Moottorivaihtoehtoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JouniK, 6.9.2022.

  1. JouniK

    JouniK Gearhead

    Mietin uuteen projektiin moottoria ja laatikkoa. Merkillä ei väliä, V8 tietysti (kai?), järkevä kulutus, tehoakin sen verran että isompi koppa liikahtaa, edullinen. Onko muita vaihtoehtoja kuin LS? Saa olla valmistettu vaikka missä, jos osia löytyy jne. Tähän ketjuun vaikka sellaista rajoittamatonta ajatusten karkailua asiasta :D
     
  2. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Mihin koriin meinasit moottoria ?
     
  3. JouniK

    JouniK Gearhead

    En kerro :D No moparin isompi henkilöauto, mutta periaatteessa sivuseikka.
     
  4. Keme

    Keme Gearhead

  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    LS tai Gen 3 Hemi. Melkein isompi kysymys on, mikä laatikoksi?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Duramax tuli ekana mieleen mutta et varmaan sitä kysynyt:rolleyes:

    Ahdettu 440cid, turboilla tai centrifugaalilla, painetta ja muuta palikkaa sit lompakon mukaan.
     
  7. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Ford 460 ja C6, isolla pakokaasu ahtimella..
     
  8. JouniK

    JouniK Gearhead

    440 ja 460 ei taida mennä siihen järkevä kulutus-kohtaan :D
    Ja jos mietitään ihan budjettiratkaisua.
     
  9. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Mulla tarttu kyytiin Jaguar/Land Rover linjalta 4.2 litrainen mekaanisesti ahdettu, tehtaalta 390-420 heppanen alumiininen kasi, kilsoja alle 80tkm, ja hinta ihan toista luokkaa "lässyjen" kanssa. Toki viripalikkaa ja vaihdelaatikkoa ei löydy joka hyllystä, mutta pitäisi olla aika pienin vaivoin kutiteltuna 500hp tienoille, ja laatikon nyt saa istutettua. Jollain tapaa tommonen "eksoottisuus" kiehtoo itseäni. Englannista löytyy suht järkevin hintoihin, jos tommosta mielii, Jaguar AJ V8 tai land Rover LR V8, tilavuudet 3.2-5.0, ja teho 240-600hp
     
    Roberto, Slant Sickness ja JouniK tykkäävät tästä.
  10. JouniK

    JouniK Gearhead

    Miten tuossa hoituu moottorinohjaus? Nopeasti selattuna hinta Ebayssä 5-6000 alkaen noissa ahdetuissa. Tuollainen "eksoottinen" olis tavallaan hauska, varmaan elektroniikan kanssa saa näprätä.
     
  11. LL8 (Vortec 4200)...;)
     
  12. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Mulle tulossa ohjaus megalla, ja onhan siinä toki näprättävää. Meinasin käyttää anturoinnit ja toimilaitteet sellaisenaan, niin mm. sähköinen kaasuläppä tuo oman jumppansa. Tuonkin voisi halutessaa korvata vaijerivetoisella, mutta taidan painia ihan haasteen vuoksi alkuperäisellä kokoonpanolla. Sinällään eihän tuossa mitään kummallista ole, anturointia on valmiiksi enemmän kuin tarpeeksi, bensan, kipinän ja kaasuläpän ohjaus kuntoon ja baanalle :D.
    Osui tuon oman moottorin myynti-ilmoitus sattumalta torista eteen kokolailla vuosi takaperin, enkä tiennyt tarvitsevani kyseistä moottoria, tai ylimääräistä moottoria yleensäkään, ennenkuin näin ilmoituksen. Saa nähdä koska sitä sovittelen johonkin, ja mikä se johonkin on, mutta ompahan nyt tuollainen olemassa.
     
  13. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Jos kerta Mopariin niin kyllä se järkevin on Gen 3 Hemi , 5.7 halvin 6.1 tehokkaampi , 6.4 vielä tehokaampi mutta selvästi taas kalliimpi. Noita hemppoja on jo asenneltu vaikka mihin , fyysiset mitat lähinnä vaikeus . Kannet leveät ja puolat keskellä kansia tilan ahtaus tulee lähinnä jarrutehostimen kanssa , mutta siihenkin on vaihtoehdot olemassa. Vaihteistoksi käy moparin 904 ja 727 ja tietysti oma mikä on myös mese ja samaa se Jaguar käyttää , on niitä myös Tremekillä.
     
  14. spike

    spike Gearhead

    Jos oikein hämmenetään niin miten Fordin 4.6 joka löytyy kaikennäköisistä kikattimista. Vähän väliä on romuja myytävänä missä ehjä teknikka.
     
  15. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    ne fordit mitä jaetaan melkein ilmaiseksi on etuvetoisia useimiten. Ja nyt on minun mielestä haussa moottori raskaaseen autoon , mikä vaatii hyvää vääntöä moottorilta . Jos on ajatuksena kohtuu kulutus maantieajossa . Kyllä vanhoista 440cid ym. voimaa löytyy ja ne olis helpoimpia laittaa , mutta vähän tuppaavat olemaan janoisia.
    Ja taas toi mainittu Jaguar on käsitykseni mukaan joku vikavalo jatkuvasti mallia , voimaa kyllä löytyy.
     
  16. max

    max Double Gearhead

    454 ja Powerglide.Muita ei kannata edes harkita.
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Aloittaja mainitsi ”järkevän kulutuksen”.
     
    Gary Grand ja max tykkäävät tästä.
  18. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Toitsun 1UZ?
    Tarpeeks monta pyttyä, luotettavan maineen saanu, perusosia saa Suomesta, viriosia on ja löytyy, vakiona ovat suht taloudellisia ja ihan edullisia ostaa. Niiden perässä tulevat lodjutkin kestävät ilmeisesti hieman viriä.
     
  19. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Ford modular jossa pitkä isku -> 5.4 löytyy 3 ja 4 vena malleja..
     
  20. Ja V10:cool:

    Tässä vähän eri merkkinen vaihtoehto:

    Is The Toyota 5.7 V8 A Good Engine? The Pros and Cons:

    Toyota 3UR-FE 5.7L V8 Specifications
    As stated earlier, the 3UR-FE 5.7L V8 was introduced in 2006 but started being put into vehicles starting in 2007. Built at Toyota Motor Manufacturing in Alabama, this engine was made of solid aluminum and was the biggest in the UR Family.
    The naturally aspirated V8 put out 381 HP and 401 lb. ft. of torque. However, if those numbers weren’t enough for you, an optional TRD Supercharger was made available to the general public from the factory.
    This turned the already beast of an engine into a full-blown monster, generating 504 HP and 550 lb. ft. of torque. The TRD Supercharger kit didn’t void the warranty either, despite the increased power.
     
    kerkko ja JouniK tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!