Alkuaikojen kisoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja a522ni, 28.12.2008.

  1. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

  2. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Joku vielä jostain tallien kätköistä kaivaisi jonkun King Kong version niin saataisiin kaksipyörä
    nostalgiaakin radalle.
     
  3. fmila

    fmila Gearhead

    Jep, Autosetiä piti Ahlforsin Hasse ja olihan siellä duunissa myös Vennu Björkman. Enimmäkseen "viriosat" tais tulla Sveduista Hansen Racingiltä?? Enemmän he olivat keskittyneet rengas ja vanne puoleen ym kiiltävään kosmetiikkaan, ainakin semmoinen tunne mulle on jäänyt heidän "vahvuuksistaan" ja näyteikkunasta?? Hassella oli siihen aikaan myös -67 350 (alkuperäinen Suomi auto) RS/SS Camaro, jota hän kävi myös Keimolassa "ulkoiluttamassa". Näkyy noilla vanhoilla videoillakin, tumman vihreä, mustalla vinyylikatolla. Hänen kanssaan vaihdoinkin aikanaan vaihteistot "päittäin". Hänen autoon laitoin prepatun TH350n ja mulle häneltä Muncie M21 ja myös polkimet vaihdettiin samalla autosta toiseen ja jäähdytin, jotta vaihteiston mehut sai viileeksi. Siihen aikaan moisten tavaroiden hankkiminen ois kestänyt "varmaan vuoden";);).

    Omat tavarat tuli jo aiemmin mainittujen PSIn Pekan ja HIPOn Ilkan kautta. Ehkä siitä syystä, et meillä oli yhteinen suosikki baari, eli Svenkka Puotilassa. Siellähän ajettiin Suomen ekat kutoset baaritiskillä jo 70-luvun alku puolella ja ISOT pojat naapurissa Kartanossa myös Keimolan/Räyskälän kisojen jälkeen vielä kovempaa:cool::D:D

    t. AM
     
    Kustom STW ja Tunaman tykkäävät tästä.
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Joku seniori joka ei ole vielä seniili osannee ehkä kertoa mikä Rockerin kehityskaaren vaihe on ollut menossa kuvanottohetkellä ?

    [​IMG]
     
    Herje ja Stratos tykkäävät tästä.
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tämänkin kuvatuksen kohteet ovat melko vanhalta ajalta

    [​IMG]
     
    Tunaman, jknR, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Nämä ovat ehkä turhan tuoreita kuvia topicin aiheen huomioiden mutta en koe tarpeelliseksi avata joka kuvalle uutta ketjua

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    JR35, Tunaman, jknR ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kouvolalainen auto Räyskälässä

    [​IMG]
     
    jknR ja esmi tykkäävät tästä.
  8. homer

    homer Double Gearhead

    Pertti Erikssonilla noin 1983? Käviköhän koskaan radalla asti tässä lookissa?
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Senioreista osaa niinkään sanoo, seniileist ehkä. Mut Erikssoon Sipiläinen tiimin Cortinahan se siinä. Ostivat Rutilalta kopan, tekniikka tuli K-O Sarlinin Mustangista. Auto ei koskaan tässä muodossa tullut ajokuntoon. Tekniikka, joka sekään ei ollut ajokuntoinen, meni muistaakseni Ahvenanmaalle, ja koppa myytiin FHRA:lle vuonna 1985. Se kutakuinkin samantien maalattiin alkuperäiskuosiin ensimmäisen kerran pikaisesti. Toisen kerran sitten kunnolla vuonna 2012. Varmaan ihan hyvä ettei tämä versio valmistunut,sen kannalta että auto on olemassa. Voimaa oli kuitenkin liki tuplaten nykyversioon verrattuna ja voisin väittää et manuaalin kanssa olis ollut ohjelmaa tiedossa....

    Hyviä kuvia! Pekan Dodgehan oli nykykuosissaan american car showssa, rakentuu rauhalliseen tahtiin ja tulee liikenteeseen kun on valmis. Autossa on alusta ja tekniikka 6.1 SRT Chryslerista.

    Hermanssonin Dartti oli MS ryhmän nopein auto, ja kilvissä. Tais mennä 9.3 parhaimmillaan.

    Tshaika on Saapolan Sepon vanha Chrysler muutaman vuoden takaa, ja nykyään Virossa. Se ei oikein Tshaikana ole kertaakaan toiminut, ja on nyt muutettu takaisin Chrysleriksi. Moottorina 800+ kokoinen ilokaasumotti ja lentokentällä seiskoja.

    Malibusta ei voi erehtyä, "Katuhaukka". Auto on seissyt pitkään, mutta nyt Keijo on laittamassa sitä liikenteeseen.

    Nimimerkki Ramivaan suosikkivaliantti, eli Harri Horto.

    '67 Comaroa en tunnista, mut takaspoleri on komee!
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Mutta missä on hh?, eli exSantala ja ex Gustafsson Triumph Herald?
     
  11. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Liekköhän nuo a-body:t vielä elävien kirjoissa?
     
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Santala,Lainekivi,Byman, Stenbäck noit aikaisempia omistajia. Auto on työn alla entisellä ja nykyisellä omistajallaan, matalalla profiililla, ja valmistuu kun valmistuu sen aikaiseen kuosiinsa.

    Ja sen verran historiahavinaa et toi HH oli yks mun ensimmäisiä automaalauksia. Ite suunittelin ja siit tuli mielestäni ihan karmee. Sen jälkeen pitkälti jättäny noi taiteelliset näkemykset sellasille joil on lahjoi ja näkemystä. Silloin viel oli Harald takaluukun kannessa, joka myös säilytettiin. Se muraali oli käsittääkseni Sämpyn systerin kädenjälkiä.
     
    Muokattu: 17.10.2022
    faffeli, Swinger71 ja hantta tykkäävät tästä.
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Komealla takaspoilerilla varustetun -67 Camaron omistaja oli kuvanottohetkellä E Reiman.
     
  14. Mulla oli 1976 mantorp filmissä näkyvän "junior center - JC" -jeansbox metanol dragsterin kärry. Möin jonnekin Inariin kelkkakärryksi kun piti saada linja-auto.

    Näytti olevan mukana Christer Säfström T-23 alteredilla. Muistaakseni voitti 1977 Sko Uno kisan ja minä samalla autolla saman kisan 2002, joka taisi olla viimeinen Sko Uno kisa. Sittemmin Veidec kisana tunnettu kisa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

     
    Muokattu: 18.10.2022
    faffeli ja kuula tykkäävät tästä.
  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Pari ameebamenetelmällä digitalisoitua kuvaa. Katukisojen lähtö ja katselijoita. Camaron liekeistä muistellen vuosi voisi olla ehkä 1985. Tuon Chargerin rek nummero on NP-71.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    esmi, jyrkita ja MJF tykkäävät tästä.
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    1970 H-koodin Suomi-Swingerit on aina herättäneet omistamisen halua. Ehkä seuraavassa elämässä.
     
  17. SeReNi

    SeReNi 1st gear

    Kemissä keskuspuitokadun vanhan divarin edessä seisoskeli punainen Swinger iloisella -80 luvulla vatapäätä sitä kapakkaa minkä nimeä en enää muista.
    Liikenneympyrästä etelään.
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jees, oli Jarmo Hiljasen vanha kisapeli.
     
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Vaimon veljellä oli 80 luvulla tv- toimittaja ja demaripolitiikko Veikko Pajusen ex -70 340 Swinger, baarijuttujen mukaan Pajusella olisi ollut peräjälkeen kaksikin 340 Swingeriä, mene ja tiedä, tämä yksilö punainen mustalla vinyylillä, nyk. jonkinlaisena projektina jossainpäin Satakuntaa.
     
  20. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Kuka tekisi replican Heikki Elorannan Corvairista? Ajoi sellaisella 1976 Keimolassa. Oli outo lintu silloin. "Sairaus" siirtyi poikansa Mikaan joka on menestynyt erinomaisesti.

    Tassa olisi edullinen aihio. Corvair on kaunis auto, mielestani;
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/corvair/13247948

    Corvair tehtiin myos Turbona ja oli toinen sarjatuotanto turbo auto maailmassa, Olds’in jalkeen.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Turbo-Air_6_engine
    - En ymmarra miksi sanotaan “SAAB 99 oli ensimmainen”? Ehka se oli ensimmainen 4-cyl?
     

Kerro tästä muillekin!