"Täydellinen" moottorin väri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 14.5.2021.

  1. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Kyllä tosta letkuhelvetistä pikkasen parempi tuli:
    [​IMG]
     
    juko7 ja Isamu tykkäävät tästä.
  2. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    se millä amerikan joe oli sen jo kertaalleen [​IMG] maalannut eli hemiorange siitä tuli
     
    Isamu tykkää tästä.
  3. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Onpas söpö laturi! Ja miksi Mr. Poropeukalos on bannattu??
     
  4. 0132

    0132 Gearhead

    Kullititko VHT:lla vai jollain muulla?

    Itse kullitin chevyn pikkulohkon lohkon, kannet ja imusarjan VHT Engine Enamelilla. Venakopat, pakosarjat ja apulaitteet puolestaan suttasin mustiksi.
     
  5. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Ihan motonetin 6,99e metallihohtomaalilla, kokeilumielessä.
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/609429/AT-Color-Metallihohtomaali-kulta-400-ml
    Alle vedin perus ruosteenestopohjamaalin ku oli aika väsähtäneet venakopat.
    Lohkeaa suht helposti jos räikkä kopsahtaa tms, mutta kestäny jo ainaki muutaman kymmentä lämpösykliä ilman värjääntymistä tai muuta.
    En tiedä laittaisinko yhtään kuumempiin osiin kuitenkaan
     
  6. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Mutulla heitän liittyvän keskusteluun "autoilijoiden ja koko suomen alasajo" ketjussa jossa heitteli termejä kuten "homosatuja" sekä "provosointia" yms liittyen oodissa olleeseen episodiin pridetapahtumassa.

    Minä en ilmiantanut, liekö modet katsoneet tämän ylittäneen rajoja. Jos näin niin kohtuu pienestä annettu kickbannia, varoitus olisi varmaan ollut paikallaan.
     
    LehtinenA, Concarne, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    No älä, ilmeisesti täälläkin saa olla vapaasti mitä mieltä haluaa, kunhan on samaa mieltä ylläpidon kanssa… VMP.

    No, sen verran kuollut alkaa olee tämäkin foorumi että aika samantekevää vaikka saisikin bannaukset. Vois siirtyä sinne kellarin puolelle, ellei sinne olisi mennyt kaikki urpot :rotfl:
     
    auburn ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tää on suvaitsevaisuuden tyyssija!

    Meillä urpoilla on hauskempaa.:poff:
     
  9. f34

    f34 Double Gearhead

    Nuo tavalliset spraymaalit ei kestä yhtään bensaroiskeita, jos sattuu joskus kaasari pärskäyttämään.
     
  10. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Niinpä, siks oon aina irrottanu pa-pumpun piuhat ja käyttäny sammuksiin ennen ku oon hollikan suuttimia lähteny vaihtaa. Viel en oo onnistunu läträä bensaa maalipinnalle.
     
    f34 tykkää tästä.
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tämmösten foorumien ylläpitäjillä on jonkinlainen vastuu, joten niiden on ”ihan pakko moderoida”. Tästä OD:sta tuli siedettävämpi, kun alkoivat jonkin verran seuraamaan, mitä kaikkea täällä tapahtuu.

    Vaikka sen luulisi olevan vielä vaikeampaa lentää pihalle kellarista kuin ylivaihteella/lta, niin kyllä sen on muutkin tehneet kuin anopin naapurissa asustellut Jaska. Se olikin kova lähtö. Oli yrittänyt pelastaa elintarvikkeita jäätymiseltä maakellarissa viemällä sinne nestekaasulämmittimen. No se lämmitin oli sammunut ja kellari kaasua puolillaan, kun Jaska sinne päätti mennä. Lähti hätäseen jo oviaukosta, mutta jäi kuitenkin henkiin. Kai se sähkövalon nappulasta sai kipinän.

    Viimeisin tankilliseni bensaa tänään oli 1,68 euroa litra. Kyllä sen kestää.
     
  12. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Itsellä ei ole koskaan ollut minkäänlaisia sietämisongelmia mutta mielellään kuulisin että mitä kaikkea täällä sitten tapahtuu?
     
    -Skeletor- tykkää tästä.
  13. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Alumiini naturell, hopeaa ja tilkka mustaa. Muuta ei tarvita: ~1650cid.

    [​IMG]
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Johan mä sen tuolla aiemmin mainitsin. Punainen Miranol pensselilevityksellä. Perinnemaali perinnemenetelmin. Ovat ehkä tehneet maalille jotakin muutosta, kun kovettui jo viikossa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Kyllä oli vielä -90 luvulla mukavaa kun ei ollut mielensäpahoittajia. Eikä myöskään sellaiset henkilöt, jotka eivät äidinkielenään puhu suomea olleet vielä ohjeistaneet kuinka suomea puhutaan ja mitä sanoja saa käyttää. On tässä ollut opettelemista kun minun aikana koulukirjatkin, satukirjoista puhumattakaan, oli täynnä vääriä sanoja eikä ole opetusministeriöstä ainakaan vielä tullut mitään tiedotetta eikä pahoittelua siitä, että on väärin opetettu. Tästäkään huolimatta kielenkäyttöäni ei aina suvaita jos vahingossa jotain lipsahtaa ja kyllä minä siitä niin mieleni pahoitin...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Ei tämä maailma ole mihinkään muuttunut. Teemat vaihtuu ja sama väki laulaa samoja lauluja samalla sävelellä. Ennen vain teema oli Neukkula ja niin ihqu sosialismin ihme joka pelasti maailman. Toki vassari rauha kalasnikovilla ylläpidettenynä oli sitä parempaa rauhaa. Homman organisoi ja rahoitti Neuvostoliitto.
    Kukahan rahoittaa ja häärii nyt tämän nykyisen humpan takana..;)
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Olen nyt maalaillut lohkoja ja kansia sinisellä"Mirrellä" perinteisellä pensselimenetelmällä.On kuivunut vuorokaudessa ja hyvin peittää.

    Mitä tulee sananvapauteen,niin ilmaisuvapautta on rajoitettu paljon.
    Jouduin duunissa puhutteluun mielipiteistäni koskien hallitsematonta maahanmuuttoa.
    Nyt oli taannoin lakko,ja esimieheni korosti että tulee välittömästi kirjallinen varoitus jos kertoo rikkurille mitä mieltä on hänen toiminnastaan.
    Onneks saa kohta pillua.
     
    Gary Grand, Concarne ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Toisen todistuksen jälkeen olen entistä varmempi, että Tikkurila on muuttanut Miranolin reseptiä. Edelliset moottorimaalaukset ovat ottaneet enemmän aikaa. Mututuntumalla sanoisin, että ”ennen” käytettiin mielummin Sadoluxin kiiltävää autojen maalauksissa, koska se kovettui paremmin. Toki nyt ohentelin maalini tinnerillä, enkä perinteisesti tärpätillä.

    Ja punaisiakin oli valittavissa ainakin 3 erilaista vrt ennen se yksi ainoa ja oikea.

    Mitään maalien kemioista ymmärtämättä sain joskus pitkään tahmean Miranolin rauhoittumaan hiomalla pinnan mataksi ja viimeistelemällä teoksen kirkkaalla spraylakalla. Olisko jälkimmäisessä ollut kovetinta? Tosi luja tuli. On meidän keittiöjakkaran askelmat - slantsixin väreissä.
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuossa Juhannuksena pitä maalata lipputanko ja menin rautakauppaan hakemaan Miranolia ja aikani maalihyllyjä kierreltyäni oli pakko mennä kysymään eräältä myyjältä onko Miranol lopetettu, kun ei löydy ?
    Täti tuli näyttämään että tuossa noin :pinup:...minä siihen että ; Mitä HÄH ? :odeek:
    Purkki oli tyystin muuttunut, olin etsinyt sitä perinteistä valkoista jossa on niitä värillisiä "jokereita" ympärillä ja värin osoittava värillinen kansi.
    Purkki oli aivan erinäköinen ja väri luki hyllyn reunassa...niitä värejäkin vain muutama vaihtoehto enää.
    Pikkupurkkeja ei taida olla enää ollenkaan, en ainakaan nähnyt ? :odeek:
    Otin sen keskikokoisen onko se perinteisesti ollut 0.3L tai jotain, purkki tosin tuntui oudon kevyeltä...ja kotona kun purkin avasi, niin maalia oli vain 1/3 purkin korkeudesta !!!! :odeek::odeek::odeek::odeek:
    No riitti se tangon sutimiseen juuri ja juuri kun vähän ohensi tärpätillä, olisi pitänyt ottaa se litranen purkki...saa nähdä kuinka se pysyy ?

    Mikään ei ole enää entisellään...samaa kuiskasi myyjäkin hyvin hiljaa ääntään alentaen kun tavasi purkin kylkeä, "no tämä on sentään vielä liuotin pohjanen, muut on jo muutettu vesipohjaisiksi..."
     
    Concarne ja Seevu tykkäävät tästä.
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulle tarjottiin kartta, mistä valita väri.
     

Kerro tästä muillekin!