Saksinostin Stenhöj Marshal 30 huolto-ohjeet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja f34, 17.1.2017.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Löytyisikö mistään ko laitteeseen huolto-ohjetta.
    Tai osaako joku neuvoa mistä säädetään nostosiltojen yhtäaikainen nousu.
    Toinen ramppi hiukan jätättää, toki nostin tekee korjaus liikkeen n. metrin korkeudessa.
    Alle metrin korkeudessa jää rampit sen verran eri korkeuteen, että ne ei suostu laskeutumaan mekaanisen lukituksen varaan.
    Otan kiitollisena kaikki vinkit vastaan...

    [​IMG]
     
    Muokattu: 17.1.2017
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Olen pitänyt pienen saksien välisen eron nostossa ja laskussa ennemminkin ominaisuutena, kuin vikana. Mulla tehny aina vastaavaa enemmän tai vähemmän. Joskus voi käydä niin, että kun laskee mekaaniseen lukitukseen ja jää sakset eritasoon. Sitten kun yrittää taas käyttää, niin ei tapahdu mitään, menee liiasta eritasosta vikamoodiin.
    Sen saa kuitattua kun painaa kaikkia kolmea nappia yhtäaikaa. Huimaavia kallisteluja välillä tapahtuu, mutta vielä on onneksi korjannu asennon:confused:. Mulla on lontoonkielinen jonkinlainen opus nostimeen.
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Ok. Se on lähinnä ärsyttävää kun joutuu renklaamaan eestaas, että saa samaan tasoon.
    Olisko sulla mahdollista laittaa vaikka sähköpostiin opus?
    hannuseppanen112@gmail.com
     
  4. turbo 245

    turbo 245 Gearhead

    Meillä samaa ongelmaa ja nostin vikatilassa, ei kuittaannu kaikkia kolmea nappia painamalla. Vikakoodit F2 ja F3, mitähän nuo tarkoittaa?
    Voisitko Morbidelli laittaa kopion opuksesta tännekin?
    jari.kilkki@hotmail.com
     
  5. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Valitettavasti se mun opus on vaan jonkunsortin asennusohje ja sähkökaavio. Vikatiloista siinä ei kerrota eikä paljon muutakaan. Lienekkö nimim.f34 saanut jo sakset ojennukseen?
     
  6. turbo 245

    turbo 245 Gearhead

    Sähkökaaviokin auttaisi paljon.
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    En ole saanut ojennukseen.
    Mullakin jäi auto ylös ja näyttää F2 ja F3 taulussa kun painaa nappeja. Aikaisemmin laskeutui, kun painoi kahta tai kolmea nappia yhtäaikaa. Mutta nyt joutui laskemaan hätälaskulla.
    En ole ehtinyt tutkia vielä tarkemmin.
    Laitoin emailia.
     
    Muokattu: 3.3.2017
  8. turbo 245

    turbo 245 Gearhead

    Piirilevyllä on mikrokytkin, jota painamalla samaan aikaan kun painaa ylös tai alas, saa ajettua ylös ja alas. Tällöin tuo tasaus ei toimi mutta saa ainakin auton alas nosturilta.
    Kiitokset käyttöohjeista f34 ja joku toinenkin jonka nimimerkkiä en tiedä.
    Tutkitaan asiaa ja katsotaan saadaanko kuntoon, vai joutuuko ohittamaan tuon elektroniikan ja tekemään uuden yksinkertaisemman ohjauksen.
     
  9. f34

    f34 Double Gearhead

    Hyvä, että oli apua. Mikä mikrokytkin on kyseessä?
     
  10. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Kannattaa yrittää laittaa kuntoon ilman omia viritelmiä. Vaikka itte pärjäisikin nosturin kanssa, niin vahinko voi sattua muille. Alkujaan on turvasysteemejä häiriöiden varalle ja ne kantsii pitää kunnossa. Onhan niitä huolto/katsastus tyyppejä, niin ainakin saa kuntoon, mutta joutuu maksamaan ihan listahinnan. Mä tuuttasin suttuista kuvapostia, lienekkö tullu perille.
     
  11. turbo 245

    turbo 245 Gearhead

    Tuli perille, kiitokset. Tuttu sähkömies lupasi yrittää selvitellä. Tottakai yritetään ensin saada toimimaan kuten pitääkin.
    Onneksi on ns. autotallikäytössä ja vain omassa käytössä, niin voi tarvittaessa muokatakin.
     
  12. vwg4

    vwg4 1st gear

  13. f34

    f34 Double Gearhead

  14. vwg4

    vwg4 1st gear

    ko nostimeen pitäs uusata hydeletkut. sattusko jollain olemaan liittimien kierteet ja koot tiedossa?

    Toki mallin mukaan saa uudet paikallisesta hydeliikkeestä
     
  15. turbo 245

    turbo 245 Gearhead

    Nostimesta taisi pumppu hajota, ei kellään sattuisi olemaan käytettyä ehjää olemaan tallessa?
     
  16. Arsi

    Arsi 1st gear

    Ootkos Arilta kysynyt olisko jäänyt mitään nurkkiin?
    Arialhuolto.fi

    Onko muuten suositella jotain saksinosturi merkkiä / mallia?
    Onko joku ostanut juuri jonkun hyvän mitä voi suositella?
    Olisi aika hankkia mutta kun netti on väärällään saman näköisiä kapistuksia.
    Eli etsin sellaista millä nyt harrasteautoa nostelee silloin tällöin, ei päivittäin.
    1m nosto riittää kun tulee katto vastaan..
    Mitään käytettyä mutapalloo en ajatellut naarailla vaan hinta / laatusuhde kohdallaan olevaa uutta.
    Yks mikä ehkä näyttäisi järkevältä olisi tuo Hokkaido Tools TDY-P3010 3000kg.
    https://rehakkagroup.com/tuote/halpa-matalanostin-3000kg/

    Ainakin kuvauksen ajaksi on jaksanut nostaa tuon W123 meisselin ilmaan..onko tästä kellään kokemusta?
     
  17. Meteorgrazy

    Meteorgrazy 3rd gear

    Yks mikä ehkä näyttäisi järkevältä olisi tuo Hokkaido Tools TDY-P3010 3000kg.
    https://rehakkagroup.com/tuote/halpa-matalanostin-3000kg/

    Ainakin kuvauksen ajaksi on jaksanut nostaa tuon W123 meisselin ilmaan..onko tästä kellään kokemusta?
    [/QUOTE]

    Mulla on ollu tollanen vähän toista vuotta ja hyvin toimii, nytkin siinä on 1.5 tonnia painava farmari . Ei notku eikä natise , ainoo mikä oli mielestäni vähän ”lapsellisesti” toteuttu on toi hydeletkujen ulostuonti rungosta ohjausyksikköön .
    Valintaan vaikutti erityisesti toi leveys ja se että siirtosarja oli vakiona.
     
  18. Arsi

    Arsi 1st gear

    Kiitokset infosta!
    Tämä on just parasta kun saa käyttökokemuksia eikä mitään Esson baarin tiedotteita.
    Juu noita letkuja tuossa videolla katselinkin että täytyy jotenkin kikkailla niiden kanssa jos tähän päädyn..
    Tuo 780mm ramppien väli on myös hieman leveempi kuin monella muulla merkillä.
    Josko siellä välissä nyt jotain laatikon öljynvaihtoa mahtuisi tekemään..
     

Kerro tästä muillekin!