Ajoneston poisto Range Roverista.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja nimat-13, 20.4.2022.

  1. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Nyt tarviis viisasta miestä.Pitäisi deletoida ajonesto/hälyttimet-95 bensa rangesta löytyykö osaajaa tähän hommaan auto on Jyväskylässä.Otin yhteyttä yhteen jkl firmaan mutta ilmoittivat ettei niitä voi poistaa,
    onkohan näin?Tuo ajonesto menee päälle satunnaisesti,vielä olen sen saanut pois mutta eipä tolla uskalla
    Prismaa pitemmälle lähtee jos taas "engine disabled"iskee näyttöön.
     
  2. AVRO

    AVRO Gearhead

    Kyllä ne periaatteessa voi poistaa, tai oikeammin disabloida oikeanlaisella testerillä. Näiden sielukkaiden laitteiden kanssa tahtoo vaan olla niin että vaikka erityisesti ajoneston "poistaa" niin se on joskus tullut ihan itekseen takaisin aktiiviseksi. :)

    Tuon ajoneston/hälyttimen kanssa pystyy elelemään kun irroittaa vastaanottimesta antennin. Kaken kantama romahtaa sellaiseksi "toimii auton vierestä"-tyyliseksi mutta näiden perusvaivana oleva liian herkkä vastaanottimen häiriytyminen saattaa hoitua näin. En tiedä oletko kuinka syventynyt näiden sielunelämään mutta tuo on varsin yleinen vaiva joka vaivaa minunkin autoani silloin tällöin.
     
  3. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Tämä on aika uusi tuttavuus ja tuli ihan sen takia kun korin ja rungon kunto on hämmästyttävän hieno.Tänään irrotin sen antennin piuhan sieltä taka oikealta
    josko auttas asiaa.Tähän asti on oven lukosta kääntämällä 3sek saanut heräämään
    onneksi.Auton papereissa on 4 numeroinen koodi ,mihin tämä on tai oven vaiko
    virtalukon avulla tuota koodia syötetään ja miten?Mitään ohjeita ei ole mukana.
     
  4. AVRO

    AVRO Gearhead

    EKA-koodi, syötetään kuskin oven lukkoa kääntelemällä auki-kiinni oikeassa järjestyksessä jos ja kun auto menee "key code-lockout"-tilaan. Koodia ei kannata hukata ja se on hyvä laittaa muistiin vaikka puhelimeen.
    Kannattaa Googlettaa tuo proseduuri niin ei ole sitten ihan uunona kun tilanne on päällä, tässähän tulee sitten samalla 30min sakkokierros, samoin jos koodin syöttää 3 x väärin -> 30min odottelua ennenkuin ottaa vastaan uusia yrityksiä.

    Voi olla ihan vikaakin jos ajonesto kenkkuilee mutta nämä vehkeet ovat tosi herkkiä sekoamaan, joidenkin toisten autojen kaket suututtaa nämä ja kaikenlainen, varsinkin 433Mhz taajuudella oleva radiolähetys on sellaista joka sotkee. Kaikenlaiset langattomat ovikellot, sääasemat yms yms.

    Kaikenlainen hätäily kannattaa unohtaa jos auto kiukuttelee esim marketin parkkihallissa, raivohullu kaken painelu vaan pahentaa tilannetta. Joskus hetkisen, esim muutaman minuutin, odottelu saattaa saada auton leppymään. Jos auto on haluton lukittumaan niin se on aika varma merkki siitä että joku on pielessä, väkisin renkkaaminen tietää yleensä ongelmia lähdön hetkellä.

    Ihania veheksiä. Nimimerkillä, vuodesta -04 tämmöisen kanssa. :rotfl:
     
  5. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    No nyt ei aamulla lähteny ts ei startannut ja välillä näyttöön tuli "engine disabled"4 numeroinen koodi syötetty ohjeiden mukaan oven lukosta ei apuja.Virtaa on ja startin päästä johdolla startti pyörii et startti kunnossa.Nyt rupeaa keinot loppumaan 10 tuntia sitä tossa kokeiltu mut nyt loppuu älli ton kanssa.
     
  6. AVRO

    AVRO Gearhead

    Hankala neuvoa, varsinkaan kovin yleispäteviä ohjeita kun muiden P38 kuskien kanssa todettu että nämät on kovin yksilöitä. Riippuen hieman vuosimallista ja myös siitä onko esim BECM (iso koritietokonepurkki apparin penkin alla) joskus vaihdettu uudempaan.
    Avaimen synkkaus näistä hukkuu aika tavallisesti, uudestaan synkkaus tapahtuu yksilön/BECM:n iästä riippuen joko laittamalla avain ovenlukkoon tai virtalukkoon sekä painamalla "auki" nappia. Joskus myös randomine ilman napin painelua. :eek:

    Key fob sync, on kans yksi hyvä Googletus. Pelkkä eng disabled ei yksinään välttämättä vaadi sen EKA-koodin syöttöä, tuo viesti on lähinnä se että ei tunnista avainta/kakea.
    Sekin on vaihtoehto että lukossa on kaljaa, eli joku mikrokytkimistä ei toimi oikein jolloin se koodinsyöttö ei onnistu.

    Saako auton lukittua? Jos saa, niin lukitse se ja anna seistä muutama minuutti kaikki ovet ja luukut kiinni yms yms normi pysäköinti. Kyylää silmä kovana vaihdekulississa himmeänä hehkuvaa lediä, näkyy pimeässä/hämärässä parhaiten. Tämän pitäisi sammua reilun 2min kuluttua lukitsemisesta, jos ei sammu tai syttyy heti kohta uudestaan niin joku pitää aivon hereillä -> tulee ongelmia ajoneston kanssa.
    Uniongelmien syynä voi olla joku vika autossa, tai se mainittu 433Mhz lähetys lähistöllä.

    Voi tietysti olla vaikka mikä muukin. Akun on syytä olla hyvä ja ehjä näissä. Sulakerasia konehuoneessa on myös yksi ongelmien lähde, tämä käy aika lämpimänä ja tuppaa vanhemmiten käryämään.
     
  7. AVRO

    AVRO Gearhead

    Kirjoitteletko sattumalta toisella nicillä Offipalstalla? Sattuis vaan nuo automobiilin oireet osumaan yksiin.
     
  8. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Joo olen offistakin kysellyt,ja sinne päivitinkin et hinausautolla lähti ei herännyt.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Et ole murheinesi yksin. Joskus (harvoin) HD saattaa jättää tunnistamatta avaimenperänsä ’ilman syytä’. Siinähän sitten häpeät pyöräsi kanssa, olitpa huoltoasemalla tai Budapestissa museon edustalla. Ei sille enää sitten voi mitään, kun se on päättänyt, että käynnissä on varkausyritys. Pari kertaa kun olet kokeillut, hälyt päättävät jäädä päälle huutamaan ’tosi pitkään’. Voi olla ulkoinen syy yhtä hyvin kuin se, että avaimenperä lakkaa toimimasta (kunnolla) silloin, kun sisällä olevan patterin jännite laskee alle 3,0 voltin. Ja se on nimellisjännitteeltään kolmevolttinen CR2032… kuka näitä pskja laatii?
     
  10. rotax

    rotax 2nd gear

    Nykyaitoissahan rengaspaineanturit toimivat 433mhz taajuudella.

    Jenkeissä muistaakseni on muutama vaihtoehto, riippuen onko euroversio vai ei.
     

Kerro tästä muillekin!