300C 2.7 moottorin irroitus???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja z 900, 27.3.2022.

  1. z 900

    z 900 Gearhead

    Std koko noista kyllä selvis,mistäköhän nuo alikoot saisi? Vai meneekö se ihan alikoko laakerin mukaan? Sen verran vaan hiotaan pienemmäksi?
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Joku koneistusukko varmaan tietää paremmin, mutta kyllä mä olen aina vaan vienyt laakerien ja lohkon kanssa pajalle ja ne on tehnyt niistä sopivat.
     
  3. z 900

    z 900 Gearhead

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] Joku koneistusukko varmaan tietää paremmin, mutta kyllä mä olen aina vaan vienyt laakerien ja lohkon kanssa pajalle ja ne on tehnyt niistä sopivat.[/QUOTE]

    Joo just näin se menee,soitin äsken koneistus ukolle. Sitten hioo kun on laakerit mulla. Onneksi on tuttu virittäjäukko tuossa ihan lähellä niin hoituu ainakin tuo hionta homma helposti.
     
    Muokattu: 29.8.2022
  4. z 900

    z 900 Gearhead

    Nyt olis sellainen kysymys näistä kampiakselin laakeripukkien kiristys momentista. Niitä kun on kolme jokaisessa. sisemmät ja ulommat ja sitten on vielä lohkon kyljestä tulevat pultit tuohon laakeripukkiin??
    On cap-tie bolts 28Nm,sitten outer cap bolts 27Nm+1/4 kier. sekä inner cap bolts 20Nm 1/4 kierr. Mikä on tuo cap-tie bolts? Onko se ihan sisin pultti?
     
  5. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tie pultilla viitataan siihen lohkon kyljessä olevaan pulttiin.
     
    z 900 tykkää tästä.
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead



    Eikös tässä ole kyse samasta moottorista?
     
  7. sirkus

    sirkus Gearhead

    Taitaa Crossfiressa olla Mesen 3,2v6. 300C 2,7 on syslerin oma motti
     
    z 900 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  8. z 900

    z 900 Gearhead

    Mikähän on kiristysmomentti vetolevy turbiiniin pultit.
    Onkohan sama kun vetolevy kampiakseliin? En löytänyt mistään kiristysmomenttia.
     
  9. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Riippuu minkä paksuiset ne on ne ei kuitenkaan kovin paksut eikä pitkät ole niin ei se momenttikaan mikään mahdoton ole. Jos alat vetää samaan kuin kampiakseliin niin varmaan korkkaa kierteet tai pultit poikki, vaikka ne on yleensä vähän kovempaa seosta . Niin ja monesti niissä käytetään lukiteliimaa sen tähden.
     
  10. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Automatic Transmission (42RLE) Torque Specs


    3.8 Liters of Mopar ATF 4 should be used in this transmission. It has 4 forward gear ranges.

    Description

    Specification


    Converter To Flexplate Bolt

    65 ft-lbs


    Fluid Filter To Valve Body Bolt

    45 in-lbs


    L/R Clutch Retainer To Case Bolt

    45 in-lbs


    Adapter/Extension Housing Bolt

    40 ft-lbs


    Manual Valve Lever To Manual Valve Bolt

    45 in-lbs


    Oil Pan To Case Bolt

    14.5 ft-lbs


    Oil Pump To Case Bolt

    265 in-lbs


    Park Sprag Retainer Bolt

    40 in-lbs


    Reaction Shaft Support Halves Bolt

    250 in-lbs


    Solenoid/Pressure Switch Assy To Valve Body Bolt

    50 in-lbs


    Torque Converter Housing To Engine Block Bolt

    95 ft-lbs


    Valve Body To Case Bolt

    105 in-lbs


    Valve Body To Transfer Plate Bolt

    45 in-lbs


    Cooler Line Fitting

    35 ft-lbs


    Output Shaft Nut

    200 ft-lbs


    Pressure Tap Plug

    45 in-lbs


    Input Speed To Case Sensor Bolt

    80 in-lbs


    Output Speed To Case Sensor Bolt

    80 in-lbs
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. z 900

    z 900 Gearhead

    [​IMG]
    Päivitellään nyt sen verran että autolla nyt ajettu moottorin korjauksen jälkeen noin 800 km,ainakin vielä ilman ongelmia.
    Kiitos kaikille hyviä neuvoja antaneille.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  12. eeko

    eeko Gearhead

    Muistaako kukaan, että mitenpäin etuvetoisessa Sebringissä on block a ja b. Kumpi siis edessä?
    Tämä 2.7 kyseessä.
    -eeko
     
  13. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Block B edessä sylinterit 2.4.6 ja Block A takana sylinterit 1.3.5.
     
    eeko ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  14. eeko

    eeko Gearhead

    Kiitos
     

Kerro tästä muillekin!