Kugelfischer A.K.A "kuularuisku"!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mpower, 3.10.2022.

  1. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Tuossa nyt aikani kuluksi ja pienet Monnet konjakit ottaneena aloin fundeeraamaan BMW F1 perustaista ( siis lähinnä kannen osalta) turbomoottoria. Ai jai jai, sentään ja!®

    Hirmu kalliiksi tulisi! Vaikka nyt tuon kannen joka moottorin tärkeimpiä osia on, saisikin vielä" kohtuulliseen"
    hintaan, niin paljon pitäisi vielä ostaa!

    - kansi 3500-6000
    - kampiakseli Farndon, Arrow Precision 58-62 mm
    iskulle, arvio 3000
    - nokka-akseleiden kopat, arvio 2000 jos edes saatavana, voi tehdä itse jos koneistaja
    -nokka-akselit arvio teetettynä 3000
    - venttiilit, paininkupit, venttiilinjouset, kiilat 2000
    -hammaspyörävetosysteemit nokka- akseleille, arvio 2000
    - pakosarja itse tehden 600
    -imusarja läppärungoilla 1500
    - mäntiä renkaineen tappeineen teetettynä 1200 satsi ( pari satsia menee säätöhommiin!):)
    - kuivasumpun pumppu 1500-2500
    -kiertokanget alumiini 1500+
    -laakereita 400 ehkä?
    - pikkupilppua, arvio 500

    Aijaijai sentään ja!®
    Nyt olet saanut mekaanisen moottorin osiltaan rakennetuksi hirmu rahalla!:):rolleyes:

    Mutta eipä siinä vielä kaikki, koneesta puuttuu ruisku- ja sytkävehkeet, tonneja siihenkin!

    Mää en viittinyt edes laskea mitä tulisi ( mahdollinen voittava kisamoottori) maksamaan!

    Sitten hyvä turbo,välijäähdytin, hukkaportti, ja muut tarpeet!

    Nämä tosiasiat kun köyhä moottorin rakentaja, mutta kuitenkin asiasta kiinnostunut, ehkä vain moottorin rakentelun eikä suinkaan ajamisen osalta kiinnostunut sisäistää ja realiteetit tunnustaa, niin kädet pystyyn nostaa!

    Ja kun kokonaisuus on se, pitää olla vähintään rullaava runko,vaihdelaatikko ja mieluiten säädettävä kytkinkin, niin kyllä tässä mun mielestä kustannuksiltaan kuusinumeroisiin lukuihin mennään!

    Mutkunmutku, jos joku ihan oikeesti näkee idean voittomoottoriin, kuten BMW F1 Turbo aikoinaan oli, niin tuon billetlohkon kyllä sponssaan:cool:

    On tietysti sanottava se, mikään viritysosa alubillet lohko ei varsinaisesti ole, mutta arvioisin aika hirmua rääkkiä kestävän, paremmin kuin BMW valurautalohko!:)

    Semmossia sitten tänään, juu!:)
     
    Dataviilaaja, Masa71, jknR ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Huii! :)Good morning, ladies and gentlemen!Nyt heräsin makoisilta unilta luomukahvit aamulla nauttien runsaan aamupalan kera. Kun konjakkia jäi, niin aamupalan jälkeen pienet piristävät otin! Kirjoituttaa taas ja miettii maalaistollo!

    Mieleeni tuli myös kilpamoottorin halvempi vaihtoehto kannen osalta jota aikaisemmin itse käytin. Siis BMW M3 S14 kansi. Arvioisin virtaukseltaan olevan Formulaluokkaa?

    Isot venttiilit, imu 37 mm ja pako 32.5 mm ainakin on ja röörit aika suorat. En tiedä enkä ole tutkinut onko uusia kansia saatavissa. On varmaan yleisempi käytettynä kuitenkin kuin joku F1 turbon kansi.

    Tuohan on suhteellisen helppo ja edullinen kuitenkin, osia paljon saatavissa, nokat, venttiilit,paininkupit hyllytavaraa on. Ainoo miinus, ketjuvetoisia on nokat, ja sitten ainakin minulla semmonen juttu, pakoventtiilien välinen kannas käy kuumana ja pakoistukat soikeita!

    Pittääkin ajaa dynossa kunnon tehot, tai miksei kisassakin, ja sitte ottaa kansi pois. Sitten kun ovat istukat asettuneet lämmöstä muotoonsa, niin uudelleen koneistaa! Jo vain sen jälkeen pakoistukat pysyvät kohtuullisesti kuosissaan!

    Semmonen juttu oli myös, mää vein sen kannen virtauspenkkiin ihan mielenkiinnosta. Semmosen pyöreen muovailuvahasta tehdyn tötterön äijä teki imukanavan suulle.

    Juu, siinä sitten tutkittiin eri nostoilla. Aika hyvä sanoi äijä!
    Mutta eipä siinä vielä kaikki! Lyötiin imusarja kiinni ja tutkittiin uudelleen. Ja niin kummallista kuin se olikin, virtaus parani reilusti! Mittaaja ihmeissään ja mää myös!
    Sanoi,ei hän tämmöstä oo ennen nähnyt!:rolleyes:

    Kannesta vielä puheenollen, mittaaja sanoi, pakokanava hirmu hyvä, mitään ei tarvii tehdä! Joten otollinen kilpamoottorin kansi on S14!

    Nokkien ketjuvedosta vielä puheenollen, minulla ongelmia sen suhteen ei ollut vaikka koneen rajoittaja 10800 oli .
    On kuitenkin selvää, hammaspyöräveto paras olisi.

    Mutta niin kummaa kuin se olikin, ja eka vuosi, niin öljypumpun ketju oli vissiin tarvike? Aina kisan jälkeen otin koneen auki ja katsoin mitä se oli syönyt!

    Öljypumpun ketjun kaikki rullat pois ja halki öljypohjassa.
    Ihme homma, ei kone hajonnut, oli se luurankoinen väljä ketju öljypumppua vielä pyörittänyt! Siitä viisastuneena ketjuja zoomailinkin. Ei tommonen pellistä prässätty rulla missä sauma hyvä oo! Saumattomasta putkesta rullat pitää olla tehty! Kaikenlaista sitä tehdään!:eek:

    Noo, sitten jo seuraavana vuonna kuivasumppu ja pumppu olikin.Ja öljypumpun perässä polttoainepumppu.Vaan eipä sekään mennyt putkeen! Voittekos te kuvitella,öljypumppu leikkaa kiinni?

    Niin siinä vain kävi, mää pöljä olin, ei mitään sen kummempaa voitelua ollut toisioakselille! Kyllä mää niin tyhmä olin! No sitten ymmärsin, jonkunlainen taso pitää olla mihin öljy pääsee ja reiät mihin sinne menee!

    Nooh, vahingosta tietysti viisastuu, minäkin pöljä! :oops:Sitten mää oikein innostuinkin,pumppuja tein myyntiin asti!
    Olisko viitisin tai enempi kuivasumppupumppua tehnyt ja kaupaksi meni.

    Hammaspyöräpumppuja olivat ja edullisesti Biltemasta hammaspyöriä ostin! Hommahan oli siihen aikaan jo helppoo kuin heinänteko, mulla jo silloin oli engelsmannin Harrison sorvi ja siinä digitaaliset Sonyn mittalaitteet!

    Mainittakoon se, mullahan se venakko 1A616 sorvi oli jolla ekan kampiakselin sorvailin. Näin jälkeenpäin ajatellen,on hirmu hinku ja ajatus ollut!:)

    Mitään digitaalisia mittalaitteita ei siihen aikaan ollut.Mää sen aikaisen DDR-tuotoksen työntömitan ostin, 0-300 mm!
    Mutta, niin se vain kilpakampura valmistui, 62 millin iskulla.Huolellinen piti kyllä olla tehdessä!

    Niin, en tiedä miten suhtaudutte juttuuni,mää pikkasen konjakkia ottaneena kissanhäntää nostin! Mutta semmonen äijä mää olen, jos homma on koneistamalla tehtävissä, niin mpower sen tarvittaessa tekee!:)
     
    Muokattu: 12.10.2022
    Dataviilaaja, Masa71, kuula ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Varmasti olis kestävä lohko onkohan kukaan muu tehnyt billet lohkoa noin hyvästä alsasta
     
  4. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    En tiedä. Sellaista olen kuullut , 6000 sarjan alumiinista monet tehneet, sekin lujaa painoon nähden valurautaan verraten. Arvioisin kuitenkin, oikeella suunnittelulla sekin kestävä.

    Mainittakoon kuitenkin se, kokemukseni mukaan se vanha BMW 2 litran 89mm porauksella oleva vakiolohko on alakerrastaan kestävä.

    Ongelmia ainakin minulla ja kuulemani mukaan muillakin oli kannenpulttien kierteiden osalta,halkeevat pirulauta juu!

    Tuossa mun billettilohkossa on semmonen "jippo", ne kannenpulttien lähdöt on tosi syvällä siellä lohkossa.
    Ajattelin, niin eipä sylinteri väänny ja muotoaan muuta kiristäessä!

    Kyl mää omasta mielestä kaikki tein taiteen sääntöjen mukaan ja parhaani suunnittelin! Kyllä tää ny vissiin jää suunnittelun asteelle kuitenkin, mää siitä lohkosta taidan lasipöydän jalan tehdä?

    Niin, ja onhan se niinkin, Compin tila Suomessa huono, kuka viittii enää mitään tehdä? Niin suosittu luokka aikaisemmin oli, ja mahdollista tehdä mitä vaan kilpureita oli, ja onhan se vieläkin mutta hiipunut on koko juttu.

    Aikansa kutakin, semmosta se vissiin on niin? Nyt jotain ET jarruhommia enimmäkseen on, en mää semmosista oikein tykkää! Kyllä koneet pitää virittää viimisen päälle ja katsoa miten kulkee!:)

    Tää on mun näkemys!:cool:
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tosi kiva että kirjoittelet näitä tarinoita! Nää on oikeasti tämän(kin) palstan "suola" ja mikä saa ainakin vielä lukijoita käymään täällä ja mainosrahoille vastinetta.

    Taitaa olla jo jotain 5 vuotta tai enemmäkin kun kävin Kalajoella kiihdytyskisoissa ja juttelin jonkin nelosmoottorisella bemarilla ajavan tiimin kanssa (silloin vähän pöhnäpäissäni eli huomaatkos "mpower" että osaa ne muutkin) ja kertoivat ahtopaineiksi aivan järkyttävät luokkaa 4...5 baaria. Ja jos laittaa enemmän niin kertoivat että lohkon yläosa repeää irti alaosasta. Jessus sentään.

    Mitä sulla oli ahtoja silloin aikanaan ja millä polttoaineella?
     
    Herje tykkää tästä.
  6. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mulla oli maksimi ahtopaine dragsterissa 3,3 bar. Eikä se oikein enempää kehittänytkään ,tai siis kokeilin hukkaportti jumissa. En oikein tiedä, olisko Toyotan IMSA turbo justiinsa siihen tehty?

    Jos en nyt aivan väärin muista, niin 64 tai voi olla 66 mm ollut imusiiven halkaisija. Aika pieni,olisko jenkkien säännöt määränneet maksimiropelin, en tiedä. Hiano turbo, jo silloin 90-luvulla oli billet täysin koneistettu imusiipi.

    Koskaan dragsterin kone ei ollut moottoridynossa,joten tehot arvailua. Harri Horto joka siihen aikaan mun kanssa
    Compia ajoi, sanoi ,yli 800 heppaa on!

    Noh, niin minimipaino oli silloin muistaakseni FT/D luokassa 680 kiloa ja kilpurin paras aika 7,424 ja vauhtia 293.

    Hmm, ota tuosta selvää sitten? VP C16 oli bensa! Kyl maar se jotain tolueenipohjaista pikkasen oli, tai tolueenille ainakin haisi. En sen tarkemmin tiedä.

    EDIT: Moottoridynossa oli 3,8-,4,0 bar ja maksimissaan sen 996 pollea sain.
    Oli siellä nyt muistaakseni 1035 hepan piikkikin,mää oikein tommossii usko. Inertiavirhe veikkaan?
    Kyllä se pari sekuntia vähintään pitää teho olla stabiili juttu, niin sitten todellista.
     
    Muokattu: 12.10.2022
  7. Oliko siinä perässä joku iso ilma-ilma -välijäähdytin vai miten asia oli hoidettu?
     
  8. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mää olin omasta mielestä aikaani edellä. Mulla oli semmonen vesivälijäähdytin kai ekana.Puutarhatuoleissa istuimme tupakkia poltellen. Sitten veekasimiehet kyseli, venakopat auki ollen ja venajousia puntaroiden, eiks teiän tarvii tehdä mitään?

    Sanoimme sitten ,juu ollaan mei tehty jo, ollaan jo tankattu ja vesivälijäähyyn kylmät vedet vaihdettu!:)
     
    Herje, MJF, 4d sedan ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Joo, kyllä näitä juttuja lukee mielellään. Ja hyvä että ne tulee nyt yhteen topikkiin niin pysyy homma selkeänä. Ja kaikki kuvamateriaali mitä löytyy niin niitä varmasti ilolla katsotaan.

    Tuolta ketjusta jossa etsin alumiinia(etsin edelleen) kattelin kuvia, alumiinilohkossasi oli näköjään vesitilatkin? Koitko että sellaiset täytyy olla olla tuollaisessa kisakoneessa, ettei esim. pelkkä kannessa kiertävä vesi ole riittävä? Aattelisin että olis voinut noinkin pärjätä ns. "short duration" -koneessa, varttimailikäytössä?

    Mites noi alumiinilohkossa olevat kannenpultit, onko kierteet tehty sinne runkolaakerien seudulle, kun puhuit että koitit välttää muodonmuutosta sylintereihin? Minkälaisilla pulteilla oli tuo kannen kiinnitys sitten tarkoitus toteuttaa? Sorvaamalla jostain hyvästä kamasta omat naulat siihen hommaan?

    Siitä jakoketjusta, oliko se sit niin että jossain kohtaa tulee ketjulle rajat vastaan, ettei se pysty kehänopeuden tai voimanvälityksen kantilta enää hoitamaan hommiaan? Moottoripyörissähän kuitenkin on ketju, toki alkujaankin hurjille kierroksille mitoitettu ja siten kestää ulvottaa vaikka tuntitolkulla. Onkohan niin että jos Bemariin tekis jotenkin paremmat liukupalat tms. jotka estäis ketjun hulmuamista niin voisi pärjätä edelleenkin ketjujakopäällä?

    Tyhmiäkin kysymyksiä, mutta varmasti ainakin osaa noista kysymyksistä olet miettinyt tai todennut että nounou, ei toimi.

    Koneistelen harrastehommina ja työkseni satunnaisesti nykyäänkin manuaalivermeillä, ja joskus tuli tehtyä ihan työkseni CNC-aarporausta ja jyrsintää. Tiedän numeraalisen ohjauksen kyvyt ja mahdollisuudet, silti aina säväyttää enempi kun joku on tehnyt manuaalikoneella jotain haastavaa hommaa, jotenkin vaan arvostan sitä enempi.
    Ja yleensä koneistushommissa se joka käsittää kuinka joku asia vaikuttaa lopputuotteeseen, ja joku toinen asia taas ei, on se mun silmissä se kova jätkä:rolleyes:
    Siis ymmärrys kokonaisuudesta ja kyky suunnitella sen koneistamisen lisäksi.
     
    mpower ja Herje tykkäävät tästä.
  10. meteor

    meteor Gearhead

    BMW s14 moottoria ratakäytössä kierrätetään 10000rpm alkuperäisellä ketjupaketilla, joten luulisi kestävän. S14 kansi perustuu S38 joka on 6 sylinterinen ja sama kannen malli jatkui e36M3 s50 moottoriin ja varmaan s54.
     
  11. Saiskohan sellasen kutosen kannen sahattua nelipyttyiseen sopivaksi? Sellaista olen nähnyt Ooppeleisessa.
     
  12. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Semmosta eroa ainakin on että s50 on ilman keinuvipuja ja s54 on keinuvivuilla, eli ainakin kannen sisänen konstruktio on kovin erilainen näiden välillä.
     
  13. yrpä&illu

    yrpä&illu 2nd gear

    Hattu on noussut aina korkeelle tekemisestäsi. Jos yhen koneen teet viellä t:tomi
     
  14. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mukavaahan se on kun kiinnostuneita ja kyselee. Huilailin tuossa pikkasen, ja katselin niin kysymyksiä kuitenkin esitetty, ja siten mielenkiintoa moottorimiehillä arvioisin juttuihini olevan.

    Alulohkossa on jonkinlaiset vesitilat, ihan porauksia ovat vaan. Ajattelin, ei kai edes jonkinlainen jäähdytys koskaan pahitteeksi ole? Ja kun kuitenkin jotenkin mahtui.

    Piti oikein mittailla, niin kannenpultit menee 117 mm syvälle lohkon tasosta. Ovat M16 kierteellä, eipä ainakaan kierteet petä lohkosta. Vakionahan BMW:ssä M12x1,75 kierre on.

    Jakoketjusta sen verran, niissä ei ongelmia ollut vaikka kierroksia reilusti. Ja onhan kai useimmat prätkien kisakoneet, jotka huomattavasti korkeammalle konettani kiertävät, niin ketjulla on nokkien veto?

    On mukavaa huomata, että nimim. 4dsedan on "alan miehiä", siis koneistusalan. Mää meinasin aluksi keskikoulun käytyäni mennä elektroniikka-alalle!

    Mutta sitten jo edesmennyt alle 50-vuotiaana kuollut pikkuveljeni nuorena sanoi, älä sää tommosiin elekroniikkajuttuihin mee, ihan naisten juttui on semmoset!

    Niin menin sitten koneistusalan ammattikouluun, ja se ainakin omasta mielestä näin jälkeenpäin ajatellen oli oikea valinta! Jotenkin tuntui kouluun päästyäni nuorena, tää on mun juttu! Mää olin hirmu innokas, ja luokan parhaana stipendinkin sain! Vanhemmat oli ylpeitä pojasta!

    On myös sanottava se, että tuuria ja onneakin on ollut matkassa. Tarkoitan nyt työnantajaani joka mahdollisti koneistushommien tekemisen firman koneilla. On sanomattakin selvää, mitään hommasta ei olisi muuten tullutkaan.

    Kerron vielä ongelmista joita aikoinaan tuli eteen moottorihommissa. Tarkoitan lähinnä nyt niitä dynojuttuja kun siinä 1000 hepan hujakoilla rääkättiin.

    Kiertokangen laakerit oli kovilla, saakeli alkoivat kesiimään pinnasta se uloin kerros. Siis laakerijuttuja tutkin kuvineen kaikkineen! Pintapaine hirmuinen,laakerimetallin uloin kerros ottaa nokkiinsa!

    Mitään katastrofia ei laakereista koskaan kuitenkaan tullut.
    Asia jäi kuitenkin vaivaamaan mieltä, olisko joku ratkaisu tähänkin? Mää laakerijuttuja selailin, semmossii "sputterilaakereita" on, ja varsinkin suhteellisen korkeatehoisissa dieseleissä käytetään.

    Juu, sitten löytyi Mersun diisselin sputterilaakereita samalle 48mm halkaisijalle. Sputterilaakereihin semmottis ihmeellisesti se pinta tehty. Kalliita ovat, mutta hirmu kestäviä. Ei mitään ongelmia sen jälkeen.

    Noh, taas yksi homma ratkaistu! Mutta oli jo aikaisemmin ongelmia, ei suinkaan laakereiden, vaan männänrenkaiden kanssa. Saakeli, tykkäävät ottaa nokkiinsa ja tartuttavat alumiinia itteensä!

    Tunnetaan nimellä "piston ring microwelding". Kyse on siitä, suuren sylinteripaineen ja ehkä värähtelyjenkin osalta
    männänrenkaisiin tarttuu alumiinia männästä. Ilmenee yleensä männänrenkaiden päiden lähistöllä.

    Niin, onhan aivan selvää, mitään kokkareita ei tietysti saisi männänrenkaisiin tarttua! Yksikokkare,kaksi kokkaretta,kolme kokkaretta,neljä, viisi, kuusi, jne!
    Se on niin kuin ydinräjähdyksen ketjuteaktio!

    Ydinräjähdystä ei onneksi tule, hirmuinen blow job vaan, vai oliko se blow off! Kone kuitenkin männänrenkaiden jumimisen myötä kaputt! Ratkaisun ongelmaan näkisin olevan mäntien rengasurien kova- anodisointi.

    Niin, kun tässä miettii, niin ratkaisun arvioisin löytyvän ongelmaan jos toiseenkin.
    Hinta on kova kun spesiaalikamaa kaikki!
    Mun mielestä kaikki korkealle ominaistehoille viritetyt moottorit vaativat spesiaalijuttuja, ja sekään ei ole tae moottorin kasassa pysymiseen!

    Noh, sainpa taas tarinoitua, ehkä ajatuksiakin herättäen!
     
    Muokattu: 18.10.2022
    4d sedan, Dataviilaaja, masanteri ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Yli 30v sitten kun valitsin omaa opintouraani niin Ammattikoulun Kone ja Metallitekniikka tuntui jotenkin luonnolliselta valinnalta. Ilmeisesti oli myös oikea valinta kun samaa työuraa työkalukoneistajana tuli hiljattain 28 vuotta täyteen

    Hirmuinen on se osa/työmäärä mitä olen firaabelihommina tehnyt jostain syystä niistäkin suurin osa liittyy auto ja moottoripyörä rakenteluun
     
    Herje ja mpower tykkäävät tästä.
  16. Kun tässä on vauhtiin päästy, niin tehdään pari kyssaria vielä..

    Noista männistä. Millaisia mäntiä käytit ja mikä niiden halkaisija oli?

    Ja tuosta alulohkosta. Siitähän puuttui ne sylinteriputket. Millaista materiaalia niiden sylinteriputkien oli tarkoitus olla?
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kun jossakin vaiheessa lopetit kiihdyttelyt ja ilmeisesti samaan aikaan moottorien kehittelyt, niin mihin materiaali päätyi? Jonkun toisen kilpuriin vai ”navetan ylisille” odottamaan museoon päätymistä?
     
  18. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu


    Mäntinä oli ihan stanukamaa, Wiseco, JE Pistons, voi olla muitakin. Fordin Modular V8 koneisiin tarkoitettuja . Kai ne jotain viritysmäntiä kuitenkin? Halkaisija kun sattui sopivasti kohdalle, niin niitä käytin. Siinä 90 millin hujakoilla piti saada.

    Männänrenkaitakin montaa sorttia kokeilin, aina sama ongelma, siis "piston ring microwelding".
    Dartonin sylinteriputkia käytin. Risto Virtala niitä jenkeistä ison satsin tilasi. Tai siis semmosia aihioita mistä sitten itselle ja muistaakseni Virtalallekin sorvailin ja hioin. Lienevät keskipakovalettuja pallografiittivalusta tai sen sorttisia, oikein hyviä!:)
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  19. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    On kyllä hienoa että jaat ja kerrot tälläisiä juttuja. Ei tavan tallaajalle ole edes tullut mieleen. Isot peukut siitä!
     
  20. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mää myin ne jäljelle jääneet osat yhdelle kaverille jonka piti jotain ratakilpuria tehdä. Hänellä vaan niin monta projektia, niin ei ehdi tai muuten vaan saa aikaiseksi!
     

Kerro tästä muillekin!