Luotettava välittäjä hakusessa USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BigOJS, 18.10.2009.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    " 20 euroa ja pullakahvit Veijon Essolla" :poff:
     
    Lowry ja Ace66 tykkäävät tästä.
  2. litres

    litres Gearhead

    Mikä kallista ja mikä ei...tonnilla tuskin selvisit? et kuitenkaan kymppitonnia muita kuluja
    maksanut?:):D
     
  3. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Joo,en ihan tonnilla selvinnyt mutta valovuoden päässä kympistå.:D
     
  4. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Julkista ihmeessä hinnat, niin saamme muutkin referenssiä tulevaan. Eihän niitä ole mitään syytä salata jos ne omasta mielestäsi ovat ok. Saa mahdollisesti myös palveluntarjoaja uusia asiakkaita.
     
    litres tykkää tästä.
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    https://m.facebook.com/cambriaexports/?locale2=fi_FI

    Tuossa on liikkeen facebook-sivu, sähköposti ja puhelinnumero.

    Sieltä saa ajankohtasen hinnaston.
     
  6. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Maarahti riippuu matkasta ja onko auto ajokuntoinen. Rahti itärannikolta on edullisempi kun länsirannikolta ihan jo matkan vuoksi. Kontteja ei saa eli voi seistä satamassa 1-2kk ja kun saat konttiin venttailaan lastausta. Kun botski viimein saapuu Saksaan / Hollantiin niin normi noin viikon venttaus voi olla 2 viikkoo ennenku saadaan laivaan joka tuo suomeen. Eli hinnat elää tällähetkellä rapakontakana niin maa kuin merirahdeissa ja jokainen saa hinnan kun on yhteydessä Jenkkipään toimioihin.Mun kautta saa myös hinnat Cambrian maa/laivarahdeista sekä täälläpäässä purku ym hinnat.
     
    SKYLARK66 tykkää tästä.
  7. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Joo,just näin,jokainen kysyköön hinnan itse haluamalleen autolle/palvelulle,kaikkihan on tapauskohtaista.:)Mun mielestä vaan se hinta ei saisi olla se ainoa kriteeri valinnalle vaan juuri ne syyt joita tuolla edellä luettelin...rehellisyys,suoraselkäisyys,luotettavuus yms.asiat jotta homma oikeasti toimii eikä tarvitse kuunnella selittelyitä ja paskapuheita.Vaikeuksia ja viivytyksiä tuppaa näissä tulemaan kun muuttujia on paljon niin oleellista on se miten ne hoidetaan.Jos se kustannus tuossa mun tapauksessa kiinnostaa niin alle kolmen tonnin jäätiin...onko se sitten halpaa vai kallista,niin sen voi jokainen itse päättää.:rolleyes:
     
    Stang_81, juko7, impala-63 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    En itse pidä tuota hintaa pahana, varsinkin kun tuota maarahtia on noinkin pitkä pätkä. Itselleni on tullut vain yksi auto Kaliforniasta vuonna 2007. Ostin auton valokuvien perusteella, minulle ennestään tuntemattoman kaverin toimiessa Suomen päässä välittäjänä oman jenkkikontaktinsa suuntaan. Auto tuli silloin n. 4 kuukaudessa Hämeenlinnaan, josta ajoin auton, Chevelle 2d ht 1972, kotiin. Kaikkine kuluineen kustansi silloin n. 12,5 ke. Jos jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi tuottaa jotain, on hyvä tietää tällaisista luotettavista toimijoista. Jotenkin nuo autojen hinnat, joita craiglistiltä olen katsellut, eivät ole niin edullisia, että hankinta jenkeistä houkuttaisi. Euro taala kurssikin on vuosien mittaan kääntynyt huonompaan suuntaan.
     
    juko7 tykkää tästä.
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Finn-us sivuilta saa rahtilaskurista myös hinnan. 2045€ sisältäen suomen pään kulut. Maarahtia ainakin ennen pystyi laskea $/maili suuntaa antavana.

    Osat jos tungetaan autoon niin yleensä ei tule lisäkuluja kuin ehkä varastoinnista ennen pakkausta ja mahdollisesta seurannan luomisesta.

    Noilla nyt pääsee aika pitkälle mielestäni.

    Itse en ole nyt hetkeen tuottanut autoa ja Cambriasta on hyvä kokemus parin auton ja autojen mukana tulleiden osien verran. Panu hoiti ostot ja rahdit. Varmisteli vielä titlet ja paperit moneen kertaan myyjiltä että ovat sellaiset joilla auton saa leimattua suomeen. Yhdessä oli pelkkä DMV rekisteristä poisto paperi connecutista.
     
    Ace66 tykkää tästä.
  10. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Haluaisin nyt toivottaa kerrankin yhteisesti,kaikille meille Yhdysvalloista ajoneuvoja,
    osia,yms toimittaneille,yhdessä & erikseen hyvää joulua ja uutta vuotta.

    [​IMG]

    Las Vegas kuvassa.

    En ala ruotimaan omia toimiamme,emme ole toimineetkaan kuin vasta 30 vuotta.
    On hyvä asiakkaan perspektiivistä aina hakea alueittain toimija.Viimeksi me ajelimme
    2000km Länsi-rannikolla asiakkaan auton vuoksi.
    Me toimijat,monet ystäviäni , olemme tavallaan iso perhe,vieraassa maassa mutta kuitenkin saman ja yhteisen asian vuoksi toimimassa. Toimittamassa tänne härmään teille/meille harrastajille kalustoa.

    Kaikille,rauhaisaa joulua & menestyksellistä (koronatonta) uutta vuotta 2022 !

    t. Arskazone
     
    Muokattu: 26.12.2021
    dart -66, Stang_81, speedy ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Itse pidän pahimpana ryöstönä Alv:tä jota yli 50 vuotta vanhasta projektista pitää maksaa...ostohinta+rahti josta Alv24%.o_OToki tämä oli tiedossa joten ei mikään ylläri mutta kyrsii tuo kuitenkin kun lähes saman verran maksat valtiolle kuin auton rahtaaminen tänne maksoi.:wc:
     
    juko7 tykkää tästä.
  12. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Hyvä autovalinta,mulle tuli -69 Malibu.:DAutojen hinnat alkaa olemaan siinä mallissa että tuohon mainitsemaasi hintaan ei taida enää vastaava Suomeen kulkeutua.Mun yksilö löytyi Ebaystä josta itse sen huusin jonka jälkeen Cambrian Panu hoiti homman myyjän kanssa loppuun.Koko huutokaupan aikana myyjä ei vastannut mulle yhteenkään kysymykseen ja Panukin joutui useampaan kertaan yrittämään ennenkuin saatiin kontakti ja asia etenemään.Myyjä oli vielä ns.cash only-myyjä ja ei ollut ihan helppoa saada ukko uskomaan että wire transferilla raha oikeasti hänelle siirtyy.:confused:Näissäkin asioissa hyvä ja kokenut välittäjä on kultaa kalliimpi.
     
    tero79, juko7 ja impala-63 tykkäävät tästä.
  13. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Joo ei mitään mahdollisuutta enää tuohon hintaan. Tuossa oli kaikki kustannukset lukuunottamatta rekisteröintiä ja autoveroa, joka oli muistaakseni hieman alle 100 e. Auton katsastus onnistui pelkkien umpioiden vaihdolla. Auto on edelleen samassa maalissa ja täysin hitsaamaton (Suomessa). Jos tuon joskus maalauttaa, niin pohjatöiden yhteydessä tulee varmasti vastaan yllätyksiä jotka eivät ole positiivisia…
     
  14. audiq

    audiq Gearhead

    Onko olemassa välittäjiä, joilla on omia kontakteja tai kanavia löytää autoja? Olen nyt useammalta välittäjältä tiedustellut heidän kanaviaan, niin tuntuu ettei sellaisia ole, vaan katsovat Facebookista tai Ebaystä samoja autoja, jotka voin kotisohvallakin löhöten löytää. Lisäksi tuntuu, että noissa Facen ja Ebayn tarjonnassa on kansanvälisyyslisää hinnassa. Ihan niin kuin Suomessakin, kun laitetaan kalustoa myyntiin rahankiilto silmissä ulkomaanmarkkinoille.
     
  15. Katso itse eri sivustoilta. Samoja juttuja kaikki plaraa. craigslistit, autotraderit, copart lunastetut, sosiaalisen median palstat,....

    Minulle tulossa nyt yksi auto. maarahti/towing jenkeissä n. dollarin per maili.
    rahti n. 1400e Texas - Suomi, siirto ja purku täällä n. 400e. Eli tuon auton rahdit ja purut yhteensä karvan yli 2000e.
     
  16. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Facebookin marketplace tuntuu kyllä olevan suurimmaksi osaksi halpojen autojen myyntipaikka, jossa on kalliita ikään kuin helminä seassa. Voisi verrata vaikka suomen tori.fi sivustoon.

    Tuossa Marketplacessa haku on todella surkea. Se näyttää oikeita tuloksia esimerkiksi hakusanalla Oldsmobile 88, mutta sitten siellä on tuloksia vähän jotain sinne päin. Esimerkiksi joukkoon eksyy Pontiaceja ja muita Oldsin malleja.

    Ebayssä mielestäni autot on sen hintaisia mitä niistä enimmillään voi pyytää, joskin ei sielläkään kaikki.
    ----------------------------------------
    Jos amerikan autovälittäjät selaa samoja sivustoja mitä meikäläiset Suomessa. Uskoisin että kyllä jotain tietoutta löytyy enemmän ja jotain sivuja mistä emme tiedä. Miten jotkut paperiset myyntilehdet? Ovatko kuolleet sukupuuttoon? +Eihän kaikkia varsinkaan tavallisia käyttöautoja pistetä nettiin myyntiin. Osa on vain liikkeen pihassa ja odottaa ostajaa ja ohikulkijaa. Tien varsissakin yksityiset pistävät joskus "for sale" lappuja tuulilasiin. Autovälittäjä voi tietää myös paikallisesti oman kaupungin ja lähistönsä tarjontaa ja myyntisivustoja sekä autokauppojen sivustoja?
     
    audiq tykkää tästä.
  17. fishbone

    fishbone Gearhead

    Se hyvä puoli kun itse löydät auton niin paikallinen välittäjä kipaisee katsomaan kohteen,ottaa kuvia ja tutkii kunnon mitä ei aina myyntikuvista näy.
     
  18. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Marketplacesta (california)löytyi sattumalta sitä selatessa mielenkiintoisen näköinen kikotin,oli seissyt tovin mutta orkkis kuosissa ja alkuperäiset alumiinivanteet alla.Viestittelyä myyjän kanssa ja tinkausta,tarjous meni läpi ja välittäjä kävi katsomassa auton.Kaikki juuri kuin myyjä sanoi ja kättä taskuun.Auto nyt työn alla ja oli parempi kuin myyjä sanoi.2 Bros Liedosta hoiti homman,tuli jo toinen auto heidän kauttaan Syksyllä kävi vahinko ja vaikka ei pitänyt enää mitään ostaa niin prkl Marketplacesta löytyi taas yksi mistä hinta saatiin kohdilleen ja samat kaverit hoitaa senkin Suomeen
     
    Muokattu: 27.12.2021
    juko7 tykkää tästä.
  19. tero79

    tero79 3rd gear

    Aina kun painelin jenkkeihin ni lampsin ensimmäisenä paikalliseen kirjakauppaan ja sieltä kaikki maholliset paperiset myyntilehdet kainaloon ja baanalle.. Yleensä 5-7 opusta laidasta laitaan.. Kyllä sitä genree siellä harrastetaan ja pitää tietää mitä hakee.. :) Ja jos oikeen hyvä ja tuttu välittäjä ni käy läpi swappeja ja muita tapahtumia.. Ite parit kerrat ollu Mecumin huutokaupoissa.. Ja jokuset rompparit kolunneena..
     
    juko7 ja redneck1 tykkäävät tästä.
  20. -W-O-K-E-

    -W-O-K-E- 1st gear Bannattu

    Älkää antako Las Vegasin neon-valojen ja jenkkikulttuurille tyypillisen pinta-glamourin sekä "setelipaperidollari-teeskentelyn" hämärtää järkeänne.

    Kannattaisiko lukea ajan merkit hieman tarkemmin?

    GM lopettaa polttomoottoriautojen valmistuksen vuoteen 2035 mennessä, ja se koskee näillä näkymin myös esim. Chevroletin lippulaivaa 670hp Corvettea.

    Itse en tilaisi jenkeistä enää ensimmäistäkään V8-koslaa "tänne härmään". Kysymys ei ole siitä etteikö jenkeistä löytyisi luotettavaa välittäjää vaan siitä, että todennäköisyys menettää merkittävä määrä rahaa "investoinnissaan" jenkkiautoon kasvaa koko ajan tällä hetkellä nähtävissä olevassa autoilun tulevaisuudessa.

    Jos haluatte välttämättä tilata ja maahantuoda jenkkiautoja niin tuokaa Tesloja, e-Musseja tai niiden akkuja/varaosia ja yrittäkää lyödä niiden huolloilla, korjauksilla, akunvaihdoilla tms. rahoiksi.

    Tervejärkinen, selväpäinen suomalainen ei siis tilaa/maahantuo enää ensimmäistäkään V8-jenkkikatiskaa jenkeistä Suomeen vaan sopeutuu yhteiskunnalliseen autoilugenren muutokseen.
     

Kerro tästä muillekin!