'76-'92 Cadillac

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja -late-, 27.11.2021.

?

Ovatko lähinnä...?

  1. Lauluautoja.

    1 ääntä
    9,1%
  2. Talviautoja.

    3 ääntä
    27,3%
  3. Jo varteen otettavia harrasteautoja.

    7 ääntä
    63,6%
  1. -late-

    -late- Gearhead

    Liekö jossain purkuautona tms. '77-79 deville/fleetwood?

    Kaipaisin oik sivupeiliä. Pitkin vuotta tsiigaillu jotain palstoja mut eipä oo silmiin osunu suomesta eikä ruotsista. Amörikasta joitain mut lähempääkin kävis.
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ebaysta löytyy
     
  3. -late-

    -late- Gearhead

    Hiljasta on, vain samapa tuo. Aika vähän ajellu, laitellu kesän jälkeen. Sivupeili, huomiovalot ja Cadillac-roiskeläpät odottaa vielä asennustaan mut talvirenkaat ja katsastuksen sentäs sain aikaiseksi. Toki jäi "talvipölärit" laittamatta ko painot tiellä, painottelen eri kohtaan joskus kun viitin.

    Syksyn mittaan pakkaria selvittelin ruotsin maalta kun Martelius sinne systeeminsä myi. Ostanutkin olisin mut lopulta kävi ilmi ettei sieltä saa pakosarjoilta lähtevää ekaa pätkää. Taidan tuumia jonku muun ratkaisun asiaan.

    Hyvät 235/75-15 Hakkapeliitan kitkat voisin vaihtaa hyviin 215-225 talvirenkaisiin. Vähän isot mun makuun noi nykyiset.

    Lumia putsaillessa katkasin keulamerkin. Ihanko ilman housuja ajelis ilman Cadillac-keulamerkkiä.
     
    Muokattu: 17.12.2022
    isalmela ja leivonharri tykkäävät tästä.
  4. grantorino

    grantorino Gearhead

    Onko Marteliuskin lopettanut pakoputkien valmistuksen USA autoihin?
     
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    Eikös esim @leivonharri viime kesänä Cadillacin putken ostanut Marteliukselta? Vai muistanko väärin? Onpa harmi jos on lopettanut
     
    leivonharri tykkää tästä.
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    En mä vielä ole edes käynyt auton alla. Martelius on noissa touhuissa "itsestään selvyys", niin siksi tuli puheeksi..

    Vai, että myyty Ruotsiin? Ihan uusi juttu mulle. No, kai ne osaa sielläkin putken tehdä...
     
  7. matti R

    matti R 3rd gear

    Minä ostin pari vuotta sitten Marteliukselta putket 79 Sevilleen, hyvät tuli. Netistä ei kyllä löydy mitään tietoa että olisi Ruotsiin myyty.
     
    leivonharri tykkää tästä.
  8. -late-

    -late- Gearhead

    Huhu osoittautui todeksi kun Martelius ohjas mut BA Autopartsille. Siellä oli jotain valmistelua koneiden ja tilojen kans ja jonoaki jo hitokseen. Pari kk ennustelivat toimitusajaksi, olikohan lokakuuta tuolloin.
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Pahoittelut, täyttä off-topicia alkuperäisestä aiheesta, kun kuulostaa niin käsittämättömältä että Martelius ei enää tee USA-autojen putkistoja, mitä ne sitten nykyisin tekee...?? Onko siis taivutuskoneet kaavoineen myyty ruotsiin? Ja mikäli taivutusvehkeet yhä löytyy, miksi ei voi tehdä amerikkalaisten putkistoja? Ei oikein ymmärrä... Onko Suomessa enää mitään yritystä joka tekee pakoputkia, siis nimenomaan tekee eikä vain vaihda pakoputkia?
     
  10. matti R

    matti R 3rd gear

    Tiittanen tekee edelleen Malmilla.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tiittanen ei ole itselle enää vaihtoehto, olen kaksi autoa käyttänyt ja molemmilla kerroilla pettynyt lopputulokseen, kun huomautin että putket ylityksen jälkeen takapuskurille sojottaa aivan eri kulmassa oli vastaus että "se on käsityötä". Tiittasen asiakaspalvelu, tai oikeastaan sen täydellinen puute, on sitä luokkaa että voivat tehdä putkia muiden autoihin kun minun.
     
  12. -late-

    -late- Gearhead

    Kaiffari hankki tässä talven aikana, oliko se nyt '91 Broughamin. On ruiskukonetta, digimittaria ja vaikka mitä. Oman kautensa edustusvaunu sanoisin. Sen myötä laajensin vähän ketjun aihetta.

    Oman auton pakosarjan tiivistys vaati viime kesänä pintojen oikaisua kansista. Samalla teetin seetit sun muut jutut. Yks vena oli halki, ennätin ennen isompaa vahinkoa. Kop kop.
    Syksyllä kyllästyin pari vuotta vanhan startin toimintaan ja ostin aidon vanhan. Siihen vähän putsailua ja uudet hiilet niin "sepeliä betonimyllyssä" äänet katos ja kampurakin saa kyytiä ihan eri malliin.

    Hölmöyksissäni pilasin viime talvena kolmisen vuotta vanhan akunkin. Sillä ei kauaa talvikelissä startattu ja muutenki oli vaikeuksia saada pendiksit hammaskehälle. Ihmeen paljon siihenkin vaikutti jämympi akku. Lämppärin puhallinkin pelaa taas kun hapettumat putsailin control headistä.

    Tsugu way vaan ja crest kohti kevätaurinkoa.
     
    isalmela, Kustom STW, eeko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Mullakin '92 Eldorado. Odottelee pihassa rakenteluinspistä, kun vesipumpun siimapyörä lähti kävelemään pari vuotta sitten, ja sähköhäismäkkää olis mittariston kanssa. Sillä mittarilla kun saa pelailtua ja kuittailtua kaikki vikakoodit ja muut jutut, mutta mittari aina hetken lämmettyään lyö itsensä siihen tilaan, jossa vikakoodit näkyy, eikä tällöin pysty tekemään yhtään mitään, kun ei ota mitään käskyjä vastaan. Veikkaisin että vaikuttaa leiman saantiin vahvasti, jos varoitusvalot palaa taulussa :oops: Mukava auto muuten oli ajella ja taidan sen säilytellä ja rakennella hyväksi kunhan saa aiemman projektin liikenteeseen. Nythän nuo ysärin setämiesjenkkejä ei oikein kukaan taida haluta, mutta varmaan lähitulevaisuudessa niidenkin perään aletaan pikkuhiljaa haikailemaan.
     

Kerro tästä muillekin!