Voyager ajon esto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja manun, 16.1.2023.

  1. manun

    manun Gearhead

    Kyseessä vm-08 eteenpäin voyager, kaverin auto. Ei käynnisty, vika paikallistettu että ajon esto päällä. Miten onnistuu jos purku autosta ottaa virtalukon ja avaimen. Otetaanko boxi myös vai miten toimitaan? Uusien osien hinta tosi suolainen ja merkkiliikkeellä kertoivat että purku osilla ei onnistu. 2.8 crd
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Miksi on ajonesto päällä? Kakella ja avaimen tunnistuksella sen saa pois päältä. Ja jos se on mennyt ns takatilaan, niin merkkitesterillä (löytyy) pitäis aueta. On ennenkin onnistunut. Vai mikä siinä on vikana?

    Periaatteessa virtalukko ja avaimet ja avaimen tunnistin (SKIM) ja moottorinohjain, pitäis toimia, mutta saattaa vaatia taas koodauksen että VIN täsmää. Tai sitten ei, kun noissa uudemmissa on jo noi ohjaimet usein kertakäyttöisiä, ei pysty koodaamaan aina uudetsaan seuraavalle VINille...
     
  3. manun

    manun Gearhead

    Se ei vaan yks aamu ollu lähtenyt käyntiin. Vikakoodin oli antanut p0513
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Code:
    P0513
    Definition:
    Invalid Skim Key
    Description:
    The Powertrain Control Module (PCM) detects an invalid Secret key.
    Cause:
    • INCORRECT VIN PROGRAMMED IN THE PCM
    • IGNITION KEY
    • POWERTRAIN CONTROL MODULE (PCM)
     
  5. manun

    manun Gearhead

    Miten lähtisit jamant etenemään? Hyvät neuvot on tervetulleita. Vara osa auto on olemassa
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No merkkitesteri kiinni ja tutkimaan, mitä sille voi ja miksi antaa tuon koodin. Ja merkkitesterillä saattaa tulla koodeja itse niistä moduleista josta se vika löytyy, key-dancella ei tule kuin moottorinohjauksen koodeja ja yleistestereillä ehkä parista muusta, merkkitesteri lukee/tukee kaikkia moduleita...

    Missäpäin suomea auto on? Mulla on Espoossa merkkitesteri...
     
  7. manun

    manun Gearhead

    Kiuruveellä auto, Kuopiossa lähin merkkihuolto
     
  8. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Audissa asennutin sirun moottorinohjaimen sisälle mikä estää ajoneston kytkeytymisen.
    Tämä on eri moottorilla joten pakkokin.
    Tämä oli tehtävä näin koska autossa ei löydy can väylää .
    Jos olisi, voisi sen poistaa ohjelmasta .
    Moottorinohjaimen poistin vikaluku kytkennän sarjasta ja laitoin väliin katkaisian mikä siirtää napaisuutta o kautta. Näin ei pääse häiritsemään järjestelmää koodeja luettaessa.
    Tämä siis Audi..
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tää auttaakin paljon, ei ole edes saman konsernin auto ja käytönesto ihan eri systeemillä. Sirun laitto Chryslerissä moottorinohjaimen sisään auttaa yhtä paljon kuin että ne avaimet olis taskussa, ei osaa lukea sieltä saakka signaalia... Jonkun ohjeen mukaan käytöneston voi ohittaa jos takaluukun lukon avaa/sulkee avaimella kolme kertaa, koskaan ei oo toiminut sekään ohje, ehkä sekin on Audin ohje :rotfl::rotfl::rotfl:
     
    cdv70 tykkää tästä.
  10. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Kyllä näissä jotain yhtäläisyyttä voi olla.
    Jos lukee tarkemmin niin can väyläiset, jos osaa, ajoneston voi poistaa ohjelmasta.
    Itsellä esim sirulliset avaimet sytyttävät valon kojelautaan vaikkakin antavat käynnistää ja siruton avain ei tee edes sitä:)

    Voihan sen korjata muutenkin...;)
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No siksi Chryslerin systeemit menee nykyään lukkoon ja ne saa auki vain testerillä joka osaa. Jos puukottaa, niin en osaa sanoa onnistuuko, kun on lukitus tiellä, ja kannattaako nähdä vaivaa 15 vuotta vanhan auton takia, mutta kukin tavallaan ja vakuutusyhtiö sitten ihmettelee, kun se auto on pöllitty vaikka on käytönesto...
     
    juko7 ja Hupeli tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!