Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Juu, kaksioviset ja avot puuttuvat yleensäkin oikeastaan täysin. Mutta ne tulevat, kai? Toisaalta jostakinsyystä Mustangia ja 600-BMW:täkin tehdään neliovisina. Elämme outoja aikoja?
     
  2. -late-

    -late- Gearhead

    Eikös siinä mihin Dala vaihto invertterin jääny/menny dc-lataus epäkuntoon? Selitti videolla ettei asiakas halunnu sitä korjattavan.

    En tunne sitä mallia niin en ota kantaa onko se toisesta mallista otettu osa kenties aiheuttaja sille toiselle oireelle.

    Joku ketä kiinnostaa kertokoon oliko dc-lataus rikki jo sillon ko ac ei pelannu? Vai siirtykö ac oire dc:hen.
     
    Muokattu: 26.4.2022
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Olen seurannut tätä keskustelua nyt tovin. Täytyy sanoa, että on mielenkiintoista seurattavaa ja tämähän jakaa porukan melkein kuin GM vs. Mopar. Jatkakaa ihmeessä kokemuksien jakamista, koska aihe jotenkin houkuttelee. Itsellä työmatka alle 30 km ja voisin työpaikan pihassa ladata autoa. Ainakin toistaiseksi. Voisin ihan hyvin ajaa sähköllä, mutta hinnat karkaavat. Muutenkin polttoainekulut on näillä ajoilla kuitenkin varsin kohtuulliset. Tulee niin vähän ajeltua hutua. Tylsä ihminen kun olen.

    Kuulun myös tähän loppukäyttäjä kastiin. Jos minun autoon tulee useamman tonnin vika, niin todennäköisesti ajan sen paaliin tai jätän hautumaan parempia päiviä. Pitää ajatella siten ettei konkurssi ei iske, vaikka mikä päivä tahansa käännän kotteroni puun ympärille. Autoilun kulut voi mitata suoraan pumpulla ja ad-varaosa expertin tiskillä. Arvon alenemaa kun ei enää ole. Joo voi pitää kaskoa ja kaikkea. Juuri 4kk vakuutusyhtiön kanssa tapelleena, ei kiitos. Nyt tosin jatkan bauhausin kanssa tappelua eri aiheesta. Voin suositella Bauhausista ostoa suunnittelevalle varaamaan 18kk toimitusaikaa, sillä se on kuluttajariitalautakunnan toimitusaika.

    Mitä tulee nyky polttomoottoriautoihin? En tiedä miten sellaisen uskaltaisi koskaan ostaa. Ostetaan sähkö jos niiden hinnat koskaan laskevat omaan budjettiin sopivaksi? Niinkin yksinkertaisesta mekaanisesta vempeleestä kuin polttomoottori on osattu tehdä äärimmäisen vaikeaa. Ensinnäkin ne hengittävät pakokaasua enemmän kuin ehtaa ilmaa. Sitten niiden pakoputkeen pitää laittaa tiukempi suodatin kuin mitä edes ilmansuodatin on. Tämän jälkeen vielä pitäisi muistaa tankata kusta myös välillä. Ja kaikkea tätä pitää ohjata ja valvoa kaiken maailman antureilla, mitä riittää jos jonkin moista. Jätän väliin. Vai pystynkö enää kohta?

    Suomellehan sinänsä sähköön siirtyminen on erittäin positiivista. Ei me täällä mitään öljyä tuoteta ja taitaa loput polttoaineet olla niin marginaalissa ettei kannata edes mainita. Mielenkiinnolla odotan mihin maailma kääntyilee ja mistä autoilijoiden vero eurot aletaan kuppaamaan. On sanomattakin selvä, että polttoaineen verotus on ollut suomelle varsin hyvä tulon lähde. Mitä tilalle? Nyt tuetaan sellaisen auton ostamista mikä vähentää valtion verotuloja. Ei kuulosta olevan kovin kestävällä pohjalla. Vastahan autoilijat ohjattiin bensasta dieseliin koska niiden päästöt pienemmät ja siksi vero edullisempi. Ja nyt diesel on kaiken pahan alku ja juuri. Sietääkin olla... Miten sähköautojen tarina jatkuu? 5v? 10v? 25v?
     
    isalmela ja Swinger tykkäävät tästä.
  4. Rihma

    Rihma 2nd gear Bannattu

    Tästä huokuu niin vahvasti se, että sulla ei kyllä minkäänlaista kokemusta varmasti ole, olet vain keskivertoakin kehnompi jänkkääjä. Toi loppu oli surkuhupaisuudessaan ihan huikea. ”Valtio tukee sähköautojen ostamista kun ne on niin kalliita” Ihan kun täällä tuoksahtaisi paksu paska
     
    Solvent tykkää tästä.
  5. Swinger

    Swinger Gearhead

    miksi se ottaa sähköauto kavereilla niin koville jos joku on erimieltä?
    Se on kanssa mielenkiintoista että jos sähkiksessä on jotain vikaa että sitä pitää korjata se maksais vaikka 5000€ ni aina se autoilia on vitun tyhmä ku joku dale ois korjannut satasella..

    Toinen mielenkiintoinen juttu on että joku lataa autoaa xlataus paikassa ja kertoo että lataus maksoi rahaa suunnilleen saman verran ku polttoaine ni uskoisitteko että taas kerran se ihminen oli vitun tyhmä ku eikö se tajunnut että olisi ladannut 12 appia puhelimeen ni ois saanut sähköt ilmaiseksi.

    No Pertti & Pirkko on varmaan vitun tyhmiä mutta he edustavat kuitenkin ehkä suurinta osaa perus ihmisitä ja autoilioista ketkä ei tiedä kaikki latauksen hienouksia tai tunne Dalee
    Kuka korjais sen 20k€ vian muutamalla satasella.
     
  6. Rihma

    Rihma 2nd gear Bannattu

    Kato parinvaihtajakin heräsi, sulle samat sanat, aivan höperöitä juttuja. Sähköautoilijoissa, ja niistä kiinnostuneissa on se ero ainakin, että ei tungeta joka polttomoottori-topikkiin jankkaamaan miten paskoja ne kaikin tavoin on, niinkuin täällä tuntuu olevan suurimmilla urpoilla tapana. Jos niin kelvottomia, ja vastenmielisiä laitteita, niin miksi ihmeessä lukea näitä, puhumattakaan miksi pitää kommentoida?(kumminkaimalla on ja sitä sun tätä, huoh) Mut tää on loputon suo jankata, tulevaisuus näyttää, ja ajat muuttuu vaikka kuinka itket sinäkin täällä.
     
  7. Swinger

    Swinger Gearhead

    no johan ottaa koville eikös tää aihe alue ole sähköauto uskovaisuus?

    Pyydän anteeksi Oi Rihma Jumala ja seuraajat
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Ei kait kukaan täällä oo hernettä vetäny nenää jos erimieltä on ollut? Mielenkiintoista pikemminkin se, että täysin vailla kokemusta kerrotaan sähköautoilun "hankaluuksista ja ongelmista" ehdottomana totuutena.

    Eikä myöskään nyt tarvi ihan läskiks heittää, että tarviis 12 äppiä ladata ilmasten sähköjen perässä. Sama se ainakin mulle kuka mistäkin mitä maksaa ja niin uskon, että on muillekin. Sama asia niiden huoltojen kanssa. Vikoja tulee kaikkiin autoihin, se on selvä

    Missä muuten maksais sähkö saman verran kuin polttikset? Tai edes suunnilleen... En keksi vielä ainuttakaan paikkaa.
     
    Rihma tykkää tästä.
  9. mcmies

    mcmies Gearhead

    Tässä (ja muutamassa muussakin kommentissa) tulee silleen todistetuksi tämä uskovaisuusteesi todeksi.

    Argumentti 1: Kun ei esitä pelkästään positiivisia kommentteja sähköautoista, ei niistä varmasti voi olla minkäänlaista kokemusta.

    Uskossaan luja voi näin väittää - tietämättä kuitenkaan yhtään mitään minun kokemuksestani sähköajoneuvoista.

    Argumentti 2: Sähkötekniikka on yksinkertaista ja halpaa korjata.

    Kuitenkin sähkökäkättimien autoverottomat ja hankintatuetut hinnat ovat tyypillisesti korkeampia kuin samantasoisten polttiskäkättimien verolliset ja tuettomat hinnat - tai ainakaan ne eivät ole halvempia. Eivätkä ne sähkisten isompien remonttien hinnatkaan varsinaisesti polttisten vastaavia häpeä.

    Minusta tässä argumentissa on ristiriita todellisuuden kanssa. Mutta jos on uskossaan riittävän vahva, niin ristiriidan voi ilmeisesti kuitata ilmoittamalla vastaväitteiden olevan huikean surkuhupaisia ja paksun paskan hajuisia.

    Sähköautot ovat monin puolin tosi jees vekottimia - niille kenen käyttötarpeisiin ne soveltuvat. Mutta tämä keskustelu aiheesta on kummallisen fundamentalistista - tälläkin palstalla. Minkä tahansa kriittisen äänenpainon seurauksena sähköautoilijat singahtavat joukolla kivittämään kriitikon. Ihan kuin olisi vahingossa eksynyt sähköautot.fi foorumille.

    Tulee mieleen kysymys, että mahtavatko fundamentalistit itse hahmottaa, millaisen vaikutelman tällainen keskustelu saa aikaan?

    Nimimerkillä "keskivertoakin kehnompi jänkkääjä":D
     
    Peeaa ja Swinger tykkäävät tästä.
  10. Mäkin haluun sähköauton, jos

    - sillä voi hinata avo tai umpitrailereita joka kelillä
    - jos aina kuormasta riippumatta toimintasäde on 800km
    - ei tarvi etsiä latauspaikkaa eikä vedellä johtoja pitkin pihoja 100v vanhassa pihamarkissani
    - latauksen voi suorittaa samoin kuin tankkaamisen 5minuutissa siellä missä sen haluaa tehdä helposti ja vavattomasti
    - jos hintataso on minulle mahdollinen eli 10 000 - 20 000e

    muuten nämä uskovaisuuden vannojat voivat ihan mennä tuonne maantienlaitaan tai torille hehkuttamaan onnellisuuttaan.

    Koittakaa nyt hyvät sähköautouskovaiset ja muut uus herännäiset ymmärtää että ette pärjäisi viikkoa tai kuukauttaa sähköjeejee -autoillanne näissä jutuissa mitä me normaalit bundet ja muut landet joudutaan tekemään autojemme kanssa päivittäin. Tavaraa kuskataan, kuljetaan haja-asutusalueella, käyttö autolle on aika moninaista. Minä olen valmis siirtymään sähköautoon, kun em. riteerit täyttyy pääosiltaan. Tai sitten joudun köyhänä palkkaamaan jonkun kovemman ja kalliimman sähköauton omistavan tiätsämiehen tekemään nuo em. jutut puolestani kun sähkökinnerillä ajan vain ne helpot ajot kauppoihin, asiakastapaamisiin....

    Aulis
     
    ak72 tykkää tästä.
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Siis EV tulee syrjäyttämään polttomoottorit osaksi. Varsinkin tehokkaissa autoissa ja nopeasti. Tesla Plaid on jo hyvä esimerkki. Kunhan Dodge saa omansa ulos, tullaan varmaan näkemään jotain 8sekunnin 1/4 aikoja vakioilta yms. Ja kunhan Sähkösota syttyy kunnolla, niin polttomoottoreiden Hellcat, Demon yms lastenleikkiä.
    Työkone- ja rahtikäytössä, siihen menee pitkäaika.
     
    Isamu, tsipi ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kuka jänkkää kuka ei.
    Ketä ylipäätään toisten mielipide ja mielikuva omasta itsestä kiinnostaa, ja ketä ei.

    Ketjun aloitus on mielestäni hieman leimaava ja alkoi itse asiassa siitä kun mekäläistä
    alettiin leimaamaan ja kirjoituksia ohjaamaan mikä tällä forkalla on sallittua ja mikä ei. Koska mun toimia ei ”erilaisten maallikkokehottajien ja -ohjaajien” mielipiteet ole koskaan erityisemmin ohjanneet, niin kehotin tämän ketjun aloittajaa ja muita ideologiasta kirjoittelevia jatkamaan tarinointiaan toisaalla tuolta mun Leafiketjua sotkemasta:

    Tämä ketjuhan alkoi sitten lopulta näin:

    ”Sähköautouskovaisuus

    Tänne saa tulla selittämään uskoansa ne aivopestyt käyttäjät, sekä järkevämmätkin.”

    Jos lähtökohta otsikossa on tuo, niin ei keskustelusta kannatta kauhean yleistä harmoniaa hivelevää odottaa. Sanat uskonoto ja aivopestyt, järkevämmät… siis ketkä on aivopesty ja ketkä ovat järkevämmät?

    Kyllähän mä tavallaan ymmärrän sen että jos tykkää hakea kollektiivista apua omaan käyttövoima-ahdistukseen muuttuvassa maailmassa ja rinkirunkata esim. poliittisista kuvioista näiden sähkisten ympärillä, olla mustavalkoinen ja lisäksi hakea tukea omalle kriittiselle ajatukselle tästä käyttövoimasta, niin mukavaltahan se tuntuu jos saa ympärilleen tukea ja myötäeläjiä.

    Mutta ei siitä loukkantua kannata, saatikka alkaa toisia uskovaisiksi leimaamaan jos joku joskus sitten esittää toisenlaisen lähestymiskulman asiaan, tai kertoo että kaikki sähköautoilussa ei maksa miljoonaa, ole ylitsepääsemättömän hankalaa, saatikka sen ettei taustalla ain olekaan mitään poliittisia idelologioita tai uskontoa jonkin tietyn käyttövoiman ylivertaisuudesta toiseen nähden.
    Ton letun tuosta uskonnosta voi kääntää ihan sujuvasti toisinpäinkin. Vai onko pelkästään polttiksilla ajavat uskonnollisesta leimaamisesta vapaita, ja elämän pyöriminen polttoainetta käyttövoimana käyttävän kulkupelin omistaminen immuniteetti uskonolliselle saatikka muullekaan leimaamiselle.
    Kuitenkin tietynlainen kiihko tässä ”ei sähköauto” -asiassa paistaa, jos uskonnolliselle ruotimiselle pitää perustaa esim. yksi tämän forkan aktiivisismmista ketjuista ja poikkisana siinä aiheuttaa papukaijamaisen toistamisen sähköautouskonnosta.

    No elämä jatkuu ja vielä ei ole allekirjoittaneen tunnareita kuitenkaan lukkoon lyöty tuosta joidenkin mielestä hyvinkin kerettiläisestä sähköautoketjusta ja lahkolaiseksi leimaamisesta täällä oikeamielisten forkalla. Toki sen saa tehdä jos siltä tuntuu. Ei se mun tekemisiä muuta, saatikka maailmaa kaada, kun mun maailma on tasapainossa.
     
    Seevu, viikinki75, isalmela ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Katoppa piruuttain liikenteessä, kuinka paljon siellä on oikeasti vaikka 15-vuotta vanhoja perusautoja, niitä on oikeasti vähemmän kuin uskoiskaan. Tietyt automallit on jo nyt kadonneet aika tehokkaasti.

    Ei nykyaikaista autoa tehdä sellaiseksi, että sen voi ajaa ihan loppuun kuin corollan kasarilta.
     
    Rihma tykkää tästä.
  14. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ja vaikka niitä on rekisterissä, niillä taidetaan ajaa keskimäärin melko vähän. Asiasta olen joskus nähnyt tilastonkin. Jos jakaa autokannan keski-iän eri ikäisten autojen keskimäärisillä kilometrisuoritteella, nuo vanhemmat autot on melko pieni vähemmistö. Tuoreilla autoilla ajetaan keskimäärin enemmän, sitten ne siirtyy vähemmän autoa käyttävien käyttöön, noin keskimäärin.

    Edit: Tilastokeskuksen taannoisesta tilastosta yksityiskäytössä olevista henkilöautoista kootusta tilastosta näkyy hyvin miten keskimäärin ajettu ajosuorite laskee auton iän myötä.
    https://vayla.fi/documents/25230764...2018.pdf/4079997f-549e-4f99-b2cd-e697681a371c
     
    Muokattu: 27.4.2022
  15. Catiska

    Catiska Gearhead

    Meinaatko Aulis että meitä hetkauttaa minkälaisen auton sinä hankit tai minkälaisella ajat? Oikeastaan se ei voisi vähempää kiinnostaa, se on aivan sinun oma asiasi.

    Mutta sitä en ymmärrä, miksi sinulle on niin ylitsepääsemätön paikka toisten autovalinnat? Näyttäisi siltä että jos jokainen ei valitse autoaan kuten sinä, joutaa mennä seisomaan maantienlaitaa tai torille.
    Taidat olla aika ahdasmielinen heppu. Tai sitten sähköautojen vastustamisesta on tullut sinulle uskonto, jostain minulle tuntemattomasta syystä. Mutta jos haluat päästä asiasta yli, suosittelen uskontojen uhrit tukipalvelua. Löydät ne netistä, kokeile vaikka google hakua.
     
    Kruunusaari, Lowry, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. 3964

    3964 3rd gear

    Näinhän se on,yleensä vähän ajavilla on vähemmän kiinni siinä kulkupelissä,meilläkin on 4 autoa ja yhteensä niihin tulee n.15tkm/v joten ei uudehkolla autolla käyttövoimasta riippumatta saa rahallisesti järkeväksi noilla km määrillä.

    Sinällään tykkäisin sähkiksen ominaisuuksista ns.käyttiksessä,mutta se hankintahinta on se ongelma ja ainakaan toistaiseksi en uskalla ostaa niin vanhaa mihin budjetti riittäisi.

    Iso osa noiden uudempien polttiksien ongelmista johtuu saastelaitteista ja elektroniikasta+tietysti jakopäät.

    Sähkiksistä veikkaan vanhemmiten sen elektroniikan tilttaavan,mitenhän nuo akut ikääntyy,sen aikanäyttää.
     
    Seevu ja tsipi tykkäävät tästä.
  17. mcmies

    mcmies Gearhead

    Sen uskovaisuusleiman lyövät otsaansa sähköautoilijat ihan itse.

    Minun argumenttini on, että sähköautoissa on tällä hetkellä taloudellisia riskejä, jotka on viisasta ottaa hankintapäätöksessään huomioon. Nämä riskit liittyvät arvonalenemaan ja korjauskustannuksiin (mukaan lukien korjaamiseen käytetty aika), jossain määrin myös energian hintaan ja saatavuuteen.

    Minun argumenttini on, että sähköautot, sähkötekniikka ja sen korjaaminen ovat kalliita. Energia sen sijaan on halpaa verrattuna fossiilisiin, mutta kokonaiskustannuksissa energia on vain yksi muuttuja.

    Minun argumenttini on myös se, että sähkötekniikka voi olla vaarallista, koska käyttöjännitteet ovat hengenvaarallisen korkeita. On näin ollen ainakin mahdollisesti vaarallinen kehityskulku, jos jatkossa kuka tahansa Pärnänen korjaa sähköautoja kossupalkalla. Tästä(kin) on duunin puolelta ihan konkreettista näyttöä.

    Näitä argumentteja saa ja pitääkin haastaa. Mutta kun välittömästi paikalle säntää joukko sähköautoilijoita vetoamaan siihen, että Pärnänen tekee muualla 20 k€ maksavan remontin sillä kossupullolla, tai siihen että Corvettekin kulkee kohta sähköllä, tai siihen että bensakone on monimutkaisempi vehjes, tai mihin tahansa väitteeseen, joka joko ei pidä paikkaansa tai ei liity asiaan mitenkään, niin haaste menee ohi maalinsa. Sen sijaan herää kysymys, minkä takia kauhea älämölö, jos esittää sähköautoilua kohtaan kriittisiä näkökulmia?

    Tällä tavalla sen uskovaisvaikutelman saa aikaan.

    ---

    Totta, uskovaisuuslätyn voi kääntää toisinpäinkin. Mutta ainakaan minä en ole väittänytkään ajavani V8:lla siksi, että se olisi halpaa, ympäristöystävällistä tai ylipäätään mitenkään järkevää. Teen sitä siksi, että diggaan siitä. Minusta tämä ei ole uskovaisuutta, vaan yksinkertaisesti sitä, että tekee mistä diggaa. Jos joku ajaa samasta syystä sähköautolla, se on tietenkin kaikin puolin jees.
     
    Seevu, viikinki75, Peeaa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Catiska

    Catiska Gearhead

    En lainannut kokonaan, se alkuosa on jo käsitelty aika moneen kertaan täällä.

    Mutta, minä diggaan molemmista. Minulla on pari V8 autoa tuolta autoilun alkupuoliskolta, pari V2 moottorista ja sähköauto. Kaikista diggaan omalla tavallani. Rodissa on oma fiiliksensä, ainakin rakentamisessa. -51 lava-auto, no siinä on se sen ajan fiilis ja sillä tuleekin ajettua näin sulan maan aikaan monenlaisia ajoja. V2 koneiset, niihin pyöriin vain kuuluu juuri sellainen moottori, sähköisenä ne ei houkuta minua.
    Käyttiksessä diggaan sähköä, paluuta polttomoottoriin ei ole. Syitä asiaa on monia, raha, vaivattomuus ja fiilis.
     
    Seevu, mcmies ja Lowry tykkäävät tästä.
  19. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Vastaan ainoastaan koska lainasit.

    Sähköautouskovaisuus on asenteeseensa jumahtaneiden polttiskuskien keksimä pilkka siitä et pääse yli eikä ympäri. Lopen kulunut läppä joka tulee aina kuviin mukaan kun argumenteissa alkaa jäämään alakynteen. Näinhän tuossa kävi nytkin.
    Ei terveellä itsetunnolla olevan, kestävillä perusteluilla ja omasta touhuistaan varman tarvi toisia nimitellä saatikka valintojaan selitellä.
    Sä linkkasit uutisen ja mä kerroin että tuo korjattiin oikean ammattimiehen toimesta 700€lla Vaasassa ja siinä se. Kovasti se nyt kuitenkin tuntuu harmittavan kun ekana ei tullutkaan paria sivua sitä perinteistä iltapäivälehtien tyyppistä hekotusta ja irvailua.
    Ei tuu, koska pääosa tännekin kirjoittelevista ei tartu klikkiotsikoihin ja lähde niiden perusteella irvailemaan. Kaikki kun ei elä toisten epäonnesta.

    Mutta mua ei kiinnosta kenenkään argumentit sähköautoilun puolesta tai vastaan. Se on mun oma asia kuten sunkin oma ja se siitä. Sen verran argumenttiisi tartun että ei tällä forkalla kukaan sähköautoileva ole kyllä käyttövoimavalintojaan ympäristöasioilla perustellut. Se on ollut kyllä teillä polttikuskeilla ennemmän kuin jokaviikkoista Kongon kaivoksineen sun muineen.

    Mutta tuskaisaa tuntuu olevan elo kun joutuu valintojensa kanssa aamuisin heräämään ja huomaamaan että taas päättäjät poraa kalikalla kakkoseen kaiken maailman sähköautotukiaisten ja muiden etujen myötä. Se on sulla itselläkin pyöriny puheissa viime aikoina kun senkin kerran esille otit.

    V8 menee meikäläisellä sinne ekokoneiden pienkoneosastoon, et en lähtis sillä kehuskelemaan.
     
    Muokattu: 27.4.2022
    Seevu, teippi-mikko, Stang_81 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. -late-

    -late- Gearhead

    Tuossa tuo korjausvideo. Tehkää kukin arvionne menettelystä ja merkkiorganisaation halusta suorittaa vastaavaa.

    Aiempaan viestiini viitaten, dc-lataus oli epäkunnossa jo aiemmin eikä ilmeisesti aiheutunut nelisen vuotta uudemmasta, kooltaan, liitoksiltaan ja versioltaan erilaisesta varaosasta.

    Tuli mieleen tapaus kun kaveri osti pensapemarin joka sitten 15-20km maantieajon jäljiltä sytytti öljynpainevalon. Vähemmällä ja hitaammalla ei ajolla ei sytyttänyt. Auto palautui myyjälle ja on varmaan kohta myyty uudestaan paksummilla öljyillä. Onkohan Pösö jo kaupan?
     
    Swinger tykkää tästä.
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!