Omituisin vastaan tullut vika!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Blindboy, 24.8.2007.

  1. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    .. Jaahas.. mitäs kivaa tänään on tarjolla.. omituiset viat.. ei just nyt.. niitä löytyy liikaa:)

    Näitten varaston johon olivat jemmanneet luumupuitten siemeniä tuli vastaan kanssa kerran.
    Tämä löytyi T5 pohjalevyn-vielä kuivan- imulevyn päältä .
     
  2. Kippo6

    Kippo6 2nd gear

    Muistuipa mieleen vielä yksi oma juttu.
    Ostin vähän ajetun Ibizan, jossa kuulemma kansipahvi vuoti. No, kyllä se putkesta höyryä puski ja kävi huonosti. Ajattelin ihan mielenkiinnosta tehdä pahvin vaihdon, kun sellaista en ollut koskaan tehnyt.
    Muutaman kilometrin siirtoajolla höyryn tulo loppui ja käyntikin parani. Totesin, että ei kansipahvissa vikaa, mutta kakkospytyn tulppa oli ihan loppu, muut tulpat myös huonoja. Vaihdoin uudet tulpat ja tulpanjohdot. Käynti tasoittui ja kone kävi nätisti. Siitä sitten leimalle ja päästömittaus hylätty. Luonnollista, kun kävi kolmella. Siitä se show alkoi, että miksi käy kolmella. Katsoin tulpat, kakkospytyn tulppa märkä, muut ok.
    Mitattiin puristukset, kaikki tasan ja hyvät lukemat. Kokeiltiin suuttimet ristiin, edelleen vika oli kakkospytyssä. Välillä tuo kyllä kävi oikein nätisti ja päästöt oli sillon hyvät.
    Jossain kohtaa oli jo kokeiltu kaikki mahdollinen ecusta lähtien läpi, päätin aloittaa alusta ja pistin jonkun roskalaatikosta poimitun tulpanjohdon kakkospytylle ja sillä se sitten rupesi toimimaan. Eli uusi tulpanjohto oli viallinen.
    Jossain kohtaa päätin, että vika selvitetään maksoi mitä maksoi. Maksoihan se.

    Kaveri vaihtoi vanhaan Mazdaansa tulpat. Pisti sen jälkeen käyntiin ja rupesi säätämään tyhjäkäyntiä, niin yksi tulppa ampaisi reiästään kaverin korvaa hipoen ja lensi noin 10m päähän. Kaveri haki tulpan, sääti kärkivälin kohdilleen ja kiersi tulpan paikalleen. Eikä karannut enää.
    Oli ilmeisesti jättänyt tulpan vaan kierteen alkuun, koska kummatkin kierteet oli ehjät, vaikka väitti kyllä kiristäneensä tulpan.
     
  3. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mulla tuli aikonaan semmonen vastaan tullut vika, niin vihdasta lähti hirmuisesti lehtiä irti saunoessa!:p
     
    bathory tykkää tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Firebirdistä 80kmh normaali ajossa hajos 400 koneesta damperi. Ihan normaali matka-ajoa. Yks kaks kuuluu kilin kolin alustasta ja meno meni seis. Ainut vika koneessa oli et damperin kaulu oli palasina. Muuten kone ok.
     
    Turbiini tykkää tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Keväällä 2020 jäiden lähtöä juhlistellesssani saunomisen ja stimulanttien kera muokkasin epähuomiossa kiukaan vaihtokuntoon. Ei mulle semmosta ole sitä ennen käynyt. Eikä sen jälkeen. Kehuivat sen sulaneen ja kaarevaksi vääntyneen olleen Hardoxia. Se on vissiin huonoa metallia.
     
  6. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Ajelin Jetalla kohti kotia, kuuluu kilahdus ja latauksen merkkivalo syttyy. Vika löytyy katsahtamalla taustapeiliin: kampiakselin hihnapyörä pomppii iloisesti asvaltilla auton perässä, ja ajautuu lopulta pientareelle. Kotona tarkemmassa selvittelyssä hihnapyörän keskiö on vielä pulteilla kampiakselin päässä kiinni, mutta ulkokehä irtautunut keskiöstä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. -tl-

    -tl- Gearhead

    Täällä sama. Chevyllä töihin ajaessa latauksen valo syttyi ja auton alta kuului kolahdus, taustapeilistä näin että joku musta eläin juoksi metsään. Pysäytin auton ja kurkkasin pellin alle niin huomasin dampperin puuttuvan, se eläin olikin chevyn dampperi siivapyörineen, oli aika kaukana metsässä...
     
  8. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Sama joskus -91 Jettaa koeajaessa, kuului kilhadus ja ohjaus menikin jäykäksi ja koht lämmöt alkoi nousta.
     
  9. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Pari vuotta sitten oli kova pakkanen ja avain murtui oven lukkoon.
    Sain sen tyngalla auki mutta ei startannut.
    Soitin nuorelle ja teravalle Toyota specialistille.
    "Etsi ne kaikki avaimen murut hangesta ja vie nyrkissasi lukon lahelle. Siella on chip varkauden estoon" tuli ohje.
    Tein niin ja heti kayntiin!
    Antoi viela ohjeen etsia vara-avain autoon ilman kaukotoimintaa. Sekin loytyi ja on pelannut silla siita lahtien :)

    En tieda paljoa uusista autoista, eika kiinnostakaan....
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  10. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    Mulla lähti mazdasta dampperi ja lähti pätkä kampuraa mukana. Lähtiessä pasko flektin, jäähdyttimen yms. Ei ollut pikku kilaus se:rotfl:
     
    hartsa69 tykkää tästä.
  11. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Tuollainen löytyi Veten hämähäkki-imusarjan alta. Onneksi piuhoja ei ollut syöty.
     
    Hupeli tykkää tästä.
  12. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Liike vielä korjasi sen ja ostin ja ajelin viitisen vuotta suht tyytyväisenä. Sinä aikana nyki ja hyytyi välillä, sitä ei vikaa tullut ajettua ulos, mikä lie ollut.

    MG: ssä airbagin valo syttyi ja siihen kyllä vika paikantui liittimeen. ei ole korjattu, tuskin on itsestään paranunut tallissa seistyään. Varmaan tullut muutakin outoa.

    Jeepissä abs-bas-esp valot syttyi yks kaks; johonkin ohjausmoduliin viittasi koodi. Aina vaan hullummaksi menee kun tietokoneita tulee lisää. Siinä mielessä olisi pitänyt ajaa vaan 1982 Kadetilla, ei ollut rikkimeneviä varusteita.
     
  13. aircool

    aircool 3rd gear

    Yhtenä keväänä käynnistelin takapihalla pojan Mersua. Oli siellä seisonut talven. Polkasin kerran kaasua että sain ryypyn päälle ja käynnistin. Hörähti heti käyntiin ja kone huutaa täysillä kierroksilla. Äkkiä sammuksiin ja ihmettelyä. Konehuoneessa on semmonen kotelo missä kaasuvaijeri ruiskun vivussa. Se kotelo oli pakattu täyteen vieressä kasvavan kriikunapuun siemeniä. Oli hiiri kyllä pakannut pienen tilan täyteen.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Samaa sarjaa oli kertaluonteisen omituisena mun autossa kaasun hirttäminen. Tulin paksussa lumisateessa Hämeenlinnasta stadiin ja kun tuli aika himmailla 100:nen 80:iin, niin ei laskenut edes kierrokset. Keimolan Neste just kohdalla, joten sinne. Pelti auki ja … slant sixin kaasari oli jääpaakku! Sopivasti räntä suli syylärin läpi tullessaan ja toisaalta pakkanen piti konehuoneen viileänä. No siinä se odotellessa korjaantui itsekseen. Ei ollut kameraa mukana.
     
  15. leemu

    leemu Gearhead

    Mulla oli joskus 190 mersu, bensakoneella ja kyljessä juuttuvakurkkuinen Pierburg 175cd.
    Sammui suoraan ajosta aina epäsäännöllisen säännöllisesti. Starttasi pitkästi ja jossain kohtaa taas heräsi henkiin.
    En tiedä liittyikö samaan vikaan, mutta pimeässä näkyi kun bensaletkun klemmarin ja imusarjan välissä löi ihan pienenpientä kipinää:odeek:

    Ei ehtinyt palamaan, kun muilutin eteenpäin jollekin porilaiselle mankkavarkaalle:lol:
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Asiakkaan 6,2d vanissa kansirempan yhteydessä imusarjan alla linnunpesä, oli poikue vissiin lähtenyt.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Katsuri pyysi mua katsomaan löydöstään. F-150 etujousituksessa hantin puolella oli pesä ja munat. Koska olin vain lyhyen aikaa poissa pihastamme, hautoja palasi. Muttei se pesintä sopinut mun kevätohjelmaani. Naapuriautoissa pesiä oli ollut jopa renkaiden päällä. Sekaisin menevät luontokappaleet kaupungissa.
     
  18. Mulla on kanssa kokemuksia hiiristä. Eräs vanha Matuska alkoi haisemaan syksyllä tuuletin päällä ja en sitä asiaa silloin vielä ajatellut.

    Sitten kerran liikennevaloissa tuli hiiri kurkkimaan tuulilasille, että missäs nyt mennään. Sitä sitten yritin tuulilasinpyyhkimillä häätää, mutta se pirukas meni takaisin koloonsa jonnekin rintapellin väliin. Taisi se jossain vaiheessa muuttaa sieltä uuteen kotiin, mutta haju jäi pitkäksi aikaa.
     
  19. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Viime kesänä mulle tuli -84 Gts Celicaan konehuoneen pesun jälkeen outo kierrosten rajoitin,2000rpm ja sitten kuoli ja taas kun kierrokset putosi 1700:n niin heräsi.kuivattelin mutta ei auttanut,manasin että tulikin tehtyä moinen operaatio.Kuinka ollakkaan nappasin kaasuläpän joku anturi johdon auki niin taas pelasi ja kun laittoi kiinni sama vika.Aikani kaasuttelin ja sitten osui silmiin yhdessä termostaatista imusarjaan menevä vesiletku josta pieni vesisuihku.Onneksi oli letkussa vähän varaa sain lyhennettyä vuodon pois niin johan alkoi pelittää,joku paineanturi pitää olla jossain että haistaa moisen,Eipä siinä pensapumppukaan käynnisty ilman öljynpainetta(ja ihan orkkis peli)
     
  20. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Jos hattu on sellainen löysähkösti tulppaan tarttuva, mihin viittaa sekin ettei se vapauduttuaan jäänyt siihen johtoon killumaan, niin ei tarvitse jättää kuin kiristämättä ja se saattaa pyöriä koko jengan mitan auki ihan hetkessä. Löysä tulppa hyppää joka syklillä kierteen välyksen verran ulospäin ja kierre ohjaa pyörimistä samaan suuntaan kuin ohi vuotava täytöskin. Itse pääsin nuorena miehenä kokonaiset kaksi korttelia, ennen kuin tuli huoltotauon tarve raitiovaunun edessä Fredalla. Irronnut tulppa killui onneksi johdon jatkona, niin päästiin takaisin radalle alle minuutissa.
     

Kerro tästä muillekin!