Kannattaa välttää autovaraosat24.fi ja Autodoc firman palveluita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja karivanner1, 12.7.2021.

  1. Vaskitsa

    Vaskitsa 1st gear

    Itse tilasin autoon etuvastuksen sisäilman puhaltimelle. Asensin liittimet kiinni ja totesin että virta ei kulje ja tuuletin ei puhalla. Toisella samanlaisella osalla toimi suorilta. Ilmoitin että en tarvitse enää osaa koska se oli rikki ja perun kaupan ja palautan hajonneen osan. Kuvia piti lähetellä ja lopputulos oli ettei voi palauttaa rahoja koska olen käyttänyt osaa. Olisiko siis pitänyt valehdella ettei ole liittänyt piuhaa kiinni ja keksiä muuten vain syy palauttaa ja seuraava asiakas olisi saanu hajonneen osan? Vai kävikö kenties itselleni juurikin niin että sain hajonneen jonka joku oli palauttanut? Nyt ainut vaihtoehto on palauttaa osa ja saada uusi (mitä en enää tarvitse edes).
     
  2. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Ota yhteys kuluttajasuojaan. kkv.fi

    Autodoc tekee tuota koko ajan varmaan siksi että suurin osa luovuttaa eikä jaksa tapella muutaman kympin takia.
     
  3. kuutio

    kuutio Gearhead

    No ei autodocilta..en ees muista mistä tilasin lämppärin moottorin ja näin että juu, vähän halvemman olonen mutta ihan sopivan kokonen
    Joku ihmeen satuolento varoitti mua henkisesti ja kokeilin toimintaa ennen asennusta,
    pyöri VÄÄRINPÄIN
    ihan pikkusen olis saattanu kyrsiä jos olis asentanu ja sitten saanu repiä heti pois
    helppo hommahan se oli vaihtaa johdot ja pyörimissuunta
     
  4. Jartsa63

    Jartsa63 1st gear

    Nyt multa koettavat palautusrahdit maksattaa vaikka he ovat väärät osat laittaneet tulemaan.
    Elämme kovia aikoja...Saksassa.
     
  5. always bb

    always bb Gearhead

    Varaosat menny kuraksi, näistä em puljuista mutta motonetistä esimerkki. Ostin volvoon eteen pyöränlaakerit uudet ja "alkuplaatua vastaavat. Huvikseen ostin kahdesta paikkaa ja nyt tein sen tietoisesti omien vainoharhojen takia, kummatkin eripaketeissa ja toisessa oli kaikki kiinnitys pultit toisessa ei muuta kun liian pitkä keski pultti. Sitten pyörän kiinnitys oli 3mm ohuempi kun alkuperäinen eli pyöränpultti on kiinni noin 3 kierteen verran.
    Menin lahteen tiskille pakettien kamssa ja kysyin kumpi paketti on alkuperäislaatua kun mikään ei täsmännyt. Vastaus että ööööö mitä olet vailla, minä että rehtiä toimintaa kun maksava asiakas ja otin pokkana 80€ hyvityksen. Ja nyt katson aina paketin tiskillä mitä kuraa siellä on alkuperäisenä tai tarvikkeena
     
    juko7 tykkää tästä.
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    myös paikalliset myymälät kun, ostat ,kuitissa lukee että jos on pkt avattu ei vaihdeta,samaa tasoa on suomen puljut kuin muualla,tämä on vaan tätä päivää,miten muuten näitä rikkaita tulee kuin ostamalla 10 centillä ja myymällä 9.99 €merkkihuollotkin kehuvat kuinka alkuperäisosilla korjaavat,k kaaran haalariukot hakee naapurin biltemasta syli täynnä osia,kai se hinnan nosto tekee siitä paremman osasn.ja kansa maksaa hymyssä suin,ja kohta uudestaan kun viat ei hävinnyt.onneksi ei tarvii noiden palveluja
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    noniin,vapaa kauppa ja valinta vaikeutuu,aletaan siirtyä kohta suljettuun malliin,ettei vaan kansa saa halvemmalla mitään ilman välistä vetäjiä.
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Kun pikkasen viitsii (tai osaa) selvitellä asioita, niin löytyy hyviä ja kestäviä varaosia netin kautta ja jopa Motonetistä.
     
    mpower tykkää tästä.
  9. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Näin on! Nykyään lähes poikkeuksetta esim.Autodoc muita nettifirmoja kalliimpi.Motonet jos kiire, riippuen saatavuudesta/osasta/tavarasta. Mun mielestä edullisimmat osat oon saanut Virosta, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
    Avaruosad,Aeromotors, sieltä useimmin tilannut.
     
    belair54 tykkää tästä.
  10. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Jos ei ole kiire tai paikallisen Motonetin hyllyssä ei ole ollut, niin paikallisesta varaosaliikkeestä olen osia kysynyt. Monesti saanut kelpo osan Motonettiakin halvemmalla. Samalla tulee tuettua kilpailua ja asiantuntevaa varaosamyyntiäkin.
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    Keravalla tökkäsivat hinnat viksuksella pikkusen kalliimmaksi ku motonetissä... ei enää oikein maita muutaku hätätilassa ostaa nuilta... aerolta saa kohtuuhintaan onneksi vieläkin mutta hiukan vaatii etukäteistöitä esmes jarrulevyjen mittauksen ku siellä ohjelma ehottaa kaiķkia mahollisia...
     

Kerro tästä muillekin!