LS koneita joka autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TopyCa, 15.2.2022.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    No se on sinun mielipide, minusta kyllä LS koneet on hinta/teho yms suhteeltaan parempia.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Muista tylsyysaspekti. Pitää vähä maksaa enempi ettei olis nin tylsää.
     
    Roc ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. laujok

    laujok 3rd gear

    Mää ostin 4.8 LR4:sen apulaitteineen, johtosarjoineen+ECM. 550$ plus kulut tänne :odcool:
     
    Roc, Gary Grand, impala-63 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  5. Keme

    Keme Gearhead

    Juu, mä ostin kaks LM7 vastaavalla speksillä. 1250e oli total kappalehinta, et ne oli kotiovella asti.
     
    Roc, Gary Grand, impala-63 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jotakin etua kai näillä uusilla alumoottoreilla on? Ihan kun jotkut olisi kehuneet ajelevansa maantiellä yksinumeroisilla kulutuksilla. Ajatuksena hyvä. Ylävireisyys tuntuu oudolta tässä yhteydessä? Näillä ilmeisesti kuitenkin pystyy ajamaan loikkarilla matalilla kierroksilla oikein hyvin?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Pieni muistutus tähän väliin keskustelua: Suurin osa LS-pohjaisista moottoreista on ihan rautalohkoisia, ainakin nämä romiksilta ostettavat purkumosat kun niin moni täällä puhuu alumoottoreista.
     
  8. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Itse näitä tylsyyden huipentumia yhtään sen enempää tuntematta: Nykyaikaiset saasteenestosysteemit vie osaltaan alakierrosvääntöä, tai sellaisen tuntumaa, kun kaasua painaessa tietokone tarkistaa ensin saako niin tehdä, vai tuhoutuuko maapallo moisesta, ja avaa kaasuläppää enintään sen verran, kuin parhaaksi katsoo. Tuo ylävireisyyden tuntuma voi tulla siitäkin osaltaan. Teho- ja vääntökäyrät paperilla saattaa olla ihan eri näköiset, kuin miltä ratin takana tuntuu.
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No, jos ny ihan rehellisiä ollaan, ni se ero tehoalueissa voi olla saastejutuista johtuvaa, mut pikemminkin niin päin et ne sentään tuottaa voimaa siinä mis perinteisemmät saastevehkeet on luruja läpi koko alueen. Weikkaan et tollanen peruslässykkä ei tyhjäkäynniltäkään jää paljoa tollaselle 350 TBI:lle, mut yläkierrokset on sit jotain aivan muuta. Siit huolimatta....
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ihan hyvin corveten peruslässy jaksaa painavaa blazeria kuljettaa ainakin, vaikka kevyeeseen autoon olikin alunperin asennettu. Samankokoinen TBI oli hengettömämpi myös alakierroksilla, paremmin toi blaseri lähtee ruopii kurapoorissa nyt.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Nykyään noi vaan sanoo: "kyl tää muovihemi on selkeesti isompi kuin toi lässykkä."
     
  12. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Jos painoilla ei ole niin väliä ja meinaa ahtaa niin varmaan rautalohko on varmempi valinta tähän. Mutkiin jos meinaa ajella ja vaparina pärjää niin ottaisin aina alumiinilohkoisen. Pelkällä tyhjällä lohkolla on painoeroa noin 40 kiloa. Aika pienellä nuo LS:t tykkää kulkea. Varmaan välitykset vaikuttaa paljon. Kierroksia satasen vauhdissa 1500rpm. LS1 kulki matkaa miedolla virinokalla ja muilla pienillä perusvirityksillä 12l/100km tuntumaan ja nykyinen LS2 ihan vakiona sinne 10-11l/100km ilman erityisiä pihistely tavoitteita.
     
    Seevu ja impala-63 tykkäävät tästä.
  13. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ei ole neljässäkymmenessä vuodessa juuri mikään muuttunut paitsi efi on tullut kuvioon.

    My point is proven.
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ahtamalla lässykästä saa kuulemma ihan hyvän.
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Valitsin blazeriin alumiinilohkon, niin ei jää nurburgringin reissu siitä kiinni että lohko painaisi liikaa.
     
    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Näi se on.

    Lässytin sietää jonkinlaista riivausta vakio-osilla paremmin kuin Hemi, missä erityisesti vakiomännät on herkkiä silpoutumaan. Männät vaihtamalla ei sit raja ihan heti tuu vastaan mut toisin ku LS, sen se vaatii tai sit tosi maltilliset tune upit.

    Samaten moottorinohjaukset lässyköissä on valmiimpia modauksille ja uudelleenasennuksille, niitä osaa apinatkin tuunata. Hemi on siinä suhteessa paljon vaikeampi ja kalliimpikin. Toki tilanne senkin osalta paranee jatkuvasti.

    Mut sit ku mennään yli tietyn rajan virityksissä ni ei sil oo hinnankaan suhteen enää väliä onks hemi vai lässykkä, tos nurkassa seisoo yks lässy odottelemas kasausta mis on jo reilu kolme kymppii kiinni. Eikä siinäkään oo vielä ns parhaita ja kalliimpia osia käytetty kaikkialla, vaikkakin suomalaisittain aika hyviä.
    .
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja kaikki kauhistelee nykyajan saastelaitteita. Aika yksinkertaiset ne tossa Hemissä on vs kasari leanburnalipainesähkökaasariletkuhässäkä hirviö.
    Hemissä EGR, Pcv, katit, lambdat ja tankista imeskelee höyryt. Egr täräytti suoran koodin kojelautaan ja vaihtoon meni jopa 30minuuttia josta 15 minuuttia sopivien työkalujen etsimiseen.
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Enemmän noita koneita hajoaa ihmisten tyhmyyden takia kuin että joku kone olisi heikko. Laitettiin ahdin, 0.4, lisää, 0,6 no jos se kesti ton kyllä se kestää 0,8, juma kun on tehoja laitetaan pikkusen vielä lisää ja BOOM. Sit haukutaan kun on paskakone. Sit kysyt teittekö männänrekaille mitään? Täh!!??? Mikä moottorinohjaus ja paljon otitte ennakkoa pois? Täh!!??
     
    Gary Grand, laujok, dart -66 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Olis varmaan mielenkiintoinen ratakierros offina. Todellinen vihreä helvetti :)
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Vois olla silti päivän nopein auto jos olis tullu puol metriä uutta lunta. :rotfl:
     
    Gary Grand, Kustom STW ja fsvaasam tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!