Poikonen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ktamma, 27.1.2021.

  1. ktamma

    ktamma 1st gear

    Tuolla myynti forumilla myi yks aki poikonen autoja vähän väliä. Sanfransiscosta ja lähialueilta. Kaveri kauppaa autoja ja väittää että auto saadaan suomeen noin 1,5-2kk. Voin kertoa että ei saa!!! Mulla kesti 1,5kk ennenkuin sain kaveriin yhteyden sen jälkeen kun rahat oli autosta siirretty sen tilille. Auton matka suomeen kesti noin 9kk. No auton kyllä sain ja olikin aika lailla sellainen kuin pitikin mutta noi aikataulut ja yhteyden pito vaikeudet kaveriin polttaa päreet. Joten älkää sekaantuko kyseiseen kaverin autoihin jos ei ole aikaa odotella kärsivällisesti vuotta autoa.
     
  2. hookoo64

    hookoo64 1st gear

    Moikka
    Minä ostin Poikosen Akilta 23.11-2020 Auton ja maksoin sen 30.11-2020
    auto lähti samantien satamaa Muurin Jukan kuljetettavaksi.,satamasta kuljetusfirma
    laittoi kuvan että auto on menossa kontitukseen saman tien.Kontti lahti suomeen n 2 viikkoa ennen joulua ,Jukka Muuri soitti mulle noin viikko sitten että auto on Helmikuun ekoina päivinä laitoi laskun ja maksoin pois.Minun mielestä ei voi paljon nopeammin kuin nyt.
    On minulla joskus kestänyt kuljetus kauan n.6kk (hyvää kannatta odottaa)
    Pitää muistaa et on se hyvä että on joku joka lähettää ja käy katsoo auton ja hoitaa se Suomeen .
    Mulle on tullut monta autoa Aki Poikoselta,nyt tulee Dodge Coronet 2d h/t 1957
    T.Hannu Kaasinen/ saa soittaa mulle 0400-494277 jos ei uskalla tilata Akilta
     
    kerkko ja esmi tykkäävät tästä.
  3. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  4. karitsa

    karitsa 1st gear

    Moro!
    Onko kenelläkään tulossa Poikoselta autoa tai osia Suomeen? Olen ostanut ja maksanut omat osani jo maaliskuussa mutta vielä ei ole tullut tänne. Amerikan postissa ruuhkaa,ym,ym. selityksiä.
    Jos joku tuottaa Poikoselta auton tai ison osakasan Suomeen,niin minun osat tulisivat siinä helposti mukana,eivätkä vie juuri tilaa ja painaa alle kilon.
     
  5. Olisi maksanut 60-80usd noiden rahti suoraan suomeen.
    Jopa alle, riippuu firmasta.
     
  6. karitsa

    karitsa 1st gear

    Osat ja rahtimaksut on suoritettu 9 kuukautta sitten,Poikonen lupasi lähettää osat postilla.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pikkusen tuoksahtaa kusetukselta.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  8. SBM

    SBM 2nd gear

    Et ole ainoa jolta on osat saamatta. Osalla porukasta kamat on ostettu jo vuosia sitten, ei oo vielä tullu perille. Eikä varmaan tulekaan.
     
  9. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Mun mielestä pikku nyssäkät kannattaa antaa suoraan rahtaajan käsiin, kuten Ups, DHL, FedEx.

    Maksaa vähän enemmän mutta osat tulee kokolailla varmasti ja tarvittaessa nopeastikin. Mulla esim JE:ltä männät kotiovelle kolmessa päivässä..
     
  10. karitsa

    karitsa 1st gear

    Kyllä minulla on kavereita amerikanmantereella jotka hoitavat osia ja autoja Suomeen ja kaikki rahtivaihtoehdot hyvin tiedossa. Nämä osat ovat Poikosella mutta hänen toimitus ei meinaa onnistua. Jos joku vaikka onnistuisi saamaan häneltä auton tulemaan niin osani tulisivat ilman että Poikosen tarvitsisi mennä sinne postiin.
     
    930BiT tykkää tästä.
  11. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ei ole näemmä sen miehen tyyli palvella asiakkaitaan muuttunut vuosien saatossa pätkääkään. Kaupanteossa kommunikaatio vielä pelaa, mutta kun raha vaihtaa omistajaa, alkaa radiohiljaisuus ja tilatut asiat saapuvat sitten joskus, jotenkin ja jonnekin päin. Yritä siinä nyt sitten suhtautua, jos on vaikka $20000 kotterosta tehty kaupat...
     
  12. SeReNi

    SeReNi 1st gear

    Moi. Puuttumatta muiden kokemuksiin, minulla ei ole ollut ongelmia. Signetti tuli ja oli sellainen kun kuvista näki. Itse löysin ja Aki hoiti loput kävi katsomassa ja laitto kuvia, hoiti konttiin. Tuli vielä aikataulussa josta juteltiin. Uutta en ollut ostamassakaan.
     
    Muokattu: 15.12.2022
  13. karitsa

    karitsa 1st gear

    Hyvä kun edes jollain on mennyt nappiin. Itse olen jo aika turhautunut kun joutuu tämmösien asioiden kanssa jumppaamaan. 9 kuukautta olen pommittanut osien perään,eikä vain onnistu.
    Kun jotain sovitaan niin se pitää,tähän olen puolin ja toisin tottunut. Tämä periaate kantaa pitkälle.
     
    kad_boost, always bb ja Peeaa tykkäävät tästä.
  14. chevelle66

    chevelle66 Gearhead

    kaverille ei auton tuonti onnistunut.toiset joutui hoitamaan auton suomeen muutama vuosi sitten.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  15. karitsa

    karitsa 1st gear

    Nyt on kulunut tasan 11 kuukautta siitä kun sovittiin kaupasta ja maksoin laskun. Vielä ei ole osia tullut,eikä Poikonen vastaa mihinkään viestiin.. odotellaan..
     
  16. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Petoshommia, laita viranomaiselle eteenpäin.
     
  17. Tämä on tätä. Ne aina pääsee kuin koira veräjästä kun kukaan ei oikeasti pistä niitä "muka" välittäjiä seinälle (suomeksi seinän ja nyrkin väliin). Kuinka paljon on hävittykään rahaa siihen että on luotettu ja lähetetty "hyville välittäjille". Falcont taisi olla pohjanoteeraus. Satoja tuhansia meni sinne, porukka toimi hänen firman ja elämän maksumiehenä. Joko on vapaalla jalalla vai onko vaihtanut alaa?

    Aina pitää pienemmät paketit,kamat ostaa suoraan ja lähettää/lähetyttää myyjältä suoraan suomeen. Se UsPs, UPS, Fedex, Schenker air... maksaa ihan saman ostatko palvelun sieltä vain epäluotettavalta välittäjältä. Sanokaa mitä sanotta, mutta postipaketti Suomesta USA maksaa vähemmän kuin sieltä tänne. Hinnat ja koot näkee UsPs sivulta suoraan painon ja mittojen mukaan. Satoja paketteja lähettänyt jenkkilään ja 45e on hinta ja isot , painavammat jää alle 100e.

    Autot olen aina maksanut suoraan myyjälle. Tililtä tilille maksu, jää hyvä todiste polku. Myyjä kun ilmoittaa omat tietonsa nimestä osoitteeseen samoin pankin tiedot routing numeroineen on se paljon turvallisempi kuin paska välittäjä. Toki vak.yht. huutokauppaostot on Mikko (finn-us) tehnyt ja ottanut oman palkkionsa kuten kuuluukin. Hän on järjestänyt maan sisäisen rahdin lähimpään heidän rahtauspaikkaan (Houston TX, Paramount CA) ja yhden auton South-Carolinasta rekalla NY, josta ostavat rahtipalvelun ulkopuoliselta pakkaajalta.
    Jos myyjä ollut Californiassa "huudeilla" olen pyytänyt että tekee kaupan Mikon kanssa vaihtaa auton ja tittlen rahaan. Palkkio Mikolle ja homma toimii ja samalla auto on jo rahtipaikassa jonne myyjä sen vienyt ja tehnyt samalla kaupat. Yhtään pettymystä ei ole tullut ja yhtään suomihuijaria ei ole tullut vastaan.

    Viimekuussa tuli konttirahtina vain hieman paketteja. taisi olla 4 pakettia, rahti TX -> FIN oli niin vähän että ei kehtaa sanoakaan. Eikä tarvinnut elättää taaskaan näitä huijareita joiden osoitteeseen porukka tilaa kamaa kun tulee "halvalla heidän kokokontissa". No, jos 4 aika isoa pakettia maksoi muutaman kympin TX -> FIN niin miten joku voi sen hoitaa vielä halvelmmalla. Ja kama tulee aina seuraavassa kontissa, ei puolen vouden tai vuoden päästä. 4kk on aika normaali aika ollut autoille, tavaroille (+-1kk).

    Asian sivusta: ne hinnat kun porukka käy hakemassa pitkin suomea autoja joita tullut näiden suomikavereiden (asuu suomessa tai jenkeissä) konteissa. Ihmettelen sitä helvetin kovaa hintaa mitä nämä "diilerit" ottaa auton tänne roudaamisesta. Minä en maksaisi. Porukalla on ylimääräistä rahaa syytää kaikille konttidiilereille....huh huh.
     
    Muokattu: 17.2.2023
    kad_boost ja -71 MoPar tykkäävät tästä.
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    En osta tuota omatoimisuutta varsinkaan kovistelun osalta.
    En myöskään pistä kaikkia toimijoita kategoriaan ”huijarit”, tilanteet kun usein muuttuu vaikka melkoisia kömmähdyksiä on mullakin tuoreessa muistissa kun mm. varkaat iskee groudshippingissä.

    Summitilta 20” Customvanteet, tuli suomeen 15” vanteet ja nyt uudet matkalla ja arpovat vanhojen palautuskustannuksia. Ylittää vanteiden arvon.

    Viime viikon hinnat:
    20” peltivanteet Texas-Suomi 640$ HkiVantaalle.
    Suomi-Texas 740$, UPS lähes 600$.
    Konttirahti USA-Suomi, vain murto-osan tuosta jota Summit ei tarjoa joten hoidettava (ostettava) itse. Ground rapiat 100$.

    Ekat (vielä kalliimmat DSW) nussittiin, toiset USW tuli vääränlaiset perusvanteet vaikka erikoistilaus ja kohtuu kuuluisa vannevalmistaja.
    Kolmas kerta toden sanoo.

    Tuosta kovistelusta:
    Lentolippu Hki-Wisconsin alk. 863€ (momondo).
    Lisänä siirtymät molemmissa päissä ja takaisinkin pitäis päästä, jos ei oo joutunu poliisin hampaisiin tai saanu itse pahasti pataan ja joutunu sairaalaan teholle, jolloin se reissu alkaa vasta maksaakin.
     
    Muokattu: 17.2.2023
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Poikosen kaltaisten toimijoiden kanssa kaupoille ryhtyessä pieni guuglailu voi tuottaa ison ilon. Kokeilin "Poikonen kokemuksia Wisconsin" ja heti ykköseksi nousee OD ja tapaus vuodelta 2008. Aina googlellakaan ei löydy mitään. Senkin pitäisi soitella kelloja. Valitsivat talliyhtiömme katon toimittajaksi firman "Tuusulan Pro-Steel" tms. Ei ollut sopparia tehdessä mitään huonoja kokemuksia löydettävänä, mutta vuotta myöhemmin löytyi jo tietoa "ihan sopivasti".
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Se mikä ihmetyttää jenkkilän paketeissa. Firmojen rahdit on ihan älyttömiä välillä. Jarrulevy 150-300€ yms.
    Sit ostat yksityiseltä, niin hupsis. Hinnat onkin ihan järkeviä. 2d HT C-body ovipahvit ja takapenkin pahvit 100€. C-body takavalot, luukkulanput yms peltiosia niihin 120€. Tiltti ja telerattiakseli ratteineen yms... 80€...
     

Kerro tästä muillekin!