Alastaron kiihdytysrata uhan alla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 15.12.2017.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Näitten juttujen perusteella Alastaron kiihdytysrata on todella ison uhan alla.
     
    Vallu 426 ja jknR tykkäävät tästä.
  2. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Samaa mieltä,lisänä...miten nää viimeaikaset kirjotukset liittyy aiheeseen?
    Alastaro uhan alla?
     
    Mikkis tykkää tästä.
  3. jule69

    jule69 Gearhead

    luulis jotta katsojille olis aivan sama ajetaanko 10 vai 100000000000 metriä.en kovinkaa montaa katsojaa oo nähny tuola 400m kohralla ku käyny hakemas autoa varikolle,en savos enkä alastaros enkä ruottiskaa enkä norjas enkä kauhavalla
     
    gremlin tykkää tästä.
  4. three hundred

    three hundred Gearhead

    Johtuu varmaan siitä et sinne ei saa mennä kun ei ole katselualue....näin olen ymmärtänyt!
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Motoparkin baarihan on siinä kaiteen kohdalla about juuri sopivalla kohdalla kun katsotaan 1/4 mailia. Jos ois 1/8m niin nehän jarruttais jo siinä kohtaa about, kuka haluaa seurata jarruttelua? Siitä on myös lyhyt matka vessaaan ja takaisin varikolle speculoimaan tai onnittelemaan.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Motoparkissa on just hyvä olla siellä loppupäässä katsomassa 1/4 kisoja.
     
    Vallu 426 tykkää tästä.
  7. salakazi

    salakazi 2nd gear

    Pakko vastata tähän kasimaili / vartti keskusteluun oma näkemys vaatimattomalla 30 vuoden kisa kokemuksella. Ei mitään eroa välityksellä ajetaan sitten 660' tai 1320'. Se joka on nopein vartilla on myös nopein kasimaililla, jos näin ei ole niin jotain on viturallaan joko alussa tai lopussa. Nimimerkillä 3.670 kasimailiin (kovin kasimaili mitä on rengasvetoisella prätkällä ajettu)
     
    Muokattu: 31.1.2021
    Bomber#1, sepi-ukko, Pate-68 ja 13 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Ite oon jopa ollu kattosassa maalinpäässä nitrojen tuloa maaliin.
     
  9. fishbone

    fishbone Gearhead

    minäkin olin joskus sillä takavarikon katsomossa nitrojen aikaan,sieltä sai erilaisen käsityksen koko touhusta,ikäänkuin näkee sen vauhdin.
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    prostock on joskus tuntunut ehkä hieman tasaisen tylsältä starttipäädystä katsottuna, mutta joskus olin maalipäädyssä kuikuilemassa, niin ne äänet oli kyllä mahtavat ja vauhdin tuntu oli eri luokkaa kuin startissa.
     
  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    Alastaron kulta-aikana paras paikka oli Paddockin ravintolan anniskelualue tai seisoskelu siinä nykyisen aidan kohdilla. Prostockit kuulostivat kyllä todella kauniilta siellä. Harmi kun rata meni pilalle. Samanlainen kielletään kaikki kierrokset ovat meneillään usean eri muun lajin ympärillä, esim. lyijy on maailman vaarallisinta ja ampuma-urheilu ja radat ovat ideologisen kieltäjän hampaissa.

    Maalinpäässä myös kaikki bloweri autot kuulostivat erityisen hauskalta!!!
     
    jknR, Stang_81, Volvo_5.7 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. litres

    litres Gearhead

    Vanha ketju, mutta...onko mitään muistikuvaa kellään miten tää paikka
    löydettiin ja tehtiin kiihdytysradaksi?
     
  13. homer

    homer Double Gearhead

    Eikös sinne Alastaron kankaalle pitänyt syntyä moottorirata ihan F1-kisojakin varten.
     
  14. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Eka ratayhtiökin oli Formula finland
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Rataa kun suunniteltiin niin Vampula / Huittinen äijät olivat hereillä ja jotenkin alkoivat puuhata kiihdytysrataa tehtävälle radalle. Tämä sopi ratayhtiölle ja kyllä siellä metsänkeskellä Vampula/Huittinen jenkki/dragrace äijät vetivät metsurinhaalareita niskaan ja kaatoivat puuta ihan urakalla. Kaikki hyvin loppu hyvin ja suora sinne saatiin. Korjatkaa mikäli olen väärässä, mutta näin muistelen suoranpätkän sinne syntyneen.

    Moottoristadion Finlandia tms. mikä olikaan möi osakkeita joilla rataa rahoitettiin. Minullakin on isäni jäljiltä tarroja tuolta ajalta ja teetin niistä kopioita, että vois liimata jopa auton ikkunaan. Alati tiukkenevat ja liian kankeat ympäristöluvat ovat syöpä joka syö radat kuin ampumaradat pois. Tulee viherkiima mieleen jotenkin kaukaisesti.
     
    litres tykkää tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eikös Alastarossa ollut joku liukkaankelin ajoharjoittelurata yms ensin?
     
  17. jknR

    jknR Gearhead

    ASaari tykkää tästä.
  18. jknR

    jknR Gearhead

    litres tykkää tästä.
  19. Fastback

    Fastback Gearhead

    Rakennushistoriasta voisi kyllä haastatella Huittisten&Vampulan krääkreisäijiä, jos nimeäisi muutaman niin Laukkaset, Hongistot ja Leppä varmasti tietävät miten rataa rakennettiin. Siinä on sellaista tietoa mikä ei lue missään, noilla radan rakentajilla oli oikeus päästä ilmaiseksi tapahtumiin, mutta omistajien vaihdoksien myötä tuo oikeus taisi kadota. Huikeaa työtä jokatapauksessa oli saada moottoriurheilukeskus Alastaron Virttaankankaalle.
     
    jknR tykkää tästä.
  20. Fastback

    Fastback Gearhead

    taidettiinpa siellä harjoitella Huittisten Aikuiskoulutuskeskuksen toimesta alkuvuosina, mutta he rakensivat oman radan 2 tien varteen, joka palveli paremmin heidän käyttötarkoitustaan.
     

Kerro tästä muillekin!