Olds 350 tehomietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.9.2012.

  1. tero79

    tero79 3rd gear

    Jääkö kampura jouten koneesta??
     
  2. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Katsotaan kunhan saan koneen tallille ja avattua niin näkee mikä on sisuskalujen kunto.

    Periaatteessa vois jäädä.
     
  3. tero79

    tero79 3rd gear

    Ookay!
    Jäädään kuulostelemaan.. tossa nurkassa on hyvä aihio missä rungot huonot.. std kone ni sais nippuun.. sit jollekkin joka tarvii hyvän rojektin
     
  4. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Vaihdossa voiski hakeen sulta jonku isolohkoprojektin
     
  5. SauliK

    SauliK Gearhead

    pitkällä viiveellä tulee mutta älä pidä tuota ongelmana. isompi homma kohta on muokata pakoputket tai sarjat jos tekee bbo swappia, yks tuumanen holkki laturin ja tehostajan pumpun väliin riittää mulla. tietenki pitempi laturin hihna myös
     
  6. tero79

    tero79 3rd gear

    No jos siltä tuntuu.. pistää soitellen 040-1647366 ni voin kertoo mitä nurkissä pyörii..
     
  7. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    :cool:Miten on pikkulohkot kesän aikana toimineet?

    Oma projekti valmistui juhannuksen tienoilla. Ehkä n. 1500km tullut ajeltua. Pelaa hyvin, vetojakin yllättävän mukavasti.

    Öljynpaineet helteellä 800rpm ja 5w30 öljyllä yli 30psi. Ajossa 50-55psi.

    6 kannet portattuina. Itse kairasin isolohkon 2" & 1.62" venttiilit ja suurensin kannenpultin reiät 1/2 tuuman pulteille sopiviksi. Kansista höylättiin milli, ja palotiloiksi mittasin n. 51cc

    Puristukset vähän alle kympin, ei nakuta tai potki takaisin. Nokkana mellingin mto1, joka voisi olla kyllä huomattavasti rajumpikin. 0.05" 204/214 ja 0.45"/0.472" tyhjäkäynnillä kuulostaa täysin vakio koneelta.

    Kampura on 71 vuoden, öljyt on tarkoituksella ohuet, sillä koneistamo jätti laakeri välykset toleranssien ala rajoille.

    Peltisarjat pilkoin flowtechin sarjoista, 65 cutlasiin ei 350 koneeseen saa valmiita sarjoja. Imusarjana on edelin performer ja 625 street demon syöttää soppaa.

    Vetää hyvin tyhjäkäynniltä lähelle 5000. Perävälitys 3.23 ja tremec 600 manuaali sopii hyvin.

    Kävin tänään kalajoella testipäivillä kokeileen, miten manuaalin kanssa lähes vakio 350 kulkee....ja kulkihan se:odcool:

    10 vetoa ajoin, paras veto 14.354 ja 148 loppuja. Kolmeen vetoon tuli vaihde missi, ja ajat jäi 15,5 pintaan. Muuten kulki tasaisesti 14.5-14.8 välillä joka vedolla. Paras loppunopeus oli 150.

    Hyvä mieli on tästä koneesta, kulutus samaa luokkaa nätisti ajaessa, kun entisessä käyttis v70 2.5turbo automaatissa.

    Oli rikkaalla tehdas säädöillä tuo demoni, vaihdoin siihen paksuimmat neulat, mutta siltikin jäi afr 13 pintaan maantie ajossa. Suutinten vaihto vakio 80 koosta 76 kokoon oli hyvä, nyt 2k/ rpm maantie ajossa afr pyörii 15 ja 16 välillä.
    100km/h ja 2100rpm on matka kierrokset, siitä kun antaa happea, lähtee mukisematta vetämään ilman pienemmälle pykältämistä.

    Ehkä pidän tämän koneen vielä ensi kesänkin, ja mietin talven aikana jotain, miten saisi ajat alkamaan 13 numeroilla...
     
    Muokattu: 3.6.2023
    SauliK, Roc, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Auto ollut pukeilla koko kesän. Koneelle en ole tehnyt mitään. Tänään sain erillisen laatikkojäähyn, alusyylärin, viskon ja uuden rupelin paikalleen.

    Lattialla odottaa Mudracerin laittama TH200-4R shift kitillä ja rempatulla 2000 stall turbiinilla. Taka-akseli on rempattavana ja siihen tulee 3.91 välitys, Detroit true track murikka, pyörän laakerit ja jarrut.

    Projektikone pitäis noutaa ja napata talteen 7A kannet jos koittas ite porttailla ja rempata ne. Ja jos oikeesti haluais koneeseen enemmän löylyä niin pitäs ne männät vaihtaa.
     
    FeV-8 tykkää tästä.
  9. T5

    T5 Gearhead

    Olisiko kellään myynnissä lyhyitä pakosarjoja? Pitkät sarjat tulevat niin alas Firebirdissä, että tien polanteetkin meinaa raapia pakosarjan pohjaa.
     
  10. saresks

    saresks Gearhead

    Hyvinhän nää toimii kun ei kerää paljoa kilsoja:odroll:

    Aattelin tehdä digiloikan ja tietokoneistaa cutlassin. Kun ei osaa tehdä helposti, niin tietenkin ukrainalainen diy-purkki ja foorumi lähinnä kyyrisin aakkosin. Voi jeesus että ottaa aikaa sorvata moista paikalleen. Onneksi oli kasaricapricesta siivotut sähköt ja anturit itellä, niin pysyy lähinnä nollabudjetilla, muutama euro mennyt abikoihin.

    Purkin orjaksi kytkin pwm-ohjausboksin flektille, eipä enää huuda kuin hyeena. Ja Belgian nettikaupasta hankin halvan nopeusanturin mittarivaijerin väliin. Sillä ja purkin universal output-logiikalla saan toteutettua turbiinilukon solenoidin ohjauksen melkein kuin tehdasasennuksena, saa se keinuvipu vihdoin kyytiä.

    Suosittelen tämmöistä kaikille, joilla ei ole muuta kuin rajattomasti aikaa.

    Entäpä Evilpastorin turbo-olds? Muistakaa, että jäätiköt sulaa, ryssät tulee ja kansainvaellukset alkaa, näillä hommilla alkaa olemaan valmistumispaineita:odwink:
     
    Muokattu: 22.8.2022
    -Skeletor- tykkää tästä.
  11. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Millä annostelet bensaa?
    Mulla alkas hiljalleen oleen hyllyssä kaikki osat ja anturit ruiskutusta varten, olis mega tulossa ohjaksiin, hei jakeleen kipinää ja kertoon megalle asento, ja pikkulohkon oma ruiskun imusarja uusin suuttimin lapioimaan bensaa. Ei puuttus kun se tekeminen, mikä tarkottaa että keväällä taas on hyvä havahtua että tulee kiire kun ajokausi pukkaa päälle :D
     
  12. saresks

    saresks Gearhead

    Meinasin epäonnistua digiloikassa tänä vuonna vasta sytkän osalta. Pakkasten tultua victor irti ja siihen suuttimet. Tällä vauhdilla digibensa valmistuu ensi kesäksi kun talven heiluu asian parissa.

    7-pinninen hei antaa pelkästään rpm-pulssia ja tietsikka ohjaa suoraan heipuolan c -nastaa. Olisin halunnut käyttövarmuuden vuoksi pitää tehdastoteutuksen eli moduli hoitaa starttiennakon ja säilyisi limp-mode, mutta kuten tän ukrainapurkin kehittäjä totesi "HEI module, not familiar with abovementioned module"

    Megalla tuo tosiaan vaikuttaisi hoituvan jopa suunnitellusti.
     
  13. Mikä tämmöinen Slava Ukraini -purkki on?
     
  14. saresks

    saresks Gearhead

  15. Tämä vaikuttaa aika jännältä. Taidat olla Suomen ainoa käyttäjä vai..:)

    Saitko sitten sen sytkän toimimaan tuolla HEI-moduulilla?
     
  16. saresks

    saresks Gearhead

    Just tappelen sen kanssa, kyllä se jo käy, mutta selvästi pyörijä ampuu isommilla ennakoilla vääriin nastoihin. Ei ole selvinnyt, miten tuo laskee ennakot, joten jakajan perusajoitus hakusessa...tai lähinnä softan ko. asetukset, ne kun on osin käänteisellä ukrainalaisella logiikalla. Eikä tämä eksoottinen purkki ole tietenkään suoraan tehty millekään amerikan eksoottisille jakajille.

    Mutta se siitä, ei livetä aiheesta.
     
  17. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Onko mitään järkeä tehdä #8 kansia käyttöön? Koneessa pikkupuristeiset männät niin paljonkohan noita joutuisi laskemaan ettei vähäisetkään puristukset häviäisi? Vai metsästääkö suosiolla jostain paremmat aihiot.
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vanhemman 307:n 5-kannet...
     
  19. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Minkälaista tehon lisäystä tavoittelet? Sanoisin kuitenkin, että ei jatkoon 8 kannet. Varsinkaan syvä kuoppaisella männällä.
    Omaan koneeseen tein 6 kannet, joista höylättiin milli. Palotiloiksi mittasin n. 51cc, ja mulla pienempi upotus, 14cc männässä. Puristukset himpun alta 10 ja toimii hyvin 98e.

    Pari milliä pitäisi varmaan ottaa, että pääsisi edes lähelle 9 puristuksia, ja tuon 2 millin höyläyksen jälkeen Imusarjan pultit ei kohtaa, eikä kanavatkaan, työntötangotkin pitää hommata lyhemmät.
     
    Muokattu: 3.6.2023
    -Skeletor- tykkää tästä.
  20. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear


    Haudataan siis tuo ajatus. Koneessa siis nyt 307 5A kannet kiinni. Nuo tuli koneen kasauksen yhteydessä peruskorjattua eikä niitä oikein voi talvea vasten poiskaan ottaa kun ei ole lämmintä talvisäilöä missä laittaa autoa. Olisi lähinnä kiinnostanut itse porttailla kansia ja saanut lisää puristusta ja voimaa myös vähän ylemmäs.
     

Kerro tästä muillekin!