Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kun tässä on nyt näitä uusia Ramisteja tänne saapunut ja siitä joskus on täällä juteltu, niin onko 2nd gen omistajilla tuo polttoainemittari edelleen sellainen että näyttää omiaan eli kansanomaisesti sanottuna ei toimi? Löysin vanhoja kuvia kun yritin sitä vikaa korjata, tuloksetta. En vaan käsitä miten se toimii, tai pitäis toimia. Oon purkanut sen mittaristosta irti mutta silti se tekee sitä samaa, anturinkin vaihdoin, jotain se on näyttävinään ja sitten seuraavana päivänä näyttää jotain muuta. Anturin kun ottaa irti neula laskee alas asti, kiinni ollessa voi ehkä näyttää oikein, mutta siltikään ei.. alas sen ei kai oo tarkoitus mennäkkään virrat pois?... Ärsyttää trippimittarin mukaan mennä.
     
  2. rammeri

    rammeri 1st gear

    Hei, mikähän on 2Gen N2G 4x4 2500 Ramin maksimivetomassa. Otteessa ei lue mitään. Naapurin autokoulunopettajan mukaan jos ei mitään lue niin 3500kg. Pitääköhän paikkansa?
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Usko opettajaa. 3500kg. Amerikan joet vetelee liki 7500kg et jaksaa kyl muttei tääl saa.
     
  4. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Automaatti 3.54 perällä 10 000 paunaa, eli 4 535,92kg. Saiskohan sen merkkiliikkeestä? Empä oo omastani kattonu moista, mutta arvatenkin se on suomalaisittain tuota pienempi
     
  5. ReDDot

    ReDDot 2nd gear


    ainakin mulla toimii kummassaki Ramissa ihan oikein,paitsi tuolla toisella jos oikein huonolla tiellä hyppyyttää, ja naftaa on alle varttitankin jää joskus viisari näyttämään alle vartttitankkia,, vaikka täyteen tankkaa... Jotakin mullakin on siellä tankin päässä rikki, en oo jaksanu tuota purkaa ku tekee tuota tosi harvoin
     
  6. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    3500kg on vetokuulalla maksimi suomessa
     
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Typerää..
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Se kuula on vain se olikos 50mm, kun jenkeillä on se 59.4mm kuula, jonka kestävyys on suurempi (tietenkin)...
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Joo se on ihan ymmärrettävää, ja jarrut on tietenkin oltava. Mutta eipä noin isoja yhdistelmiä oo tänne meillepäin tullut, se siinä eniten ihmetyttää
     
  10. simu_l

    simu_l Gearhead

    Minä oon ymmärtänyt että 50mm kuula ei ole rajoittava tekijä vaan työntöjarru rajoittaa 3,5t...?

    Joskus ollu myynnissä taivaan vanhoja paineilmajarru kevyt ka joissa kärryjä 4-5t ilma jarruilla.

    Inssikin kertoili että kyllä nestejarruilla saa massaa aikaseksi yhdistelmään 50mm kuulalla, mutta sen katkaisu ei sitten olekaan yksinkertaista kun jarrut pitäs ilmata joka kerta ja se ei ole tavallisen käyttäjän hommia... Eli jos haluaa pötkön tehä niin onnistuu kyllä, mutta pitäs katastaa pötkönä ja ajaa pötkönä kunnes toisin katsastetaan, vissii jonku sortin porsaanreikä.
    Sitten se mutta, kilpa prätkä puolelta löytyy ilmautuvia nestejarru pikaliittimiä............
     
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mutta amerikanjoe eikös se käytä sähköjarruja? Ja niillä on jopa vanhoihin pickuppeihin saatavilla älybokseja joilla nykykärryn jarrut toimii. Miksei sitten systeemit toimisi pallon toisella puolenkin kun osaamista on yhtä paljon. No, markkinat se taitaa olla joka määrää nii..
     
  12. simu_l

    simu_l Gearhead

    Sitäpä sitä saa ihmetellä miksi niitä ei täällä hyväksytä...
     
  13. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Pakopaineista tääläkin paljon puhuttu, mutta minkälaisissa lukemissa ne pitäis olla? Ei vissiin ainakaan enempää kun ahtopaine. Alkaa compound turbo olemaan kohta valmis...
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead

    Kyllä se käytännössä on pakopaine korkeampi mitä ahtopaine, alle puoli kiloa ku on korkeampi nii oikein hyvä. Ite oon pitäny maksimia kilon tuntumassa, siellä alkaa sitte pakolämmöt nousemaan hurjasti ja se taas korreloi pakopainetta ylös.

    On vähän semmonen että ei kannata tuijottaa yhtä ainota lukua/mittaria vaan kokonaisuutta.
     
  15. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Nyt on compound turboa testailtu. Aluksi ahtoi vaan 1.2bar ku oli liian löysä jousi ahtimien välis olevas hukkaporttis, ei heränny isompi ahdin ollenkaan. Nyt jäykemällä jousella ahtaa vähä yli 3bar. Enemmän pitäis saada...
     
  16. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Oho. Tänään vahingossa kiinnitin huomiota ahtopainemittariin, ku hermostuin kanssa-autoilijoihin, ni 2 bar sano vanhus hetkellisesti. Onhan sillä toki alkuperäsellä Holsetilla jo melkein miljoona vedetty,, ettei se vanhus enempään kykene.
     
  17. Pikuppeilija

    Pikuppeilija 3rd gear

    Tuohon on pakko sanoa, että mulla on ameriikan 2" kuula (50.8mm) johon on stanssattu 12000lb, eli jotain yli viistonnia.
     
  18. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mulla on kyllä semmonen käsitys että se on se työntöjarru joka rajottaa sen 3,5t eikä varsinaisesti kuula... eli jos ois isommalle massalle hyväksytyt jarrut niin kuulalla sais kyllä vetää enemmänkin.
     
  19. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Menee vähän jossitteluksi, mutta jos saisikin vetää kuulalla yli 3,5t kärryä, niin napsahtaako sitten vetolaitevero?

    Se on hieman epäselvästi kirjoitettu lakiin, mutta käytäntö on se ettei tarvitse maksaa normi koukusta ja kun kiskotaan alle 3,5t kärryjä.
     
  20. simu_l

    simu_l Gearhead

    Oon miettiny vähä samaa että missä vaiheessa tuo vero tulee, mutta eipä tuota taida nykysellä lainsäädännöllä ihan helposti näihin tulla.
     

Kerro tästä muillekin!