3.0 V10 (82 kg) 1000 hv vapari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C5_Z06, 13.9.2022.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tuolla alkuperäisessä linkissä lohkojen koneistaja kertoo aiheesta.

    Mut joo, varmaan myös viimeisin OHC jolla mestaruus/mestaruudet voitettiin.
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tuosta bmep-arvosta, eroaako E85:lla lukemat kuinka pumppubensasta, ja mites metanoli?

    Olen kans kuullut monesti noita 1,2 kertoimen ylittäviä vääntöarvoja pyörädynon jäljiltä, ja sit käytännössä muutama sanonut että käytännössä "autotallivirittäjä" voi päästä sinne 1,1-kertoimeen, ei yli.
    Varmaan näin onkin, mutta mikä tekijä siinä tehonmittauksessa on pielessä kun edellämainittuja liian hyviä arvoja tulee, just pyörädynon jäljiltä?
     
  3. Iiro

    Iiro Gearhead

    valtope, mpower ja Vermilion tykkäävät tästä.
  4. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Muokattu: 4.12.2022
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  6. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Hyvä huomio! On tuossa noi klunssit mihin voisi suuttimet kuvitella sijoitetun. Hianoja on kuvat kuitenkin noin niinkuin yleisesti ottaen!:)
     
  7. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Pushrod koneiden "salaisuus" on venttiilien nopea aukeaminen ja korkea nosto!

    Tuossa Mario Illien'in mestariteoksessa on KAKSI venttiilien vipusuhdetta, ensin alhaalla V'ssa ja sitten kannessa, ja voi vain kuvitella mitka oli nostot ja aukeamisnopeus...

    PS. INDYssa yritettiin saada laivanankkuri BUICK voittajaksi ja siksi annettiin enemman boostia puikkokoneille. Mersu sai siita myos suuren edun.
     
  8. puna niska

    puna niska Gearhead

    Suuttimet airboxissa 2 per kanava.
     
  9. JarmoY

    JarmoY 3rd gear

    Kyllä, ja imusarjassa valmius suuttimille.
     
  10. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  11. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    bensalinjat menee? Eli Metanooli linjat :)

    https://www.spannerhead.com/wp-content/uploads/2012/12/Ilmor_500I_3.jpg

    Hyva kysymys. Nayttaa olevan valmiudet imusarjaan kuten ylla olevassa linkin kuvassa nakyy. Nakyy myos putket ja suuttimet.
    Mutta muissa kuvissa ei ole putkija ja suuttimia imusarjassa.

    Ehka meni myos pleniumiin ennen imusarjaa? Ehka ajoivat juuri niilla?
     
  12. 3964

    3964 3rd gear

    Bensalinjat varmaan valettu/koneistettu airboxiin,boxin päässä näkyy an liittimet.
     
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Jotenkin niin kait mutta mitähän järkeä siinä on ollut. Pelkät sähköliittimet näkyy kuvissa ja eiköhän se suihku eli rakenne ole kuitenkin alaspäin kohti imuventtiiliä. Ja lisäksi niitä on tuplat...
     
  14. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Mysteeri selvitetty;

    Ensin oli mekaaninen metanoolin syotto. Tod nakoisesti pleniumiin. Myohemmin EFI.
    Siksi erilaisia kuvia pa syotosta.
     

Kerro tästä muillekin!