Venttiilikopan jyrsintä / kaiverrus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja maxvo2, 4.3.2022.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Onko foorumin väellä kokemuksia alumiinisen venttiilikopan kaiverruksesta / jyrsinnästä?
    Holleyn alumiinisissa venttiilikopissa mukavasti paksu tasainen pinta johon voisi kaiverruttaa Pontiacin intiaanin pään ja Pontiac tekstin.
    Missäs tämän voisi teettää vai onko foorumilla tekijää em. työlle?
     
  2. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Kiintoisa aihe koska minulla hieman sama asia "työn alla". Mulla myös alukopat ja niissä keskellä suorakaiteen muotoinen lätkä johon ajatus oli teettää teksti "Pontiac" ja se nuolen näköinen merkki perään.
     
  3. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Mulla ei ole kokemusta, mutta eiköhän tuollaiseen hommaan pysty liki kuka tahansa kaivertaja joka työstää metallia.
    Googlesta varmaan löytää lähimmän ellei tätä kautta joku osaa suositella.
     
  4. -tl-

    -tl- Gearhead

  5. budweiser

    budweiser Gearhead

    Minä oon tuommoisia hommia teettänyt amiksen metalliosastolla, nykyään kun niillä on kaikki pillit ja viheltimet niin löytyy myös semmoisia jyrsinkoneita jotka osaa lukea kuvion läpinäkyvältä kalvolta jonka oon siihen tulostanut...
     
    cdv70, maxvo2 ja Seevu tykkäävät tästä.
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Täällä nimerkki Haikala vuosia sitten tiesi asiasta.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ammattikoulut ja vastaavat voinee auttaa kohtuulliseen hintaan. Ja googlella löytää kyllä firmoja jotka jyrsii kyltteihin tekstejä ja logoja, eiköhän ne jyrsi venakoppaakin mitä vaan asiakas haluaa.

    Nämä tekstit tehtiin -90 luvulla helsingin tekussa kun aikanaan siellä opiskelin. Tarkoituksella karu volvotyyliin sopiva fontti, senkin aikaisella kalustolla ois saanu tekstit vaikka millasella kaunokirjoituksella

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    impala-63 ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!