JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Nyt kun ton laatikon joutuu korjaamaan, niin mitähän sieltä kannattaisi upgreidata, että kestäisi paremmin. Olisikohan metsästyshommissa umpilumisilla teillä ajelu kypsyttänyt ton. Aika paljon joutu lukkoykkösellä puskettaan. Tarkoitus oli tulevaisuudessa vedellä myös asuntovaunua
     
  2. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Tänään tuli ajettua Jeepillä ekat testiajot laatikkorempan jälkeen. Tuntui toimivan ainakin vielä. Yhdestä levypakasta oli palanut levyt ja 3-4 Accumulator jousi oli poikki.
     
  3. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Onkos kellään Wk Jeep Grand Cherokeessa Ome:en 2"korotussatsia?Kokokemuksia mielellään kuullaan ja minkäköhän kokoiset renkaat mahtuis ,menisiköhän 265/75x17 nappularenkaat?
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    265/70x17 menee just, kääntäessä hipoo kiinni sisäloksuun. 75 profiili vaatinee aika paljo jumppaa että mahtuu nätisti.
     
  5. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Ok.Tyydyn joko 70 tai 65 profiiliin.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tossa 265/70/17. En laittais pienempiä, en isompia. Just optimi.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Jep.Hyvältä näyttää.
     
  8. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Mites lähellä toi rengas on sitä pallonivelen pulttia?Onnistuukohan ton kokoinen rengas asentaa Jeepin alkuperäisvanteelle?
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Noissa vanteissa oli offsetti muistaakseni 30mm ja pulttiin jäi hyvin varaa. Kaveri laitto saman kokoset kumit vakiovanteelle, tosi läheltä menee mutta ei ollu ottanu kiinni kun kurkin sitä. Mutta jos laitat vakiovanteelle niin kato tarkkaan koeajojen jälkeen ettei pääse hipomaan esim kaarreajossa tms. Mul olis muuten ylimääräiset 17" grand cherokeen vakiovanteet vantaalla jos on tarpeita.
     
  10. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Ei oo tarvetta vanteille.On siinä pultissa onneksi lyhennysvaraa parisen senttiä kun tänään katsoin.

    Onko tuossa Sun Jeepissä lorotussarja,ja minkälainen?
     
    Muokattu: 11.3.2022
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  11. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Xj korista jeeppiä katsellu talvi autoksi ja bensalla. 2.5 bensa manuaalina olis yks vaihtoehto, mutta pysyykö sillä normi liikenteen tahdissa? Jos 31 renkaat laittaa onko tehoa enää tarpeeksi...
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Pysyy tahdissa, mutta isoilla renkailla ei viitosvaihteella tee sitten mitään, loppuu vääntö...
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. dean66

    dean66 Gearhead

    Mites hyvin täältä löytää vertaistukea 5.7 Hemi grandin suhteen ? Ensimmäinen pidempi koeajolenkki uudella hankinnalla takana (kaverilla, ei minulla ikävä kyllä) ja YKSI HÄIRITSEVÄ VIKA !

    Tasakaasulla maantievauhdissa tärisee julmetusti. On melkein pakko pitää humppakinkerit kaasupolkimella, ettei tärise. Eli pienenpieni veto päällä tai pienenpieni himmaus kaasussa poistaa sen tärinän. Mutta kun ajaa tasakaasulla, on kuin ajaisi tien laidassa olevan tärinäraidan päällä. Siis oikeasti melkein niin vahva tärinä. Ja tärinä paikallistuu vahvasti auton etuosaan.

    Mistä tuollainen voi tulla ? Nivelistöstä ? Vetoakseleista ? Moottorin lepuutusjärjestelmästä ?

    Tässä lähinnä tällä hetkellä mietinnässä siis se, että palautetaanko auto liikkeeseen vai korjataanko...
     
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Vois olla ristinivel.
     
    dean66 tykkää tästä.
  15. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Eiköhän tuo korjattavissa ole, onko siinä nyt kyseessä se "death wobble". Vaihtoehtoja monia, ei kai löydy kuin tutkimalla onko renkaissa vai alustassa...
     
    dean66 tykkää tästä.
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Etukardaani, joko se taka CV-nivel tai eturistikko. Riippuu tosin vuosimallista, onko ristikolla se etupää. Mulla on uutta ristikollista kardaania hyllyssä ja muistaakseni sopivaa taka-CV-niveltä (ulkoa en muista oliko, mutta tarvittaessa maanantaina voin tarkistaa, kun oon duunissa)...
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Vois koettaa ottaa etukartaanin irti ja kokeilla samanlaista ajoa?
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei se taida liikkua ilman kardaania, ainakaan CRD-koneiset ei liiku....
     
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Eikö?
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei, koska voimanjako on noissa sähköisissä jakiksissa sellainen. Mulla putos alle 1000km ajetusta OEM etukardaanista Commanderissa kuulat nivelestä ja liike loppui, kunnes laittoi jakolaatikon pikkualueelle, sitten liikkuu, kun keksitasauspyörästön lukko meni kiinni... Ei vaan enää pysty koeajamaan ilman kardaania normi ajonopeuksilla, pikkualueella voi, mutta ei kyllä mee niin kovaa kuin pitäis...
     

Kerro tästä muillekin!