MSD boksin hyödyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja 454SS, 16.1.2003.

  1. 454SS

    454SS 3rd gear

    tietääkö kukaan miten msd-boksin asentaminen oikeasti vaikuttaa päästöihin tai tehoon. noita musta tuntu, että mun kutoskoneessa teho nousi 5hv juttuja on kyllä kuultu, mutta onko kellään esittää faktaa
     
  2. RancheroGT

    RancheroGT Gearhead

    Kun ostin auton joku "juuso" oli liimannut kylkiin MSD:n tarrat ja kohta joka toinen halus kattoo pellin alle ja piti nolona vaan selitellä.. kevennyksenä vaan semmonen vaikutus
     
  3. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Hola!

    Jees tuli laitettua tuommoinen omaan vekottimeeni.. http://www.tpu.fi/~c2jvalka/satellite
    Ainakin käyntiinlähteminen on vaivattomampaa pitkän seisonnan jälkeen. Korkeilla kierroksilla mielestäni kone käy puhtaammin. MSD:hän antaa kunnon kipinän suurilla kierroksillakin. Mielestäni ihan ykkösostos, jos aikoo virittää konettaan.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Sytkäasioita pähkäillään meilläkin pää punasena eli ajatuksena on että riittäiskö kireään 402 bb koneeseen vakio GM Hei-jakaja niin että vaihtaisi siinä itsessään olevan puolan suurtehoversioksi. Moisia on Accelilla saatavilla eivätkä tietääkseni ole ihan sikahintaisiakaan.
    MSD-boxi tai vastaava lie hyvä mutta kun rahaa palaa tossa meidänkin projektissa muutenkin niin että heikompaa hirvittäis, niin täytyisi yrittää löytää joka kohtaan toimiva ratkaisu kohtuukustannuksin.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Pari MSD:tä asentaneena sanoisin että käyntiinlähtö paranee, ei kastu tulpat ei niin mitenkään. Ja kyllähän se kipinää lyö hienosti mutta tuskin sitä läheskään joka pelissä tarvisi olla missä niitä on. Varmasti jees peli kilpureihin mutta katuautoon en laittaisi, nekin rahat voi mun mielestä käyttää "tehokkaammin".
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sehgän riittää, että kipunaa tulee niin, että seos syttyy. Miedoissa katuautoissa riittää vaikka toimiva vakio kärjellinen jakaja, dynossa tuskin eroa näkyy just muualla kun mainoksissa.
     
  7. Slas

    Slas Gearhead

    Mä olen käyttänyt 6AL boksia ja MSD:n omaa jakajaa sen kanssa. Kokemukset puhtaasti positiivisia, mutta se ei tarkoita ettei muulla vastaavalla järjestelmällä päästäisi samaan lopputulokseen. MSD:n isoin erohan on juuri tuo Multiple Spark Discharge, eli pienillä kierroksilla antaa kipinän sytytyshetkellä kolmen kipinän purskeina. Kyllä ero uusista osista kasattuun ja ihan 'oikein' säädettyyn kärkijakajaan verrattuna katuvireisessä 302:ssa oli merkittävä, ts. sen tunsi eikä vain nähnyt mittarissa - jopa muukin kuin auton omistaja.
     
  8. 454SS

    454SS 3rd gear

    ei kukaan satu tietämään vaikutusta päästöihin? jotain tarttee keksiä, että saa auton leimattua
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Alkoholia bensan sekaan, niin ne jenkeissä läpäisee smog inspectionit aika huimillakin laitteilla.
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kannattaa sitten varmistua että voltteja on riittävästi käytössä myös kierroksilla. Saman kylän miehen kilpuri ei meinannut kiertää millään yli 6000rpm viime kesänä ja kun kaikki muu oli kokeiltu, kokeilivat vielä uutta akkua ja uuden koneen kera kiersi mukavasti melkein 8000!
     
  11. 454SS

    454SS 3rd gear

    toi alkoholi juttu on kyllä selvillä, mutta jos hakee ratkaisua, jolla jokavuotiset rituaalit ennen katsastusta voisi unohtaa. muutenkin kiinnostais onko kellään minkäänlaisia kokemuksia eri "varusteiden" vaikutuksesta tehoon/päästöihin. saattaa joutua tekemään vaikka päättötyön kyseisestä aiheesta
     
  12. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    osa porukoista ajaa katukisoissa ilman laturia,mikähän vaikutus sillä on jos msd on tarkotettu käytettäväks 13.8-14.5 voltilla ja sit ajetaankin vaan nippanappa yli 12voltin..onko kellään kokemuksia?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    toisethan korjaa tuon asian 16V akulla
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No kyllähän tosta löytyy kokemuksia jokaiselta "hihnalingon" omistajalta. Kun jännite putoo tarpeeks kone ei enää käy puhtaasti. Vielä pahempi se tilanne on jollain moparin sytkäbokseilla.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mopar Muscle lehdessä oli joskus dyno testi,missä pistivät MSD 6al boksin kiinni,kaakkeja ei tullu kovin hirveästi lisää 5-6,mutta vääntöön oli sitäkin isompi vaikutus 10-15lb ja piikki vääntö tuli myös pari sataa kierrosta alempana.
    Tehot oli mitattu takapyöristä.
    Tarkkoja arvoja en muista,kun ei ole kotona nettiä,ei pysty heti tarkistamaan mitä on tullu suustansa päästettyä :smile:
     
  16. Mosse

    Mosse Gearhead

    Joo eli tosta ilman laturia ajosta...

    Yleensähän puolaa ennen on etuvastus, mikä on käytössä ajon aikana, eli starttauksen aikana tulee virta sen ohi.

    Eli etuvastuksen ohituksellahan siitä selviää...

    Itelläni on Malloryn kärjetön optinen jakaja, ja Malloryn tehopuola. Onkos näistä kokemuksia kellään???

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mosse 2003-02-23 21:52 ]</font>
     
  17. 454SS

    454SS 3rd gear

    Grane:lla on kuulemma vastaavanlainen boksi, mutta portaattomalla rajoittimen säädöllä. Onko jollakulla kokemusta tällaisesta laitteesta? Huhu kertoo, ettei toimivuus kasikoneessa ole kehuttava. Onko jutussa mitään perää?
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    On moissesta Hi-6 boxista kokemusta. Siinä toimii missä MSDkin, ite tosin laittaisin MSD:n ennemmin. Rajoitinta säädetään siinä sellasella miniatyyri indikaattorilla jossa on pikku ruuvarilla kierrettävät viisarit 1000:lle ja 100:lle kierrokselle. Pari kertaa kun niitä on epäsopivalla työkalulla kääntänyt, ei muoviläppäröistä ota erkkikään selvää, että mihin ne osoittaa. Viime kesänä laitettiin Jussin valluun MSD 6 AL tollasen kraanan tilalle, ja yllättäen ennakko muuttu ihan dorkana vaikkei jakajaan koskettu? On noita digibokseja muillaken valmistajilla, mm. Accelilla, holleylla jne.
     
  19. 454SS

    454SS 3rd gear

    Onko tietoa muiden valmistajien boksien hinnoista? MSD 6AL:n hinta ainakin on niin kova, että melkeimpä ennemmin siirryn suorasytkään erillisillä puolilla.
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Samaa luokkaa ovat muutkin, tai kalliimpia.
     

Kerro tästä muillekin!