6.2 jakopää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja leicar, 9.2.2022.

  1. leicar

    leicar 1st gear

    6.2 diesel uusittu Jakopää ja syöttöpumppu. Merkit on kohdillaan savuttaa ja käy hötköttämällä. Kun laittaa pumpun yhden hampaan aikasemmalle niin käy hyvin eikä savuta, avasin jakopään ja rattaissa merkit kohdillaan. Onko kellään käyny vastaavaa ja haittaakohan jos pumpun merkki ei ole kohdillaan mutta auto käy hyvin?
     
  2. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Olisko kuitenkin ihan perinteinen, ilmaa järjestelmässä?
     
  3. leicar

    leicar 1st gear

    Meinaakko että ilma poistuu järjestelmästä kun muuttaa ajoitusta ja tulee taas takaisin kun laittaa merkit kohdilleen??
     
  4. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Ei kai tuossa muuta kuin jakopää merkkeihin ja säätää syöttöpumpun ajotuksen kohalleen.
    (pumppua kääntämällä)

    Liian suuri ennakko halkasee lohkon joten summamutikassa sitä ei kannata aikaselle väännellä.
     
  5. leicar

    leicar 1st gear

    Ei auttanut pumppua kääntämällä, vasta kun siirti pumppua hampaalla niin käy hyvin.
     
  6. monster

    monster Gearhead

    Olis muistikuva että joskus ennen muinoin olin ostaa jakopään osia tollaseen mottiin niin myyjä ei myynyt kun ketjun ja sano että rattaissa ongelma just noissa merkeissä.mutta siitä on niin kauan aikaa että ei luulis niitä romuja enää markkinoilla pyörivän mut mee ja tiiä.voi olla vika tietty jossain muussakin.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    YKK tarkistaminen ei olekaan helppoa. Kannen joutus irroittaa.
     
  8. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Miksi kannen irroitus? -mun mielestä venakopan irroitus piisaa.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mutta jos venakoneisto ja pumppu ei ole suhteessa kampuran YKK.
     
  10. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Pääsee kai noissa jakopäähän kantta irroittamatta.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pääsee, mutta mistä tiedät että mäntä on YKK? Koska kannen kautta et voi sitä nähdä kun 6.2D on esikammio ja et voi laittaa positiivista stopparia sinne. Ja jos jakopään merkit tai damperin merkit kusee... ainut keino tarkistaa on kansi pois ja heittokello.
     
  12. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Dieseleissä venttiilit ulettuu aika liki mäntää, joten mittakello venttiilin aukeamista mittaamaan ja askartelee työkalun jolla saa keinusta avata venttiiliä.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Niin mutta jos jakopää jo heittää hampaan pari, niin ei se täsmää Männän YKK kautta vettiiliehin.
     
  14. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    No jos se jakopää niin pahoin on pielessä että häiritsee mittausta niin ottaa keinuvivut pois ja painaa suoraan venttiilistä.
     
  15. leicar

    leicar 1st gear

    Siellä on nyt pumppu hampaan aikasemmalla ja käy hyvin eikä savuta enää harmaata.
     
  16. White Elemant

    White Elemant 1st gear

    Eikös ykk:n periaatteessa näkis öljypohjan irrottamalla, olisko helpompi kuin kansi? Toisaalta jos tuolla yhden hampaan heitolla käy ja kukkuu, niin ei ehkä kannata lähteä enää härkkimään.
     

Kerro tästä muillekin!