1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. Oi niitä aikoja..:cool:

    [​IMG]
     
    falcon1 tykkää tästä.
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sotketaan ja jatketaan toisen Dartin topikkia. Mun kaato oli komeampi kuin kuvassa. Dart meni keulan kautta ympäri. Ruttua oli ainoastaa keula ja kattopelleissä. Oli ilman turvavöitä aika kipeätä tekevä kippaus.
     
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    Monessa paikkaa olis kiva olla kärpäsenä katossa. Mutta jotenkin tuntuu että tämän jättäisin väliin.
    Tässä nyt kolmisensataa kilsaa kelanneena uudella setupilla, mieleen on tullut turvavöiden hankkiminen jollain aikataululla.
    Olisi se lannevyökin monesti parempi, kuin ei vyötä laisinkaan. Ei siksi että jos itse tekee virheen välttämättä, mutta kun sen voi tehdä joku muukin.
    Toki on siinä oma vapauden ja jännityksen tunne ilman hihnoja ajellessa. Enhän mä motskariinikaan itseäni kiinni köytä.
     
  4. Onkohan sellaset ollut lisävarusteena? Tämän jutun Plymarissa ainakin ollut niin. Siinä näkyy kuvia, miten ne menee.
     
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    On ollut lisävarusteena. Ja itse asiassa juuri tuossa Plymarin jutussa olevat käikäleet mulla on ollut hanskalokerossa. Ihmettelinkin mistä ne ovat peräisin. Muuten vöistä ei ole tietoakaan..
     
  6. Näin ne elämää suuremmat mysteerit ratkeaa..:cool:
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä asioin Dartin kanssa joku vuosi, pari sitten Turvavyö Oy:ssä. Tolppa-Dartissakaan yleismallin kelat ei ole optimiratkaisu, koska remmi jää sikaosaston reitille. Niillä oli Klippanin ”kaatajia”, joilla homma ratkesi. Vyöt on orkkiskiinnikkeissä. Kelan paikkaa ei mama-Mopar ollut huomioinut, vaan sille tuli oma kiinnikkeensä; ukko toi takahuoneesta osia, näytti prässin ja sanoi, että teen ne varmasti ihan hyvin itse. Lähti käymään asioilla ja mä värkkäsin vöiden asennusraudat. HT:ssa on toki omat haasteensa, mut vöissä ollessa tuntuu niin lailliselta ja turvalliselta, että kaasuliipasin pysyy koko ajan pohjassa…
     
    Make500 tykkää tästä.
  8. Make500

    Make500 Gearhead

    Muita huomiota tämän päästäisen ajeluista:
    -lehtijousien PU-puslat narisee ihan perkeleesti (huolimatta asennusrasvoista)
    -voimaa riittäisi harvempaankin välläriin (nyt 3.31 ja 3000rpm/100kmh tasan)
    -maantiellä auto menee kuin juna, kaupan parkkiksella tulee kiertäjäkalvosinoireyhtymä.

    Tuli ehkä laitettua vähän ahnaasti casteria (2,5 astetta jos oikein muistan) manuaalisimpukalle.
    Shop manual antaa arvon -0,5 astetta mutta ei tuollaista ainakaan uskalla radiaaleilla kokeilla. Ehkä yritän vielä muuttaa maltillisemmaksi kuitenkin, jos millään ajeluiltani joudan.

    Muuten olen pirun tyytyväinen kyllä ja pian toivottavasti tyytyväisempi kun pienempää ahtimen pylpyrää saapuu.
     
    isalmela, Seevu, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sullahan on siellä aika mieto nokka? Voi jäädä paras lisävoima kokematta. Kaikki on ulos otettu 150 kohdalla ja sen jälkeen (4500) moottori alkaa himmailla. Tietty ei missään saa ajaa edes noin lujaa. Radatkin on osin 1/8 mailin mittaan kutistetut.
     
  10. Make500

    Make500 Gearhead

    En mä sitä kovaa ajamista hakenutkaan. Lähinnä mukavuutta ajattelin:D
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    ”Pinohiiri saa OD-laatikon” topikkia pystyyn.

    Ei kun funtsaa huolella säädettyäsi, jääkö performanssiin tinkivaraa. Toisaalta korkealta kiertävä kutonen on aika kaunisääninen vrt V8
     
  12. Jos ja kun päivittää akselia, niin siinähän tuo korjaantuu..

    Huomasin, että 1960 korjausmanuska antaa 2.93 välityksen Torquflitelle ja 8 1/4:lle. Ne on varmaan muokannut sen hiukan tiheemmäksi seuraavalle vuodelle.
     
    Muokattu: 18.4.2022
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Asia korjaantuu ajamalla. Harvinaisen kasivartin sisukset sairastuvat yhden viivan piirtohommissa ja…

    Ei kun nyt nauttii tuotteesta ja ensi talvena lisää, jos siltä tuntuu. Ja voishan tämän muutenkin rauhoittaa, koska me halutaan lukea siitä toisesta sukkulasta juttuja!
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Komppaan!
     
  15. Make500

    Make500 Gearhead

    Olette oikeassa. Alkaa vähän keulimaan kun innostuu:rotfl:
    Ehkä vois suorittaa tallissa kevätsiivouksen ja palata Hudsonin kimppuun..
     
    teippi-mikko, Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tukivarret yms kiristetty kun paino ollut puslilla?
     
  17. jrasi

    jrasi Gearhead

    Kyllä tätä on jo Makelle naurettu, että nyt kun elektroniikka on löytänyt tiensä polttoaineen ja kipinän luokse, niin seuraavaksi siellä on joku useampipykäläinen digitaalisalkku menossa slantin jatkoksi ja kauhea sepittäminen, että saa rakennettua ohjauksen orggisnappuloille.
     
    MJF, dart -66, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    No sehän olis sitten tuo 5 vaihteinen Mersun/Moparin 722.6/Nag laatikko :)
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kyllä me nekin jutut luettaisiin ja kommentoitaisiin
     
  20. Make500

    Make500 Gearhead

    Joo, -61 on 3.31

    Kyllä, ehdottomasti. Eteen laitoin normikumipuslat, mutta taakse tuli PU:t. Täytyy varmaan tunkee niihin lisää rasvaa. Narina tulee todennäköisesti niistä takahenkseleistä.

    Hah. Olette vain nauraneet kuinka umpijääräinen kaasarifetisististi on häirinnyt teitä 10 kertaa päivässä wasapiviesteillä siitä kuinka hieno tämä uusi uljas teknologia onkaan.:rotfl:

    No sepä oliskin:odbiggrin:

    Uskon kyllä, ja eritoten odotankin sitä aina:odcool:
     
    Gary Grand ja Slant Sickness tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!