Vitour Galaxy R1 kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja El C, 5.6.2017.

  1. night-train

    night-train Gearhead

    Vitourilla pyyhkitty tämä viikko, ei moitetta. hintansa väärti.Rockn Roll.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Kahdessa autossa vitourit eikä pahaa sanottavaa.
     
    Jerkkilä tykkää tästä.
  3. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Onkos tästä jollain varmaa tietoa eli onko tuo Vitourin valkosivu maalattu vai kumia?
     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Kyllä ne kellastuu vaikka on valkoista kumia. Ei ole tullut vastaan tehdasmaalattuja.
     
  5. ASaari

    ASaari 3rd gear

    Pitää liian hyvin:rotfl::rotfl:
     
  6. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Olisi tarvetta 235/75/15 valkosivu renkaille. 90-luvun alussa ostetuista B.F Goodricheistä jouduin luopumaan renkaiden iän vuoksi. Joten uutta tilalle. Autohan on suhtkoth raskas 60 Imperial. Että suosituksia
     
  7. SK

    SK Gearhead

    Minulla on Vitourit tuossa 235/75/15 -koossa.

    Valintaperusteena oli vähän leveämpi valkosivu (kapea kuitenkin, ei miljonääri), joka vastaa suunnilleen -63 Cadillacin originaalispeksejä. Valkosivut eivät ole sen kummemmin kellastuneet 3 1/2 vuodessa.

    Amerikkalaiset jäi pois laskuista huonojen kokemusten vuoksi - kriittisenä vaatimuksena oli, että rengas saisi olla pyöreä. Se täyttyi.

    Bonusta modernista kuviosta sadeurineen, mutta se voi toki olla jollekin visuaalinen ongelma.

    Yleisemmin: Vyörenkaan huonona puolena on sen rättirengasta matalampi profiili. Jos tätä olisi tarjolla 225/80 tai 225/85 koossa, se olisi aika lähellä optimia. 235/75 on vähän liian pullea, ja 225/75 jää minun makuuni liian matalaksi.
     
  8. Markku1964

    Markku1964 3rd gear

    Ostin rengasliikkeestä sarjan Vitoureja koossa 225/15 75 valkosivuina 11/2022 ja vein auton talvisäilöön. Talven aikana lämpimässä tallissa valkosivut olivat muuttuneet punertavan rusehtaviksi ilman mitään ajoa. Valkoista ei saanut takaisin millään valkosivupuhdisteella tai edes tinnerillä. Kokeilin yhdestä kohtaa hiekkapaperilla ja sillä hangaten paljastui valkoinen. Olin yhteydessä liikkeeseen ja he maahantuojaan. Kumpikaan ei ollut mielestään ennen kuullut tällaisesta ongelmasta. DOT mrkintöjen mukaan maahantuojan koko erä oli samalla koodilla, joten eivät voineet toimittaa korvaavia yksilöitä valkotakuulla, joten korvasivat hinnan täysimääräisesti. Tilalle otin Maxxis valkosivut joista minulla aiemmin hyviä kokemuksia.
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    Ksyleenillä oon itte noita valkosia saanu hienosti esiin pesemällä jos/kun on tarve ollu? Tosin vitouria en oo päässy kokeilemaan vielä...
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kuluu takana kyllä huolestuttavan nopeasti.
    Viikon ollut alla eikä tankillista edes ajettu ja puolet urasyvyydestä hävinnyt.

    :oops:
     
    Fuselage tykkää tästä.
  11. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Ei ainakaan minulla muuttuneet ksyleenillä valkoiseksi. Omituisesti nuo värjäytyvät. Hiomapaperilla, -sienellä tai karhunkielellä kyllä lähtee kun jaksaa hinkata. Muuten vaikuttavat leppoisaan kruisailulaitteeseen hyvin sopivilta. Toyopetin mainitsemaa kulumista ei kyllä ole tapahtunut. On noilla parisen tuhatta kilometriä tullut ajettua ja silmämääräisesti näyttää pinnat uusilta.
     
  12. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Paljon voimaa ja takaveto niin kummallisesti renkaat katoaa. Mulla on Camarossa sama "vika" :cool:
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    Ehkä se on sitten siinä kun ittellä ei noissa romuissa oo voimaa niin väritkin pysyy ajossa mukana:(
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mun Vitoureissa oli vielä toisena kesänä sininen suoja-aine valkoraidoissa paikallaan. Sittemmin koko auto siirtyi näkymättömiin oman valinnan tuloksena. Tekstitetyissä renkaissa laitatin kirjaimet nk sisäpuolelle, niin ei haittaa sävyt.
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Olen yllättynyt siitä, että se ei edes vaadi kovin paljon voimaa. Kevyt koppa ja ajo-ominaisuuksien kannalta huono painonjakauma, niin sutii, vaikkei edes halua.
     
  16. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Eli amerikkalainen auto. Lisättynä sillä että pyörien kulmat eivät ole tehtaalta lähtiessäänkään olleet tehtaan suositusarvoissa eikä niitä välttämättä edes saa kohdalleen ilman isompia modauksia.

    No joo, eihän tuollainen kuluminen normaalilta vaikuta. -68 Cadillacin alla ei kyllä sudi eikä ole kulunut vaikka tosiaan jonkin verran on tullut ajettua.
     
    toyopet tykkää tästä.
  17. lintta88

    lintta88 2nd gear

    -64 country sedanin alla on on vitourin valkosivut kolmatta kesää alla. hinta laatusuhde on ainakin kohillaan.
    Ja kalliinpia viitti ostaakkaan ku pitäis säilyttää autoa pukeilla ettei kumit mee paskaks ku talven seisoo paikallaan.
     

Kerro tästä muillekin!