Sealed Power laatu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tommi3, 19.12.2022.

  1. tommi3

    tommi3 1st gear

    nykyään valmistusmaa intia niinku nyt varmaan kaikki muutki osat tehään halpamaissa mut eikös tää oo kuitenkin jenkkien tehdas? että onko lähellä orkkis laatua, lähinnä kuluminen ym.. miten kestää normaali käytössä. moottori tosin 80luvun alkupuolen että ei kai ne sen kummempia sillonkaan oo ollu ja vielä pyörii..
    laadukkaan näköset kyllä on.
     
  2. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Nää on kyllä mainioita.Ei kerrota mistä osista kyse! Voihan pihu sentään ja!®:) Kuulemma ei ollu kelvollinen viesti!:p
     
  3. tommi3

    tommi3 1st gear

    oho! männistä kyse:D
     
  4. tommi3

    tommi3 1st gear

    tyhmä kysymys vielä! nämä 030"yk männät on puristuskorkeudeltaan 0.5mm matalammat kun alkuperäset std.t, onko se lohkon ja kansien oikasu varan takia vai sen takia kun tilavuus kasvaa sylinterissä?
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kysymys ei ole tyhmä, tyhmää on se että yleensä valmistetaan vakiota puoli milliä matalampaa mäntää: puristukset tippuu ja mäntä/kansi välys kasvaa niin suureksi että paljealueen hyöty katoaa, vaikutukset on pelkästään negatiivisia.
    Vakiokorkuiset männätkin jää yleensä reilusti lohkotason alapuolelle, joten oikaisutarpeenkaan takia tuo ei ole perusteltua.
     
    juko7 tykkää tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ettei noissa olisi joku ”jippo” semmosella ajatuksella, että jos joku Joe hoonaa käytetyn moottorin uusille edullisille männille ja siellä jää pikkuisen rappusta, kunnei ole ridge reameria, eikä siis porata lohkoa ja tuo 0,5 mm alempana ei riko männänrengasta siihen kulumapykälään?
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vois siinä olla sellanenki tarkotus että sillä matalammalla tasapäämännällä tulee samat puristukset kuin orggis monttupäällä. Voisko tasapää olla jopa hitusen simppelimpi valmistaa kuin monttupää...
    Männänrenkaiden sijaintihan ei ole lakikorkeudesta kiinni.
     
  8. tommi3

    tommi3 1st gear

    monttupäät noikin on, täysin samallaiset ku orkkikset ja joo männänrenkaitten kohta on sama molemmissa. helma myös matalampi muutaman millin. muuten kyllä laadukkaan näköset. jostain vaan oon kuullu et jos se mäntä kasvaa tarpeeks ni puristus kasvaa myös jos palotila on kannessa mutta ei kai noin paljoa kuitenkaan... noh suomesta tilattu kuitenki ni saa tarvittaessa vaihettuu. ei viiti ihan noin paljoa alkaa jyrsimään lohkoa ja kansia ku imusarjaki pitäs jotenki istua...
     
    Muokattu: 20.12.2022
  9. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Muistaakseni esim fordilla on moottoreita parilla eri dekkikorkeudella, siksi tarvikemäntä on ns matalampaa mallia
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Oikein muistat, ainakin 351w ja 429/460 koneissa vanhemmat on jotain reilu .020" matalammalla dekillä kuin uudemmat, mutta letukassa se ei oikein voi olla perusteena miksi tehdään orggista matalampaa mäntää.
     
  11. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    On viestiketjun alotuksessa vähän huonosti mainittuna että mikä moottori edes kyseessä
     
  12. tommi3

    tommi3 1st gear

    no niin on kiireessä kaikkia muista.. eli gm305 vanhempaa mallia. sen verran sain selville että kun 030 tuumaa ylikokoset nämä männät niin halkasija kun kasvaa niin suhteessa puristuskorkeutta madalletaan jotta puristussuhde säilyy vakiona, palotila kun on kannessa ja mäntä kasvaa niin tottakai se puristussuhdekkin muuttuu.
     
  13. tommi3

    tommi3 1st gear

    että std mäntä on tietenki normaalikorkuinen tälläkin valmistajalla kaiketi.
     
  14. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tuskin on
     
  15. tommi3

    tommi3 1st gear

    nii en tiiä mutta selkeää vastausta tuoho mataluuteen ei tunnu löytyvän mistään, ainut oli toi koneistamon suora vastaus että sitä puristusta kompensoidaan yk männissä noin.
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Aika huonosti tuo pitää paikkansa ainakin .030 ylikokoisen 305:sen tapauksessa.
    Joskus tuota laskinkin, ja taitaa puristukset tippua jotain 0.2 yksikköä, jos taas mäntä pysyis samankorkuisena niin ruttu nousis ylikoon myötä 0.15 yksikköä.

    SP:n männät on myös std kokoisena matalat, jolloin vakiopuristukset tipahtaa luokkaa 0.35 yksikköä verrattuna alkuperäisiin mäntiin.

    Muilta valmistajilta löytyy kyllä oikean korkuisiakin mäntiä, jos haluaa hifistellä.
     
  17. tommi3

    tommi3 1st gear

    oraid. no se on jo niin pieni miinus puristuksissa meikäläisen veneilykäyttöön että tuskin huomaa:)
     
  18. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Puol milliä ohuemmat kansinahkat ja menoksi?
     
  19. tommi3

    tommi3 1st gear

    joo tollai se helpoin ois.
     
  20. 383

    383 Gearhead

Kerro tästä muillekin!