FHRA Street Mayhem / SM1 28-29.5.2022

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Miksu.1g, 29.5.2022.

  1. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Mika.V, Herje ja pe-le tykkäävät tästä.
  2. tmu

    tmu 2nd gear

    Mika.V, JYR, SS-454 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hyviä kuvia molemmilta:cool:
     
  4. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    Olin paikalla. Korviin kantautui suomalaisen drag racen kuolon korinaa.
     
  5. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Avaappa hiukan?
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Ainahan ensimmäisessä kisassa on ollut vähänlaisesti osallistujia. Vai puuttuivatko katsojatkin kokonaan? Eiköhän Motoparkissa kahden viikon päästä ole jo railakkaampi meininki.
     
  7. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    Mikäli noihin puitteisiin saapuu paikalle kourallinen kilpailijoita ja hyppysellinen katsojia kerta toisensa jälkeen, niin mistään nosteessa olevasta lajista ei lienee voida puhua. Lisäksi Kauhava tuntuu olevan sääherkkä, niin se mattimeikäläinen ei saavu paikalle toista kertaa. Eteenkään kun lauantain lippu ei käynyt sunnuntaina.
     
  8. homer

    homer Double Gearhead

    No ei tuonne motoparkiinkaan näytä mitään suurta tunkua olevan jos ilmoittautumisaika päättyy tänään.
     
  9. supo

    supo Double Gearhead

    2 teamia testipäivään ja 78 teamia kisaan virallisella listalla tällä hetkellä.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Se on vähän.
    Toki meiltkin puuttuu kaks autoo listasta jotka tulee, et siis ainakin 80.
    Ja testin määrässä näkyvät vain testaajat jotka eivät osallistu kilpailuun.

    Mikä sit lie syynä? Ei vaan huvita vai mikä? Yks tekijä mikä voi vaikuttaa on se et osasaatavuus on ollut sietämättömän kehno, asioita on varmasti paljon myöhässä sen takia.

    Yks asia muuten mitä ei oo vissiin kauheesti mainostettu on et tiettyjen turvavarusteiden päivämääräbongauksista on kansallisesti luovuttu 7.5 sek ja hitammissa vehkeissä. Et siinä jälleen yks asia nitä ei tarvi "pelätä", onks vyöt, ikkunaverkko tai kalsarit vanhat.
     
  11. homer

    homer Double Gearhead


    Vähän on listalla porukkaa jos vertaa vaikka viime kesäkuun kisaan. Toivottavasti tulee vielä lisää että kisa ajetaan. Muuten joutuu raatamaan lauantai päivän mökillä...

    Tuo osien saaminen on varmasti ongelma koska esim. metallintyöstökoneiden osien toimitusajat ovat myös koronan tähden pidentyneet.
     
  12. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Yks tekijä joka vaikuttaa innokkuuteen voi olla myös polttoaineiden hinnat,dösä joka vie 30 L satasella niin lähes egen korotus naftan hintaan tuntuu kyllä köyhän blombuukissa.
     
    Seevu, rallikuski, MarcoK ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mitä? Ei o tullu julkisilla liikuttuu vähään aikaan ni ei oo tietoo lippujen hintakehityksestä.
     
    three hundred tykkää tästä.
  14. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Totta. Ennen reilu 1e/ltr nyt 2e/ltr. Tuplat jo pelkkään polttoaineeseen.
     
  15. XVD

    XVD Gearhead

    Meinaakko nää että vöistä ei katota enää päivämääriä? Vaikka kyllähän tuo vähän turhauttaa niitä parin kolmen vuojen väliin vaihella, ku jos tulee muutama lähtö ajettua.
    Riittänee että ovat kunnolliset ja kunnossa olevat ja kunnolla kiinni.
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Jep.
    Ite laskeskelin että jos Kauhavalle lähtee ajamaan cuppilaisenakin niin se on jo tonni selällään ennenkuin on ajettu metriäkään:confused:
    Se raha on poissa kaikesta normi elämästä.
     
    Seevu ja supo tykkäävät tästä.
  17. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Turvavöistä kyllä katsellaan.
    SFI 4v. (eli 2v. Päiväystä turpaan)
    FIA 5v.

    SFI=nylon
    FIA =Polyester
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kuten yleensä olen siis ilmeisesti ymmärtänyt väärin. Sääntökirjassa haulla turvavyöt lukemalla en kyllä ole perillä et mitä pitäis ymmärtää. Vaatimustaulukossa lukee 10+ sekunni autolle P/10:5. Ehkä ymmärrys on vajavainen, mutta mitä se tarkoittaa?

    Edellisessä kohdassa SFI-vöistä, alle 7.5 4 vuotta, yli ei?

    Sitä edellinen "Kaikki autot, joissa ei vaadita SFI 16.1/16.5, tai FIA 8853/98 tai FIA 8853-2016, tulee varustaa hyväkuntoisilla 4-piste istuinvöillä. Alkuperäiset kolmipistevyöt sallitaan kaikissa 11.50 s ja hitaammissa alkuperäistyyppisillä istuimilla varustetuissa autoissa, sekä 2007 ja uudemmissa kaikilla alkuperäisillä tehtaan turvavarusteilla varustetuissa 9.50 s ja hitaammissa autoissa" .

    Kuten sanottu myönnän olevani yksinkertainen, mut en mä noissa näe päivämäärävaatimuksia. Junior dragstereiden ryhmäsäännössä oli 5v. Ehken vain lukenut riittävän tarkasti?
     
  19. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Joo turvavöiden lisäksi seuraava:

    23.10.5 KULJETTAJAN KIINNITYS
    Pikalukitteinen SFI 16.1/SFI 16.5, tai FIA 8853/98 tai FIA8853-2016 11.49 ja nopeammissa
    umpiautoissa ja 13.49 ja nopeammissa avoautoissa. Vöistä pitää selkeästi ilmetä SFI 16.1/16.5
    hyväksyntä FIA 8853/98 tai FIA8853-2016, Hans-yhteensopivuus, sekä
    valmistuspäivämäärä/voimassaoloaika. FIA-vyöt on päivitettävä vähintään viiden vuoden välein
    valmistuspäivästä lukien, jollei valmistaja vaadi lyhyempää päivitysväliä. SFI vöiden päivitysväli on
    4 vuotta tai valmistajan ilmoittama. Junior-luokissa maksimi käyttöaika 5 vuotta ostopäivästä tai
    vyöhön merkattu viimeinen käyttöpäivä. Istuinosan vöiden pitää olla samaa sarjaa hartiavöiden
    kanssa.
    Törmäyksen tai auton katolleen kääntymisen seurauksena auton turvavöistä poistetaan SFI/FIA -
    hyväksyntätarra/lappu katsastusmiehen toimesta. Tällä varmistetaan se, että vyöt uusitaan ennen
    seuraavaa ajoa.
    Vain sellaiset vyöt tai vyölukko käy, joka vapauttaa kaikki vyöt (5 – 7 kpl) kerralla. Jos käsivarsihihnat
    ovat käytössä, tulee varmistaa, että ne eivät pääse takertumaan tai avaamaan vahingossa
    turvavöiden lukitusta. Hartiavöiden tulee kiinnittyä kehikkoon tai rungon poikittaisputkeen ja
    niiden tulee estää kuljettajan liikkuminen ylös-eteen-suunnassa.
    Istuinosan vyöt eivät saa olla alimpiin runkoputkiin kietomalla kiinnitetyt. Mitään vyön osia ei saa
    kiinnittää autoon pulttaamalla turvavyöstä läpi. Tarkista lisäohjeet valmistajalta.
     
  20. XVD

    XVD Gearhead

    Okei eli Mulla kai sitten on tuon perusteella leima voimassa vöitten suhteen ku on sfi ja viimenen käyttöpäivä 2020. oli siinä joku kuukausiki mutta ei muista mikä.. tietysti toukokuu ni ei saa enää heinäkuun wsc kisoissa ajella.... :(
     
    ET1121 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!