225 slant vesipumpunlähtö sylinterinkanteen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kippis, 26.6.2022.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    se snadi letku ( alle 10 cm ) joka on vesipumpun ja sylinterinkannen välillä, onko siinä samankokoiset lähdöt ?
    vai kuuluuko siihen joku erikoinen vesiletku , jossa toinen pää olisi paksumpi ?
    saako vaihdettua ilman pumpun irrotusta ?
    en saa selvää millanen on kun turvonnu koko letku ....
     
  2. Make500

    Make500 Gearhead

    Saa vaihdettua ilman pumpun irrotusta 225:ssa. Samankokoinen lähtö pumpussa ja kannessa. Vanha on varmaan helpoin puukotella pois ja uuteen letkuun laittaa jotain silikonia tms. liukastetta niin menee mukavammin paikalle
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    225:ssä taitaa olla 4cm väliä letkukarojen välissä, koska 170:ssä pumppu ja kannen kara käytännössä otti toisiinsa kiinni. Slantin vesipumpun tiivisteet on välillä olleet ”kiven alla”, joten jostakin tosi notkeaa letkua ja yrittämään.
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

    ok, tarvii kesäloman aikana vaihtaa, mut hyvä tietää että ei mitään erikoisletkua tarvii.
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, 225:n taitaa saada vielä vaihdettua pumppua irroittamatta, mut 170:een ei mitään toivoa. Joskus vanhaan (tuohon nyt slant sicknessillä olevaan) 170:een koneeseen sen vaihdoin. Tuohon nykyiseen 225:n ei oo (vielä) tarvinnu.

    Mutta joo, varmaan melko notkeaa letkua kannattanee silti ottaa.
     

Kerro tästä muillekin!