Buick 1954-1956

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bruno59, 2.3.2014.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    En ressaa enkä vittuile. Viiskasissa on sellaiset ohjaimet mitkä kiinni mutterin alla ja pyyhkijöiden varsissa kolo mikä menee tuohon kaarevaan ohjainlevyyn. Lepoasennossa sulat kello kolmessa. Normaaliajossa eli kovaa mentäessä tahtovat nousta pystyyn. Käytössä kello kahdesta kello melkein ysiin. Siis pitäisi olla. Heh heh katkaisijassa portaaton nopeuden säätö heh. Alipaine tosin hoitaa nopeuden säädön. Sitä tuskaa jyrkässä ylämäessä..
     
  2. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Laitoin fiat bravan takalasin pyyhkiän motin, juuri sopiva liikerata! Nyt on tuore leima paperissa, vielä veropäätös niin pääsee kilpiä kiinnittelemään :)

    Ruennu tekee semmosta että kuumana menee tyhjäkäynti todella heikoksi,sammuu kun vaihde päällä ei paina kaasua, kylmänä toimii loistavasti... Kone täristää silloin kun käynti heikkenee, putkesta kun kuuntelee niin kuulostaa niinkuin välillä pyttyjä tippuis pois ja välillä varvin pari pyörähtää mukana. Jakajan kansi, pyöriä ja tulpan johdot näyttää hyvältä, samoin jakajan sisukset varmasti uudet. Kokeilisko tulpilla löytyiskö kadonneet mukit mukaan??Mitkä delcot tähän käypi? Jännä vaan että kehrää taas hienosti kun ihan millinkään painaa kaasua, mikä häntä vaivannee?
     
  3. J-peg

    J-peg Gearhead

    Näyttää olevan tuo Bravan takalasin pyyhkijän moottori alle satasen motonetissä. Ehdin tosin talvella kunnostaa alipaineella toimivan. En vaan ole vielä ruuvannut paikoilleen, auto on vieläkin talviunilla, p.rk.l.! Liikaa kaikkea muuta listalla.
     
  4. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Vai onko ihan vaan seokset väärin tai tyhjäkäynti liian alhaalla? Mulla teki samaa tuossa kevväämmällä. Säädin kaasarin kokonaan uudelleen niinkun parhaaksi näin niin nyt ei ole ollut mitään robleemaa.
     
  5. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Tolla tulpalla manuaali sanoo AC type 44 noi laiton viimeksi ACDELCO R43S

    Voisi olla myös ryypyn syytä toi käyntiongelma, onko siinä climate control ryyppy (automaatti) kato kun lämpinä missä asennossa ryyppyläppä on, niin ja säädä koko kaasri jos tarpeen. Mikäs kaasari siinä on Carter vai rochester 2 vai 4 kurkkuinen ?
     
  6. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Itsellä kans -53 suora8 lämpöisenä alko käydä tyhjää ns hörpöttäen ja just töiden jälkeen kun tulin himaan, niin puoli kierrosta seosruuveja auki ni nyt taas käy ku buick!
     
  7. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear


    Voip olla tuokiin, ihmetyttää vaan kun eka pelas vajaan pari viikkoo kun unelma ja sitten rupes tuo tyhjis vittuilemaan. Pitää tuossa katella kaasarin tyyppi ja sitten kysellä kuumat säätövinkit :)
     
  8. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Se tyhjäkäynnin säätöruuvi voip liikkua omia aikojaan. Järkeilin sillon omassa ahtaassa mielessä sen pätkimisen liian matalalla tyhjäkäynnillä siten, että kun se on liian alhaalla, niin sieltä tulee enää niin vähän soppaa et sitä ei riitä kaikille kannuille kokoajan. Seoksen säätö tais olla silleen, että ruuvit puoltoista kierrosta auki ja siitä lähistöltä hakea paras käynti.
     
  9. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Säädin tyhjistä siitä vivuston ruuvista ylöspäin, ei auta mitään kun pitäs olla enemmän vieläkin kierroksia että kaikki pytyt lähtee mukaan kun kone on kuuma. Kylmänä edelleenkin pelaa kun unelma. Kuumana autosta voi ottaa neljä tulpanjohtoa irti ilman että tyhjäkäynti muuttuu, lopuista neljästä sammuu suoraan jos irroittaa. Kylmänä kaikkien johtojen irroitus vaikuttaa käyntiin samalla tavalla. Kuumana ne pytyt joista sammuu kun johdon irroittaa on 1,4,6,7, eli kaksi kauimmaista ja toiselta puolen kaksi keskimmäistä. Kierroksilla siis toimii kyllä kuumanakin! Nuihin kuumana pimentyviin kokeilin vaihtaa käytetyt tulpat mutta niillä ei ollut mitään vaikutusta. Jos tilais uudet tulpat ja virranjakajan kannen ja pyöriän, se jakajan pohjalla oleva kärkipaketti näytti aivan pakkauudelta... Muita ideoita?
     
  10. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Aloitin King pin irroitus homman ja kaikki eteni hyvin siihen saakka kun piti ottaa
    metallilukitustappi irti, hakattu on tuurnalla mut ei vaan irtoo
    wd:tä laitettu venattu ja hakattu, nyt loppuu usko. Mitä vois yrittää vielä ?
    Alkoi epäilyttää että oikeasta suunnasta tarjoon tuurnaa (sieltä päin missä tappi on syvemmällä) toisella puolella se on pinnan yläpuolella. Syvemmällä oleva näyttää olevan myös pyöreä, eikös sen pitäis olla viistetty ?
     
  11. jat

    jat 1st gear

    Kaipaisin osien etsintään hieman apuja. Mistä löytyy parhaiten -54 Buickkiin osia?
    Tällähetkellä akuutein tarve center linkille (intermediate rod). Löytyykö keltään ylimääräistä, tai sitten sisuskaluja ko. tankoon?
     
  12. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    Haussa olis ehyt molopää. 264/322 tai peräti 364 kiinnostaisi. Myös loota kiinnostaa jos joltakin löytyy. Polttoainetankki kiinnostaa myös. Olen antanut itselleni kertoa, että esim. Bob'silta löytyvä tarviketankki kävisi eli jos sellainen on ylimääräisenä niin kiinnostusta olisi.
     
  13. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    Onkohan kukaan ollut tekemisissä tämän ruotsalaisen putkan kanssa? www.pgbildelar.se

    Sieltä oisin myllyä kysellyt, mutta heikosti vastaavat luuriin tai sähköpostiin... ei viittis lämpimikseen lähteä katsomaan löytyykö osia tai koko firmaa...
     
  14. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Mitä Buick talleissa tapahtuu ?
    Itsellä normi ylläpito huoltoa, öljypohjan vois irroittaa ja pesasta sen ja pumpun kalvon.
    Jos jaksaa niin imarin vois ottaa irti ja kurkkaa miltä siellä näyttää, kun yksi nostaja naputtelee
     
  15. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    voimalinjaremppaa nyt ainakin. Saattaapi olla että vielä joku aika menee että pääsee kurvailemaan.

    Muuten www.pgbildelar.se vastasi lopulta puhelimeen ja asiakin saatiin selväksi. Tarvitsemiani osia vain ei ollut.
     
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    esmi tykkää tästä.
  17. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Käytänpä tilaisuutta. Mulla edelleen tallin hyllyllä uusi etupuskuri Buick -56 isokorisiin, Super ja Roadmaster. Käyttämätön, Bumperboyzilta aikoinaan ostettu. Tausta suojattu. Päältä kiiltää niin maan hemmetisti! Tähtihetki tarvitsevalle! Vaihtokin tulee kysymykseen. Maksoin tosta aikoinaan 750$.
     

Kerro tästä muillekin!