paljon kuitenkin.

    Toki on alkanut miettiä, koska tämä harrastus ajetaan väkisin alas.
    Tuleeko se tapahtumaan jo oman eliniän aikana, en tiedä.

    Muuttuvassa maailmassa on pakko muuttua mukana, ei siinä mikään auta.
    Siksi ruiskuun siirtyminen ehkä on hyvä idea vaihtoehtoista polttoainetta ajatellen ainakin:confused:
     
    Gary Grand ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  14. Kaasutin on vielä parempi vaihtoehtoista polttoainetta varten..;):):cool:

    [​IMG]
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joutuu tekemään itse tommosen kaasuttimen, kun ei kukaan halua myydä omaansa. Olis se komeaa ajella omasta metsästä tehdyillä pilkkeillä.

    Noissa on tapahtunut jonkin verran kehitystä sota-aikoihin nähden. Olen joskus katsellut liikkeellelähtötoimia noiden uudempien kanssa. Ei ota kovin pitkää aikaa pytyn sytytyksestä moottorin käynnistämiseen.

    Offtopikkia taas. Takaisin aiheeseen.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  16. Make500

    Make500 Gearhead

    Tallimotivaatio ollut vähän kateissa tässä pyhien aikaan, mutta tänään sain itseäni vähän niskasta kiinni ja päätin että täytyy edes jotain koittaa tehdä.

    Siispä jakajavarastolle ja tein hakkelusta vanhasta kärkijakajasta.
    Purin kaiken turhan ja veistelin köyhän miehen sorvilla jakajan sisään triggeripyörän nokkasignaalia varten.
    Joo, olis jostai varmaan valmiin rattaan löytänyt mutta kun innostuin..

    [​IMG]

    [​IMG]
    Joku kansikin siihen piti laittaa niin sahasin oikean kannen poikki ja ainoa muovinpala jota sattui olemaan, oli kirkasta pc-muovia. Liimasin sen sitten epoksilla kiinni.
    Koko systeemin voi sitten vaikka maalata jos tää tuntuu liian tuningilta.

    Pientä hipistelyä vielä, tukevampi kiinnitys anturille ainakin ettei ole pelkän jakajan kuoren varassa.
    Sitten ultrapesu, voitelu ja kasaus.
     
    Rock N Roller, Gary Grand, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä tein muuten samanlaisen, mutta vain yhdellä hampaalla. [​IMG]
    Sit ajelin jakajan kannesta nastat laikalla pois, kittasin ja maalasin ja laitoin kanneksi.
     
    Gary Grand, Seevu ja Make500 tykkäävät tästä.
  18. Make500

    Make500 Gearhead

    Joo, en tiedä miksi mä tommosen monihampaisen tein:rotfl:
     
  19. Sulla on enemmän hampaita kuin SS:llä..

    [​IMG]
     
    Slant Sickness, Gary Grand ja Make500 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!