Rättikaton hydrauliikan öljyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Concarne, 30.3.2022.

  1. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Alkuperäinen suositus öljyille on automaattivaihteistoöljy kuten on ohjaustehostimeenkin. Nykytiedollahan kai kuitenkin kannattaa tehostimessa käyttää ohjaustehostinöljyä niin kestää tiivisteet kunnossa pidempään. Entäs tuossa katon hydrauliikassa, olisiko siinäkin parempi käyttää tehostimen öljyä tai jotain muuta hydrauliikkaöljyä?
     
  2. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Katos, voisin jäädä mielenkiinnolla myös seuraileen, olis itelläkin ajankohtasta vaihdella.
     
  3. Cad62

    Cad62 1st gear

    -66 Body by fisher kirja suosittelee GM hydraulic brake fluid super No:11.Eli käsittääkseni jarrunestettä.
     
    Concarne tykkää tästä.
  4. T.N

    T.N Gearhead

    60 chevyn kirja myös suosittaa tuota jarrunestettä mutta itsellä kyllä ollut dexron 3 atf öljyt jo vajaa 40 vuotta järjestelmässä alkuperäisillä letkuilla ja sylintereillä ja toissa vuonna vaihdoin uudet dexron 3 atf:t ja hyvin toimii edelleen.
     
    Concarne tykkää tästä.
  5. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Vanhemmissa on tosiaan jarrunesteet mutta tuossa omassa -68:ssa suositellaan vaihteistoöljyä. Minkähänlainen operaatio se vaihto on? Täyttöreikään joku letku/kannu viritys, kannuun riittävästi öljyä. Sitten aina katon liikuttelusuunnasta riippuen pumpulta putki irti niin että öljyt tulee pihalle kun katto liikkuu. Vai miten tuo tapahtuu?
     

Kerro tästä muillekin!