Camaro-87 305TPI Lämpömittari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 17.12.2001.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Camaron lämpömittarin neula on koko ajan yläasennossaan. Onko olemassa jotain "tyyppivikaa"?? Missä kohtaa moottoria anturi sijaitsee?? Meneekö 1 vai 2 johtoa?
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Anturi säätää maadoitusta ja jos johto on nirhaantunut ja ottaa runkoon eli saa täydet maat viisari kiipeää kaakkoon. Eli tarkasta johdon kulku. Sama pätee bensamittarissa. Sähkö- ja Chevymiehet neuvokoon lisää.
     
  3. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Ja joskus tuossa systeemissä näkee konkan välissä joka tasaa suuria heilahteluja.
     
  4. SHIVA

    SHIVA 1st gear

    Jep,startatessa mittarin neula heilahtaa vauhdilla ylös,(viestii maadoituksen puutteesta),ja itsellä ainakin tuli mittaristoa kevyesti naputtamalla alas..eli jäi jumiin ylös...
     
  5. Camaro-87 305TPI

    Camaro-87 305TPI 1st gear

    Jepulis jee!! Mittarin viisari hyppää startatessa ylös ja oli jäänyt sinne jumiin.
    --> Irrotin mittarin ja muotoilin mittarin reunaa niin ettei enää jumiudu. Nyt toimii, mut pelottaa et särkyy koko lämpömittari kun pomppaa tollain tappiin aina startatessa. Minkä maadoituksen puutteesta hyppääminen startatessa johtuu, ts. mistä kohdasta pitäis vetää johto auton koriin???
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kyseessä lienee potetiaaliero koneen ja korin välillä? Laita kunnon maadoitus koneesta koriin vaikkapa pariinkin kohtaan.
    Samalla pidennät jakajan modulin elinikää.
     
  7. Camaro-87 305TPI

    Camaro-87 305TPI 1st gear

    Laitoin moottorin ja korin välille pari maadoituskaapelia mut vika ei korjautunu sillä. Itse asiassa mittari hyppää tappinsa jo ennen kuin startti kytkeytyy. Elikkä kun avainta kääntää "pari astetta" ON-asennosta START-asentoon päin.Mut ei se mitään nyt lämpömittari toimii muuten, eikä lisämaadoituksista ainakaan haittaa ole.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ominaisuus ei vika. Jenkkiläisissä mittareissa ei ole vaimennusta liikeradalle, paitsi uudemmissa vissiin on. Itsellä on 89 camaro ja mittarit juuttuilee joskus "tappiin" tai oikeastaan niiden puutteeseen...ja eiku mittarin klasit irti ja vänkäämään takas irti...
     

Kerro tästä muillekin!