Mazda 323 1.6 -02 sytytys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jarkka82, 3.2.2023.

Tags:
  1. Jarkka82

    Jarkka82 1st gear

    Lähdinpä nyt ammattilaisilta kyselemään neuvoa... Kiitos jo etukäteen

    Eli 2002vm Mazda 323 1.6...

    Sytytyskatkoksia 1 ja 2 pytyllä. Vikakoodinlukija tietää kertoa, että cylinder 1 and 2 multiple misfires. Tilasin uudet puolat ja pistin kiinni. Eipä lähtenyt auto enään edes käyntiin. Eikun vanhat puolat kiinni ja taas toimii osittain. Auto pätkii ja nykii, ja kun kierrokset alhaalla niin sammuu... Ennen starttausta kuuluu klik jostakin ihme osasta mistä menee johdot puolalle, sekä venttiilinkopalle... Jännä että uusilla puolilla ei edes käynnistynyt... Starttasi kyllä... Puolat on muutenkin ihan ihmeelliset. Puolissa on itsessään kiinni tulpanjohto joka painetaan puolineen päivineen sytystulppaan. Ja toinen johto mikä puolasta lähtee toiselle sytytystulpalle, ei meinaa pysyä edes kiinni... Nyt varmistin kiinni pysymisen nippuside patentilla, mutta ei auttanut...

    Mistähän lähteä tutkimaan vikaa? On niin ihmeellisen näköinen tuo puolille tuleva johtomekanismi
     
  2. Jarkka82

    Jarkka82 1st gear

    Jos nyt sattuisi jollain ollut samaa vikaa
     
  3. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Vaihda se toimiva 3 & 4 pytyn puola ristiin sen 1&2 pytyn puolan kans ja kato siirtyykö pätkiminen sinne 3&4 pyttyihin. Sit se on selvä puolavika. Sytytysjohdot voi kans tehdä tollasta jos ne on rikki. Niistä nyt ekana hakisin ja syt.tulpat varmaan oot vaihtanut?
     
    Jarkka82 tykkää tästä.
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    323 on käsittääkseni kuitenkin rivi 4 moottorilla.
     
  5. Jarkka82

    Jarkka82 1st gear

    Joo tulpat vaihdoin ihan ensimmäisenä.
     
  6. Jarkka82

    Jarkka82 1st gear

    Joo on ihan rivinelonen...

    2 puolaa mitkä pyörittää pyttyjä. Toinen, ellei molemmat oo sököjä. Pitää kokeilla vaihtaa ristiin...
     
  7. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Lähinnä siis tarkoitin että rivi4 koneiden sytytsjärjestys kun on lähes aina 1342. niin puola1 hoitaa 1&4 sylinterin ja puola2 2&3 sylinterin. Eli jos katkokset on 1 ja2 sylinterissä niin vika lähes varmasti jossain muualla.
     
  8. rotaksi

    rotaksi 1st gear

    Almerassa tuli misfire tulpanvaihdon yhteydessä kun oli yksi uusi tulppa särki jo valmiiksi.
     
  9. Forester

    Forester 1st gear

    Mielenkiinnosta kysyn, että miten tämä ratkesi?
     

Kerro tästä muillekin!