Moparin ohjaustehostajan pumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja dart-73, 19.4.2008.

  1. dart-73

    dart-73 1st gear

    Minkälainen rakenne sieltä mahtaa löytyä, pystyykö hihnapyörän lakrua vaihtamaan vai meneekö koko pumppu uusiksi, kun alkaa hihnapyörässä olemaan sen verran klappia jotta kulkee vinossa ja metelöi.

    Autohan oli -76 coronet stw 360:llä.
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    saa sen vaihdettua, mutta on varmaan helpompikin tie, vaihda koko värkki. Noita pumppuja on käytettynäkin edullisesti.

    mutta jos purat, tarvitset jonkun ulosvetäjän että saat hihnapyörän pois.

    hihnako siellä ääntää vai laakeri?
     
  3. dart-73

    dart-73 1st gear

    Hihnasta se ääni lähtee, luulisin,(tahi laakeri) koska hihnapyörä kulkee vinossa, klapin tuntee hihnapyörästä heiluttamalla, voiko siellä olla edes muuta olla rikki kuin laakeri ?

    Eli kun hihnan kiristää edes lievästi niin hihna vetää pyörän vinoon.

    On mulla tuolla roikkunut osto ilmoitus pumpusta mutta eipä ole kukaan erehtynyt tarjoamaankaan...
     
  4. HÖTSÖ

    HÖTSÖ Gearhead

    Tehostajan pumppu

    Oon purkanut ja kasannut molemmat mallit,.eli moparin oma se pyöree,.ja sitten se korkeempi jota myös GM käyttää,.jälkinmäisessä ei laakeria, siiva oli kyl tosi tiukassa,.mut vähän lämpöö ja ulosvetäjä niin irtos. mopen omaan pistin vain sisälle uudet o-renkaat ja säiliöön kans,.
     
  5. jukka63

    jukka63 1st gear

    Uus tehdaskorjattu ohjaustehostimen pumppu maksoi viime talvena 85€ Racers placesta.Letukka mallinen Moparin pumppu,aika edullinen.Tiivistesarja kustantaisi jotain 30€ Purettuani vanhan pumpun totesin,aika paljon tiivisteitä ja omituisia osia,mitenköhän nää kaikki saa takas ja toimis vielä :rotfl: Siispä tehdaskorjattuun,hyvin on toiminut.
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Toi uus ei ole paha vaihtoehto...
     
  7. SK-

    SK- 2nd gear

    Kirjotellaas tähän topikkiin..

    Moparin 383 -70:sta kuuluu ihme kolina etupäästä tyhjäkäynnillä ja ainakin ohjaustehostimen hihna vipottaa, ehkä vähän turhankin paljon. Kireellä on hihna kuitenkin. Kokeilin että tehostimenpumpun hihnapyörästä kun nappaa kiinni, niin ensinnäkin koko hihnapyörä tuntuu aika vetelältä ja pitkittäisvälystä 2-3mm eli aika paljon? Onkohan normaalia tuo välys ja olisikohan syy kolinalle. Ja onko korjattavissa.. ei tullut vielä napattua hihnaa irti et näkis loppuuko ääni.

    Itse tehostimen kanssa ei muuten ongelmia eikä vuotoja.
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    On noissa pieni päittäisvälys. Ota hihna irti ja tarkasta vesipumppu sekä ohjaustehostajan pumppu.
     
  9. SK-

    SK- 2nd gear

    Joo täytyy ottaa. Samalla huomaa loppuuko koliseva ääni.

    Viime syksynä ostettu biltema laturi pitää myös kunnon urinaa talviseisonnan jäljiltä. On kyllä ollu jotenkin äänekäs uudesta asti, saa nähdä hiljeneekö sekään.. takuuseen tuskin huolivat.
     
  10. SK-

    SK- 2nd gear

    Tällainen huomio tuli ainakin tehtyä.

    [​IMG]

    Tehostajanpumpun hihnapyörä ei oo linjassaan dampperin hihnapyörään. Noin 4mm liian sisässä. Hihna kulkee ihan vinossa. Jännä kun ilmeisesti kuitenkin ihan vakio osia.

    Lisäks vesipumpun ja dampperin hihnapyörän väliin jää vaan 1,70mm rakoa, lähellä kulkee?
     

Kerro tästä muillekin!