Poikkeuksellisia suomalaisia latolöytöjä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 29.12.2022.

  1. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    Mun mummu ajoi jawa babetalla, se on mulla tallessa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    "Kyseinen 4,1-litrainen Ferrari oli myyty ruotsalaiselle Valdemar Stenerille ja sen ainoa kytkös Suomeen oli vierailu Eläintarhan ajoissa myöhemmin keväällä."

    Liekö ollut 4,1L Ferrari Eltsussa?
    Ajettiin max 2,0 litraisilla. Sekin V12.
    Oisko ollut se sun näkemä eri auto? Tai Svedut panneet väärän kyltin katolle jonka näit?
    Mulle yks lysti mutta olen myös Ferrari fani ja niitä rassaillut joten asia kiinnostaa.

    Löysin alla olevat faktat (?) sun kertomasta Ferrarista kun etsin tietoa Heimo Hietarannan Jaguar D-type kilpurista jonka näin raviradalla kauan sitten. Oli vaikuttava näky! Ja säälin kun kaunis alumiini kori oli kuin pallopää vararalla naputeltu...

    Olispa saanut olla katsomassa Eltsussa! Mitä autoja Suomessa olikaan silloin kisoissa.

    Eltsu;
    Ferrari 166 MM; https://sv.wikipedia.org/wiki/Ferrari_125_S
    Eltsu max 2,0L; https://sv.wikipedia.org/wiki/Djurgårdsloppet_(motortävling)

    PS. Hietaranta ajoi Venäjällä (!) voittoon Jag D-type'llä. Liekö ollut sama auto jonka näin?;

    "In late 1960, Mr. Lincoln sold XKD 530 to magazine publisher Olli Lyytikainen, who continued to race the car, usually with future international rally driver Timo Makinen at the wheel. The following year, the car experienced one of its most publicized races, when Heimo Hietarinta finished 1st in the Formula Libre Class at the Leningrad Grand Prix on August 27, 1961. Chassis XKD530 is believed to be the only D-Type to have ever raced in the Soviet Union, and the occasion was reported in the September 1961 issue of Finnish magazine Tekniikan Maailma, forever documenting the car’s momentous participation."
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Katos vaan, ihan kuvakin löytyy siitä kun auto oli Suomessa (respect copyright):

    [​IMG]
     
    Rane 66, TopyCa ja toyopet tykkäävät tästä.
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Olisikohan tämän jäljiltä muhkuraisia:

    [​IMG]
     
    Rane 66 ja TopyCa tykkäävät tästä.
  5. always bb

    always bb Gearhead

    Navetat on erittäin huonoja säilytys paikkoja, syövyttäviä ammoniakkeja kuten virtsa ei häviä alle 20 vuoden
     
    kad_boost ja Hupeli tykkäävät tästä.
  6. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Riippuu varmaan navetastakin, oma navetta on ollut säilytyspaikkana ainakin 30 vuotta eikä ole mitään valittamista. Elukat hävitetty 80-luvun lopussa.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  8. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Ajettiinko tuolla autolla pieni kolari Suomessa? Muistelen nähneeni kuvan tuosta samasta autosta, jossa keula hieman rypyssä. Mahtanut kuskilla olla jännät housussa.
     
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    No tossahan toi suomiauto näkyy wanhalla jääratavideolla olikohan Kokkolassa armon vuonna 1955..

     
    TopyCa, Ford67 ja MJF tykkäävät tästä.
  10. 3964

    3964 3rd gear

    Tais Jagessa olla pitemmät piikit alla mitä muilla.
     
  11. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Pätkässä näkyy myös Lancia Aurelia B50 Cabriolet. Kisaamassa kattoteline katolla, tietenkin, ollaanhan Suomessa. Valmistusmäärä 265.
     
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ei varsinaisesti latolöyto, mutta laitetaan nyt tähän ketjuun.

    "Neljä kirjainta johon voit luottaa"...taisi lukea tuolla mainostekstissä.

    Copyrightsit kuvaajalle, joka todellakaan en ole minä.

    [​IMG]
     
    leivonharri tykkää tästä.
  13. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    "Pätkässä näkyy myös Lancia Aurelia B50 Cabriolet. Kisaamassa kattoteline katolla, tietenkin, ollaanhan Suomessa. Valmistusmäärä 265."

    Sulla tarkka silmä! Minä luulin että Mersu 220 Cab....
     
  14. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Ford GT40; Koska oli Hesassa näytteillä?
    En muista vuotta mutta muistan että tuotiin ajamalla laivasta ja paikka ehkä Jäähalli?
    Muistelen että olisi ollut LeMans voittaja auto ja oli pesemätön ja likainen.

    Olin paikalla mutta muisti heikko. Ehkä 1966-68 välillä? Voittovuosien aikaan/jälkeen.
    Voisko olla sama auto kuin tuossa kuvassa? Tuo on siisti.
     
  15. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Lehtoranta?
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Nyt ei riitä muistikuvat tuommoiseen.
     

Kerro tästä muillekin!