Onkohan hyviä laahuri nostajia enää?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Cleve, 3.4.2022.

  1. Cleve

    Cleve Gearhead

    Moro,

    Tuntuu, että ollut paljon ongelmia viimeaikoina noiden laahuri nostajien kanssa. Niin silläpä vähän kyselen, että tietäiskö jengi kokemuksen perusteella mikä valmistaja tekisi laatua vielä tänäkin päivänä?
     
  2. Cleve

    Cleve Gearhead

    Tuo oli hyvä ketju. Tosin siinä ei ainakaan tullut haasteena tuo nostajien nopea kuluminen huonon materiaalin ja/tai karkaisun johdosta
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Marjakankaalta ostin hiljattain useamman sarjan wanhoja perfect circle nostimia mopariin. En ole tosin vielä kokeillut. Tuskin ne ainakaan Comp Camsseja huonompia voi olla; niit on ollu tos useampi sarja jotka ei oo mahtunu edes paikalleen.
     
    tero79 tykkää tästä.
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Uncle Tony joskus opasti ostamaan mahdollisimman vanhoja NOS-timia. Uudet made-in-chinat on kuraa....
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Nykyään taitaa olla ongelmia lähes kaikkien osien kanssa.Kun osan/osat ottaa paketista silmämääräisen tarkistuksen jälkeen joutuu suorittamaan erinäisiä mittauksia ja jopa purkamaan osan(osat ,että näkee onko toimintaedellytyksiä ollenkaan:(.Itsekin yrittänyt käyttää mahdollisimman paljon NOS- osia,mutta aina se ei ole mahdollista.90-luvulla teki konerempan ja lähti vaan ajelemaan.Nyt ei välttämättä ilman vaikeuksia heti onnistu:D.
     
  6. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Kaksi sarjaa hyd roller olen ostanut Comp Camsseja Summitilta, mitään ongelmaa ei ole ilmennyt vielä. Ensimmäinen oli sbc pro magnum sarja ja toinen oli bbc pro magnum.
     
  7. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Mulla Compin hydraulinostajan sisämäntä jumittui pohjaan yhtäkkiä. Purin nostajan, mitään roskia sen sisältä ei löytynyt, mutta jotenkin se aina välillä jumittui ala-asentoon. Puuta vasten kun kopautti niin taas nousi ylös.
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla tehnyt myös samaa.
     
  9. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Eikö öljy nosta mäntää ylös, mikäli painetta on. Liian "paksu" öljy ei ainakaan auta asiaa.
     
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mulla on ollut Ponussa Mellingin nostajia. Ihan ok värkkejä.
    Kaksi sarjaa hankkinut kun nokka vaihtunut väillä. Kaikki purkanut ja putsannut ennen asennusta ja kaikissa muutama metallimuru sisällä.
     
  11. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Kesken ajon se jäi pohjaan. Öljynä 10-40.
    Kyllä se yks nostaja selkeästi eros muista, kun niitä tarkastelin
     
  12. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Uusissa Compin nostajissa tuli myös sellainen ilmi, että osa hydraulilaahurieista oli jumissa siten, että tyhjänä mäntä ei painunut ollenkaan sisää. Purkuun ja putsaukseen, yhdessäkään ei silmällä ainakaan mitään näkyvää ongelmaa ollut, takas nippuun ja sitten toimi normaalisti.
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla jumitti 2 uutta pohjaan nokan sisäänajossa, tönärit paskaks ja uus nokka paskaks. Tää oli setti josta ei alunperin kaikki mahtunu edes paikalleen ja johon sitten sain tilalle parempia. Huonoja, sekä vastaavia kokemuksia on myös itsellä useampia nyt lyhyen ajan sisään. Koneita tulee tehtyy sen verran paljon, et jotain näkemystä väittäisin olevan siihen et ei tollasia ongelmia oo aina ollu ainakaan noin usein.

    Tommonen edellä mainittu vaurio on äkkiä sellanen yli 600e pelkistä osista laskettuna, ja muut kulut päälle. Mitähän kävis jos joku ihan tosissaan nostais tollasista metelin? Eikä noi osien ongelmat rajoitu pelkästään yhden merkin nostajiin.

    No, onneks tää on itelle vaan harrastus, eikä ainakaan jää ylimääräistä rahaa tuhlattavaks tai käytettäväks johonki tyhmään.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Mulla meni taannoin Compin BBC nokka(305 H Magnum)paskaksi nokan sisäänajossa.
    Kolme Compin nostajaa täysin muusina ja vastaavat nokat sileät.
    Kesti kokonaista 10 minuuttia.
    Kannet olivat E-Streetit suoraan paketista.Soimasin itseäni että olis pitänyt ottaa sisäänajon ajaksi sisemmät jouset pois.

    Lunati ja Crower ovat kyllä kestäneet vastaavaa rallia,mutta nyt aina tästä eteenpäin alussa vain ilman sisempiä jousia.

    Ehkä löysät jousipaineet antavat kaikille nostajille paremmat edellytykset siihen,että alkaisivat pyöriä välittömästi.
     
    Muokattu: 5.4.2022
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ainakin moparin e street/rpm kansien jousissa on ollu jonkinverran paineissa heittoa ylöspäin, ja ne on singlejouset.

    Oon aika monta nopeeramppista mm. Hughesia ja Howards Camia ajanu sisään ilman, et se prosessi olis välttämättä aina ollu ihan niinku oppikirjasta. Ja vuosia sitten myös esim compilta xe hl sarjalaisia. Ilman ongelmia, toisin kuin viimeaikoina vaikka tohon sisäänajoprosessiin on kiinnitetty äärimmäisen tarkkaa huomiota.

    Toi maxin esimerkkinokka ei mikään raju ole vielä letukan nostajallekaan. En tosin tiedä noista letukkakansien jousista, jos ne on tuplat nii voi siinä aukipainetta olla äkkiä liikaa.
     
    Muokattu: 5.4.2022
  16. max

    max Double Gearhead

    Mulla on yksi uusi Compin letukka hydynostaja sarja,jossa oli heti ostaessa yksi nostaja kumarassa.
    Aivan muutama päivä sitten juttelin kaverin kanssa kun hän oli asentamassa isolohko Mopariin uutta Compin nokkaa.
    Nokka ei suostunut pyörimään lainkaan lohkossa.
    Selvisi että nokka oli reilusti"väärä".
    Jos pitäisi valita vaikka Compin ja Crowerin vastaavien tuotteiden välillä niin Crower tottakai.
     
  17. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Laahuri vs rullanokka jakaa mielipiteet kuten moni muukin asia. Minä olen rullan kannalla. Varmasti hintapolitiikka vaikuttaa myös tähän. Rullanokka ja nostajat maksaa helposti tonnin. Viimeisessä rempassa purettaessa löytyi laahuripaketti jossa 15 nostajaa oli ok mutta yksi huono joka ei ollut pyörinyt. Vastaavasti rullien kanssa ei ole vikoja ilmennyt. Nascar sarjassa moottorit kiertää pitkiä aikoja luokkaa 9000 rpm. Seitsemän vuotta sitten säännöt muuttui niin että nostajat pitää olla rullamallia. Perusteluna vähemmän vikoja ja kestävämmät.
     
  18. 3964

    3964 3rd gear

    Ainakin nuita mekaanisia rullia tuntuu hajoilevan jonkun verran,hydraulisia ilmeisesti vähemmän.

    Voiko johtua ettei laakerointi kestä ns.hakkaamista.
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei ollu otsikonkaan mukaan pointti vertailla rullaa laahuriin, ja molemmille on paikkansa. Myös itsellä.

    Kyl siinä mekaanisessa rullanokassakin on välysramppi joka oikean käyntivälyksen myötä lieventää tota ajateltua iskua rullalle. Tarkoitus ajaa toi välys just pehmeästi pois.

    Mut taas sit esim riittämättömät jousipaineet tollases aiheuttaa sitä epäsuotuisaa iskua koneistolle.
     

Kerro tästä muillekin!