Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. teddy99

    teddy99 Gearhead

    ?? Mikä logiikka? (Tyhmä kysymys, eihän näissä päätöksissä koskaan ole ollut mitään logiikkaa) Mikä tässä on voinut olla taustalla? Miksei 1950-luvun V8 bensa-autoa (kulutus 20 l/ 100km) saa muuttaa käymään hiilineutraalisti esim. kasviöljypohjaisella dieselillä tyyliin 6 l / 100 km? Käänteiset ympäristösyyt ?
     
    juko7 ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Sitä, että menettää työkykynsä täytyy miettiä yön yli; olisiko kyseessä hyvä vaiko huono uutinen.:rolleyes:
     
  3. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    En tiedä mutta väitän että aika härskin näköstä jos tuon näköisellä autolla lähetät jostain valoista ja jätät sellasen helvetin ison nokipilven muiden kanssaliikkujien ihmeteltäväksi ja samalla paria raitaa asfalttiin. Ei vaan sovi tuohon ulkoiseen habitukseen mitenkään :D
     
    karra ja malvasto tykkäävät tästä.
  4. c.kassu

    c.kassu 1st gear

    Miettiny ihan samaa ja niin varmaan monet muutkin, mutta vaikka minä olen miettinyt sitä raivolla, unettomina öinä, en silti keksinyt mitään hyvää syytä. buuhuhu....

    Mutta mitä itse ymmärsin, auton saa muuttaa dieseliksi, jos tehtaalta semmoinen malli on tullut...Vai?
     
  5. karra

    karra Double Gearhead

    Ja sittenhän kaikki vanhat jenkkiautot vaaditaan pois liikenteestä saastuttavina, savuttavina. Minun mielestä ainoastaan työkoneet saa savuttaa.
     
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Huono kuva, ja vain yhdestä kulmasta, mutta veikkaisin, ettei ole tästä kyse. Luulen, että puuttuu kokonaan, koska "normaalilla" 10cm. peitelevyllä siitä jäisi näkyviin vain 1cm.
    Tossa näkyy mun mielestä isompi alue?

    Mutta koska kuvasta ei välttämättä saa selvää, voit olla oikeassa siinä, että olisi tarvittu joku erikoinen sarja.
    Itse olen aina pärjännyt ihan perussarjalla.

    Varmaan 20-30 autossa ollut Grantin ratti. Mutta en ole sitä sen suuremmin miettinyt. :cool:

    Ps. kävin hyllystä hakemassa "normi" peitelevyn, ja se oli 10cm.
     
    Muokattu: 21.1.2023
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juu en tiedä syytä. Samoissa säännöissä se on kuin sekin, ettei moottorin iskutilavuudella ole merkitystä moottorivaihdossa ja monta muutakin muutosta. Mut nyt se on pannassa. Toi on jäänyt joltakulta nenänvarjoon, kun on valinnut sen MB dieselin voiman lähteeksi.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No sit hopihopi ostohousut jalkaan ja viimeistelemään muutos leimakuntoon.
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kai tonkin leimattua saa, kunhan pystyt todistamaan, että muutos aloitettu ennen lakimuutosta.
     
  10. peku123

    peku123 Gearhead

  11. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Juu ja dieselin bensalle, jos on ollut tarjolla. Vuosi sitten testattiin tuo pykälä.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  13. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1
     
    Muokattu: 27.3.2024 klo 13:52
    Charger´69, Peeaa, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. peku123

    peku123 Gearhead

    Nostajista lukenut joo, mutta onkohan miten yleinen ongelma?
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kuulema n. 2-3% kärsii ongelmasta. Yleensä syynä ettei vaihdeta öljyjä kun pitäs, pyörii paljon tyhjäkäynnillä yms.
     
  16. Weijari

    Weijari Gearhead

    Tätä mäkin mietin :) Mulla oli vaan probleemana just toi dieselöinti nykyisellään ja sitten ihan kokonaisprosentit kun alkuperäiseksi voi -ehkä- lukea korin..
     
  17. Tunaman

    Tunaman 3rd gear

  18. grantorino

    grantorino Gearhead

    Hyvin todettu. Autoa ei ole ajettavaksi rakennettu, vaan kärryillä kuljetettavaksi. Noin pientä bensatankkiakin saisi olla jatkuvasti täyttämässä :D
     
  19. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Eikös noissa oo tehtaaltakin 60l säiliöt. Aukeekohan tässä ovet jollain sähkökaukosäätimellä kun kahvat poistettu.
     
  20. Isamu

    Isamu 3rd gear

    karra ja Peeaa tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!