FHRA:n No Prep Challenge

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja fury69, 19.1.2022.

  1. dart69

    dart69 Gearhead

    Mahtaisko vaikuttaa osallistujien määrään jos hyväksyttäisiin tutustumis / kertalisenssi... en tiedä. Lisenssin ajo ei vaikeaa ole mutta kaikki ei näe sille tarvetta, riippuu mitä ajaa ja missä.
     
    three hundred tykkää tästä.
  2. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Kyllä on moni tehnyt yhdestä lisenssistä ison MÖRÖN...

    EI todellakaan vaativa suorittaa ja aina helpompaa mitä enemmän todettua pohjalla.

    Joo myönnän että FHRA:n tapahtumissa olemme altavastaajia siinä, koska emme pysty myöntämään omissa tapahtumissa auto puolelle kerta/ tutustumis lisenssiä, pyöräpuolelle kylläkin.
    Minustakin sangen epäreilua ja tässähän vastakkain AKK ja SML. Ja kun esim. WCSC etc. järjestää kisat, meidän kautta voidaankin myöntää tämä ko. lisenssi.

    Mielestäni kun tämä "porkkana" olisi kaikilla mahdollista, kokeilemiskynnys laskisi oleellisesti.

    J-P Lähteenmäki
    FHRA TECH
     
    supo, Akit ja Herje tykkäävät tästä.
  3. pile

    pile Gearhead

    Ei tällä lisenssi asialla kukaan konkurssiin mene. Onhan se valuutuksena jos jotain radalla sattuu.
    Kertalisenssi oli ennen köytössä. Itsekin sillä suhasin aikoinaan.
    AKK on joka tään lisenssin rahastaa ja myöntää kun koe radalla on suoritettu.
    Tuo koe ei ole todellakaan mitään tähtitiedettä vaan ihan perusasioita kiihdytyksen saloista.
    Ethän jätä kisaamista lisenssi vaateiden takia.
     
    jknR ja ET1121 tykkäävät tästä.
  4. fury69

    fury69 Gearhead

    [​IMG]
    27.8.2022 V8-Magazine & Gti-Magazine kiihdytyspäivä, Vesivehmaan lentokenttä

    Tapahtumassa ajetaan myös FHRA No Prep Challenge!

    Katulailliset autot ja prätkät voivat testata 1/4-mailin matkalla ja FHRA No Prep Challenge -kuskit ajavat 1/8-matkaa!

    Tule paikan päälle kokeilemaan kuinka oma ajokkisi kiihtyy 1/4-mailin matkalla. Tule viettämään vauhdikasta päivää Vesivehmaan lentokentälle! Tapahtumassa katulailliset ajoneuvot testaavat kiihtyvyyttään 1/4-mailin matkalla. Paikalla FHRA:n ajanotto ja rataryhmä. Tule kokemaan, vaikka koko perheen voimin, kiihdytystapahtuman vauhti ja äänet!

    FHRA:n No Prep Challenge 2022! Tarkoituksena tehdä iso ja räväkkä katusarja. Ajatetaan pääasiassa preppaamattomilla radoilla (ei kumitettu/liimattu). Kilpailumatka 1/8 maili, heads-up. Täysillä päätyyn! Luethan säännöt: https://www.fhra.fi/wp-content/uploads/2021/05/NO-PREP-CHALLENGEsaannot.pdf

    FHRA No Prep Challange -kuljettajilta vaaditaan kilpailijalisenssi.

    Paikka:

    Lahti-Vesivehmaan lentokenttä, Lentotie 105, 17130 Vesivehmaa

    Aika:

    Lauantai 27.8.2022 klo. 10.00-18.00

    Katsastus alkaa klo. 9.00 ja kuljettajakokous n. klo. 9.45

    Ilmoittautuneet: drgaracing.eu

    Kuskit:

    Ennakkoilmoittautuminen kuskeille http://www.dragracing.eu/index.asp

    Kuljettajien tulee luoda profiili palveluun. Kilpailijanumeroksi laitetaan ajoneuvon rekisterinumero.

    Kuljettajia otetaan mukaan tapahtumaan rajattu määrä, että voimme taata kuskeille tarpeeksi monta vetoa päivälle.

    Ennakkoilmoittautumisen yhteydessä maksetaan osallistumismaksu, joka on yhdestä päivästä 50 €+ käsittelymaksu Hinta sisältää kaikki päivän vedot ja katsastusmaksun. Dragracing.eu -palvelussa voi maksaa Paytrailin kautta useimpien suomalaisten pankkien verkkomaksuna tai luottokortilla.

    Otamme ilmoittautumisia vastaan myös paikan päällä, jos tapahtumaan vielä mahtuu vetäjiä. Yhden päivän osallistumismaksu portilla on 50 € + 20 € käsittelymaksu Suosithan ennakkoilmoittautumista, se on edullisempaa ja nopeuttaa kuskien sisäänajoa portilla. Kiitos!

    Pyydämme siis ennakkoilmoittautumisia, jotta voimme taata jouhevampaa ajoa. Jos ilmoittaudut vetämään vasta paikan päällä, emme voi taata, että mahdut mukaan. Olemme rajanneet osallistujien määrää juuri tästä syystä, että kaikki ennakkoonilmoittautuneet varmasti pääsevät vetämään useamman kerran.

    Aluekartta:

    [​IMG]

    V8-Magazine ja Gti-Magazine 6/2022 numerolla ilmainen yleisösisäänpääsy lehteä näyttämällä!
     
    Fuselage tykkää tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt kun kesä on melkein ajettu. Niin mitä mieltä porukka on noista NP autoista?
    Itse vähän, no joo. Kisa-autoja jotka ajaa vähän liukkaammalla radalla.
    Viekö ne aikaa/tilaa katuautoilta. Tuoko ne lisäpiristys ruiskeen. Vai onko koko laji niin kuollut, että ihan sama mitä siellä Kadunmiehen tapahtumissa menee.
    Pidän enemmän noista Drag & Drive autoista, jotka tulee ajamalla (lähelle) tai ovat kadulla tapahtumien ulkopuolella.
    Erot kummiskaan ei ole isoja ET ajoissa.
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Parissa kisassa ollut mis on ollu no preppiä. Se homma vasta tavallaan hakee uomiaan, eikä ole ihan sitä mitä säännöissä luvataan. Tää johtuu siitä et kisoja on käyty myös muualla kuin fyyran järjestämissä tapahtumissa, eikä niiden ajanottolaitteet ja järjestelmä taivu siihen miten pitäis.

    Mun mielestä no prep ei ole haitannut kadunmiehen tapahtumia. Kierros hoituu nopeasti koska kuskit osaavat hommansa ja tekevät sen järjestäytyneesti. Uskoisin että kadunmiehet ovat saaneet tahkota ihan niin paljon kuin heitä huvittaa. Mun mielestä oikein kerrottuna ja markkinotuna selkeä piristysruiske.

    Tän hetkinen kalusto ei juurikaan eroa noista "drag & drive" autoista, osa jopa on niitä paljon selkeämmin kuin monet "drag & drive" autot jotka on leimattu vilpillä ja vilungilla ja näyttäytyvät pari kertaa vuodessa cruisingissa.

    Ero ei oo nopeimmilla kadunmiehen autoilla iso hitaampiin no preppeihin, vaan jopa käänteinen. Joten herää kysymys mikseivät ne ole siellä? No syynkin taidan tietää; no prepissä pitää olla lisenssit ja erilaiset turvavarusteet joita ei kadunmiehiltä vaadita.
     
    fmila, Fuselage ja Araldite73 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!